Waarom een mannenkabinet niet goed is voor de lange termijn

• Doortje Briedé

Interessant artikel van Roos Vonk:

Waarom een mannenkabinet niet goed is voor de lange termijn

Vrouwen doen niet pardoes waar ze zin in hebben, mannen wel. Roos Vonk legt uit wat de gevolgen van een mannenkabinet zijn. Lees verder

Ben benieuwd naar jullie mening.

Groetjes,

Doortje

• darlin

heb het suk nog niet gelezen maar ik vind sowieo dat de politek in kapitalistische landen veel te veel korte termijn denken gericht is.

en macho gedrag ( haantjes gedrag) levert vaak alleen maar meer schade op !

• Bern@dette

of het nu mannen of vrouwen zijn beide volgen de partij-politiek op .

Ik volg menig debat en merk dus op dat partijen van de oppositie duidelijke taal spreken en regelrecht naar de kern van het onderwerp gaan .

De coalitie- partijen zullen elkaar niet afvallen , want voordat je het weet zitten ze in een kabinet crisis .

Politiek is altijd korte-termijn denken en wel de periode van vier jaar want dan zijn er weer nieuwe verkiezingen en worden ze in dit land afgerekend of geprezen op hun beleid door dezelfde kiezers .

En ondertussen wordt de kloof tussen arm en rijk groter , groetjes Bernadette

• darlin

volgens mij is korte termijn denken niet nodig. vooral dingen als wel of geen

nieuwe kerncentrales e.d. dan moet er toch goed nagedacht worden over de

gevolgen van zo n beslissing??

door al dat korte termijn denken beschadigen politieke besluiten de mensen

en de aarde op allerlei manieren steeds meer.

• Bern@dette

Hoi ,

Je hebt absoluut gelijk .

Maar ik denk dat het net het onderwerp is wat het korte of langere termijn denken bepaald !!!!!!!

Hypotheek-aftrek afschaffen wil dit kabinet niet aandenken omdat ze dan ontelbare stemmers verliezen .

Ook het milieu moet het onderspit delven t.a.v de industrie en het zakenleven , tja niet mijn denkwijze , groetjes Bernadette

• darlin

ja, onderwerp kan veel bepalen, maar buitlandse ontwikkelingen ook. Maar toch, ergens moet er een begin gemaakt worden met het “overstappen” op lange termijn denken. Anders blijven we doorgaan. recessies kunne daarbij helpen. Tenslotte is deze recessie de schuld van korte termijn denken en de graaicultuur bij de mulitnationals e.d.

• Bern@dette

Er is nog nooit een meerderheid geweest voor een groen getint kabinet en met de nu heersende tendens zal dat er ook niet komen ook .

Groen denken kost enkel geld en levert volgens de overheid weinig op .

De maatschappij is ook aan het verharden .Ik denk ook dat dat komt omdat de bevolking persoonlijk het in de knip merkt dat we moeten bezuinigen .

In de jaren 80 moest Jan Maat in het geheim bijeenkomsten regelen . Rassenhaat en kop vodden tax waren begrippen die niet aan de orde waren .

Nu is de PVV de grootste partij , wanneer de mensen bang zijn dat ze moeten inleveren bewaken ze hun eigen territorium en zijn het zij en niet wij die de schuldigen zijn .

Deze denk wijze is niet enkel Nederlands maar Europees .

We hollen elkaar achterna in Europa en doen braaf wat Amerika ons voorschrijft . Al wil de meerderheid in Nederland geen troepen meer in Afghanistan , nee kan nog altijd ja worden .

Alleen het doel wordt veranderd we noemen ze politie en iedereen lijkt tevreden .

Amerika eist en wij willen onze grootste bondgenoot niet voor de kop stoten .

Ben benieuwd wat jij van Wiki Leaks vind , groetjes Bernadette

• darlin

vooral nederland is de marionettepop van amerika

groen denken levert op langere termijn wel wat op maar zal stapsgewijs moeten gebeuren.

ik vind trouwens dat ze in dichtbevolkte landen maar aan geboorte beperking moeten gaan doen

net als in china

mar daar is nederland natuurlijk al helemaal VEEL te slap voor !