Sletvrees: hoeveel bedpartners heb jij gehad?

  • Doortje Briedé

    Hoeveel seksuele bedpartners heb jij gehad? Toen Sunny deze vraag aan mensen voorlegde, kreeg ze wel heel verschillende antwoorden.

    Vrouwen: “Meer dan één…”, “Uhm, niet zoveel om eerlijk te zijn”, “8, misschien 10…”.

    Mannen: “Veel. Hoeveel? Geen idee meer”, “Ik kan het niet meer tellen”, “In ieder geval in de richting van drie getallen.”

    Blijkbaar hoort bij vrouwelijke seksualiteit bescheidenheid of schaamte over hun aantal, terwijl mannen zichzelf op de borst kloppen wat betreft hun seksuele overwinningen.

    Laten we een klein begin maken met het doorbreken van het negatieve waardeoordeel over vrouwelijke seksualiteit dat aan sletvrees ten grondslag ligt. Zullen we eens eerlijk zijn?

    Deel jouw échte getal via #sletvrees

    http://www.youtube.com/watch?v=7EUuZqmvEh8&feature=em-uploademail

  • Doortje Briedé

    Omdat gisteren iedereen zo schuw was met wérkelijk hun getal noemen, vandaag een heldin uit Sletvrees ter aanmoediging.

    “How many people have you actually slept with?”

    “I have a list….”

    Heb jij ergens nog een lijstje liggen? Wat is jouw getal? #sletvrees

    http://www.youtube.com/watch?v=mdCL0k-2jjM&feature=em-uploademail

  • Doortje Briedé

    “Als ik zeg dat ik seks heb gehad met ongeveer 35 mannen…”

    “Dat kan echt niet. Dat is slecht! Ik zou je zeker een slet noemen. Dat is gewoonweg walgelijk…echt smerig.”

    Blijkbaar wordt er sterk geoordeeld over seksueel vrije vrouwen. Voel jij je seksueel vrij? #sletvrees

    http://www.youtube.com/watch?v=BS6b1teLBRg&feature=em-uploademail

  • Doortje Briedé

    Slet is een scheldwoord en staat gelijk aan vies en immoreel. Maar niet lang meer als het aan schrijfster Renske de Greef ligt. Want, wees eerlijk: ‘Het ideale pakket is een braaf meisje - met een slecht randje.’

    "Soms lukt het: het woord slet gebruiken in positieve zin. Als een vriendin het verhaal wil gaan vertellen van haar avontuur in de nachttrein naar Parijs - iedereen komt iets dichterbij, en met twinkelende ogen zeggen we: ‘O jij slet, vertel ons er ALLES over’. Wanneer mijn homovrienden en ik het op bewonderende toon tegen elkaar zeggen. Maar meestal veroorzaakt het woord slet een koude rilling; het is smerig, vilein, een woord om duidelijk te maken dat iemand compleet waardeloos is.

    Wanneer ben je eigenlijk een slet? Als je het met meer dan tien mensen hebt gedaan? Twintig? Vijftig? Als je van panterprint en plateauzolen houdt en graag bleekroze acrylnagels draagt? Als je korting krijgt in de Media Markt door schaamteloos met de verkoper te flirten? Als je op willekeurige momenten je tong uitsteekt (ook al wordt dat misschien wel veroorzaakt door een nog onbekende spastische aandoening en zouden we eigenlijk heel veel medelijden moeten hebben en met de collectebus langs de deuren moeten gaan)?"

    Lees verder: http://www.volkskrant.nl/vk/nl/3184/opinie/article/detail/3538164/2013/11/03/We-moeten-iets-doen-aan-het-woord-slet-Het-ontkrachten-Het-omarmen.dhtml

  • Doortje Briedé

    Sunny Bergman is na het succes van de documentaire Beperkt Houdbaar - over het schoonheidsideaal van de vrouw - in de wereld van de seksuele vrijheid gedoken. In haar nieuwe boek en film Sletvrees gaat ze in op de vraag of mensen kunnen doen wat ze willen op seksueel gebied. Ze ontdekte ‘de respectabele echtgenote en de sletterige seksueel actieve vrouw’.

