kledingbudget

• zeeuwtje

Hallo allemaal.

Nu de herfst heeft toegeslagen gaan we weer wat nieuwe dingen aanschaffen.

Ik vroeg me af wat een gemiddeld kledingbudget voor een volwassene is. Ik heb al gezocht op de site van het Nibud e.d. maar kan niets vinden.

Hebben jullie enig idee?

Ik hoef geen echt dure dingen, maar hou bijvoorbeeld wel van het merk Esprit.(gemiddeld van prijs denk ik)

Laarzen heb ik 3 paar, maar doe er ook gemiddeld 3 jaar mee.

Verder heb standaard in mijn wintergarderobe 2 blauwe spijkerbroeken, 1 nette zwarte broek, 1 nette grijs melee broek, 1 spijkerrokje, 1 wolmix rokje., de nodige shirtjes en hempjes en wat dunne en dikkere vesten.

Ik doe met de meeste kledingstukken minstens 2 winters, en vaak nog langer.

Welk bedrag reserveren jullie per persoon?

Ik ben benieuwd. Het is soms een eye-opener om je eens aan anderen te kunnen toetsen. Ik moet wel zeggen dat wij geen kinderen meer thuis hebben.

zeeuwtje

• Moira

Ik heb geen budget. Ik koop wat ik leuk vind.

Dit jaar nog niet echt veel gekocht, vind de meeste mode dit jaar erg truttig ( van die roezeltjes aan kleding en van die vreselijke pofferige mouwtjes ieks ! ) en er is helaas ook erg veel paars ( ook mijn kleur niet )

Het wisselt dus gewoon erg.

• greet

ik kan ook niet echt zeggen hoeveel geld ik eraan uitgeef.

ik heb nog laarzen dus die hoef ik niet en wil ik wel wacht ik even op de uitverkoop.

wel een jas gekocht voor netjes die was 80 euro dus ook niet te gek duur.

ik heb een paar tuniekjes gekocht en een legging en een luxere tuniek van expresso die vind ik erg mooi.

ik denk zeg ik het ruim dat ik nu 300 euro heb uitgegeven.

koop nooit echt dure dingen meestal h&m en c&a of promiss en de expresso is dan het duurste.

het is jammer dat schoenen en laarzen zo vreselijk duur zijn echt je schrikt je soms rot.

er zijn natuurlijk wel goedkopere maar meestal is dat geen leer en daar krijg je van die zweetvoeten in of ze zijn erg hard.

ik vind de mode nu juist wel leuk ook voor jong en oud te dragen.

en een jurk met een legging lekker toch had nooit gedacht het te dragen maar na een keertje passen vond ik het wel leuk.

broeken daar doe ik ook erg lang mee meestal een jaartje of 3.

spijkerbroeken ook zo'n 4 jaar of langer ik koop ze ook bij h&m.

groetjes greet

• zeeuwtje

Ik vind de mode van nu ook juist superleuk! Ik heb sinds jaren weer eens een jurk gekocht. Een lekkere gebreide en dan met een maillot en platte laarzen eronder. Super leuk en toch comfortabel.

Ook de roezeltjes kunnen erg mooi zijn. Bijvoorbeeld aan een lang gebreid vest staat het erg modieus (maar dat is mijn mening)

Inderdaad Greet, de laarzen zijn erg duur. Maar ik heb wel gemerkt dat als ik verschillende soorten heb, plat en met een hakje, ik ook de rest van mijn kleding efficiënter gebruik. Niet alles staat even leuk met 1 soort laarzen. Maar zoals gezegd: ik doe er minstens 3 jaar mee.

Leuk om het van jullie te lezen :).

zeeuwtje

• Sanne63

Hoi hoi,

Ook ik heb geen kledingbudget en koop wanneer ik iets nodig heb.

Merkkleding hoeft voor mij niet en als je goed zoekt kan je voor weinig geld een hoop vinden. Ik ga dus vaak op de voordeeltjes af.

Ondergoed koop ik vaak in een outlet store of zoals een tijdje terug in de C&A ( Sapph….2 voor de prijs van 1) en koop dan gelijk een aantal setjes.

Mijn jurkjes hebben mij 15 euro gekost op de markt in Frankrijk en heb er 2 aangeschaft deze zomer, mijn stretch spijkerbroeken 2 voor de prijs van goed 50 euro.

Schoenen betaal ik soms wel iets meer voor, dat ligt er dan ook aan of het voor mijn werk is of voor in mijn vrije tijd.

Laarsjes of stiletto's koop ik in de omgeving van Rotterdam bij een webwinkel (is veel voordeliger).

Mijn dochter ( 18 jaar) heeft wel een kledingbudget en krijgt goed 100 euro per maand om zichzelf te kleden, wat volgens haar meer dan genoeg is.

Groetjes,

Sannepan

• danja

100 euro per maand vind ik erg veel sannepan!Maar het ligt er natuurlijk maar aan wat jullie kunnen uitgeven….