    Bergman wil met Sletvrees het dubbele moraal van seksualiteit in de Westerse cultuur bespreekbaar maken. Na gesprekken met jongeren bleek dat ze het gevoel hebben niet seksueel vrij te zijn, omdat ze bang zijn voor het waardeoordeel dat om de hoek loert. ‘Er is een tweedeling in het seksuele vrouwbeeld: de respectabele echtgenote en de sletterige seksueel actieve vrouw. Dat is een tweedeling die een ondergrond is vanuit onze historische geschiedenis’, licht Bergman toe aan AD.nl.

    Lees verder: http://www.ad.nl/ad/nl/1003/You/article/detail/3543511/2013/11/12/Respectabele-echtgenote-en-sletterige-vrouw-in-Sletvrees.dhtml

    Help slachtoffers ramp Filipijnen

  • Doortje Briedé

    We hebben vrouwen nodig die collectief hun schouders ophalen wanneer iemand denkt hen te degraderen tot een vagina op pootjes, schrijft Sarah Sluimer.

    "Ik ben nog nooit een slet genoemd. Door niemand. En dat terwijl ik toch met best wat mannen naar bed ben geweest en daar altijd vrijelijk over heb gesproken.

    Ik ben er zelfs best trots op als ik een hoger aantal bedpartners kan noemen dan een vriend of vriendin. Meer avonturen om me later te herinneren als ik oud en moe ben. Ik draag ook altijd korte rokjes. Als een man stiekem tussen mijn benen probeert te kijken, verandert dit niets aan mijn zelfbeeld.

    Zo'n blik kan vervelend zijn, maar raakt me niet. Niet wezenlijk. Hij doet maar. Ik voel me ook niet gedegradeerd tot object. Ik weet dat er naar me gekeken wordt, maar ik kijk terug. Ik beheer mijn eigen seks.

    In mijn werk heb ik zelden te maken met een situatie waarin ik me een vrouwtjesmens voel. En mocht er eens een man zijn die duidelijk niet uit is op mijn analyse van het Midden-Oostenconflict, maar op een hand in mijn broekje, dan verlaat ik het gesprek. Als hij me dan vervolgens een frigide trut vind, soit."

    Lees verder: http://www.volkskrant.nl/vk/nl/3184/opinie/article/detail/3545580/2013/11/16/We-hebben-vrouwen-nodig-die-het-het-woord-slet-tot-verleden-tijd-bombarderen.dhtml

    Help slachtoffers ramp Filipijnen

  • Stafen Van De

    Ik had ruzie met mijn vriendin en dit leidde tot ons uiteenvallen, ik deed er alles aan om contact met haar op te nemen en haar te laten zien hoe erg het me speet, maar ze weigerde terug te komen. Ik was verdrietig en bleef een eenzaam leven leiden, onze breuk raakte mij en ik kon niet meer van elkaar houden, dus vertelde ik mijn vriend alles wat er gebeurde en we zochten samen naar een oplossing op internet en we zagen verschillende getuigenissen van mensen die waardeerden en bedankten Lord Bubuza omdat hij hen hielp hun geliefden terug te krijgen, dus nam ik contact op met Lord Bubuza voor hulp en vertelde hem mijn probleem. Ik deed precies wat Lord Bubuza me vertelde en tot mijn grote verbazing belde mijn vriendin me om haar te vergeven en haar terug te nemen. Het was voor mij een droom, dus terwijl ik bij mijn vriendin in huis zat, kwam ze binnen, viel huilend op haar knieën en smeekte me haar te vergeven en sindsdien leven we gelukkig zonder ruzie of ruzie. Ik heb mezelf beloofd dat ik de wereld zal laten weten over heer Bubuza en hoe krachtig en snel hij is in het helpen van mensen. Heeft u problemen? Neem contact op met Lord Bubuza via whatsapp: +1 505 569 0396 of via e-mail: lordbubuzamiraclework@hotmail.com  …