Een zolder vol met spullen

• Bern@dette

Vol goede moed ben ik de laatste dagen begonnen met het opruimen van mijn zolder .

Ik ben iemand die niet makkelijk dingen weg doet , het kan altijd weer van pas komen toch ???

Soms is het echter noodzakelijk .

Aan de andere kant de vooruitgang van de techniek heeft het niet gemakkelijker gemaakt .

Ik ben nog van de generatie lang speel platen beter bekend onder de naam l.p,s .

Meteen hik ik tegen vier dozen aan weggooien of bewaren ernaast staat een nieuw aangeschafte platenspeler die je aan kunt sluiten op je pc . Na een plaat even geluisterd te hebben was dat al snel verleden tijd , we zijn wat verwend en niet meer gewend aan het kraken en piepen . Daarnaast staan nog meer dozen met video banden en een video speler , immers de dvd en blue ray is daarvoor in de plaats gekomen , nog even en de 3 d film komt eraan .

Ik besluit toch alles nog maar even te bewaren wie weet komt het toch nog van pas !!!!!!!

• ¥ Lotje ­­¥

bij mij boven is het net een museum . ik haal wel eens dingen weer naar beneden en andersom :D ik heb wel eens dingen weggedaan en heb daar spijt van als haren op mijn hoofd en dat is een hele bos:D dus nooit meer. bewaar alles nu .

• Moira

Nope, geen moeite met weggooien.

Alleen mijn boeken kan ik gewoon niet weg doen, op de een of andere manier voelt dat gewoon niet goed.

Verder ben ik redelijk rigoreus in mijn opruimbuien, maar ik heb een ongelooflijke hekel aan troepjes en zooitjes, dat scheelt ;)

Groet, M

• Doortje Briedé

Bij mij wordt het meestal ook verplaatsen in plaats van opruimen. :)

• Adnil

Wij hebben een regel in het leven geroepen. staat het op zolder al minimaal 3 jjar dan betekend het dat je ht niet gemist hebt of nodig had en ga je het echt niet meer gebruiken dus zet je het op MP of geef je het weg of laat je het ophalen.

• Evi

Wij hebben voor een paar jaar terug de hele zolder opgeruimd.

Hele hoop dingen,die toch niet meer werden gebruikt weggedaan. Geeft toch wel een opgeruimd gevoel.

• wanna

Eens in de zoveel tijd wordt ik resoluut: ‘weg ermee’

Inmiddels is mijn ervaring dat ik dan, na jaren niet nodig gehad te hebben,het een week na weggooien had kunnen gebruiken, jammer dan! weg is weg.

Marktplaats voor de oude meuk als lp's, twee uit nostalgie bewaard en staan te kijk op de kast.

Ik maak eerst categorieen: WEG, BEWAAR ,TWIJFEL.

Weg is afval en marktplaats of vrienden. bewaar is met locatie van waar dan en twijfel moet ik als eerste altijd doorheen, die is met beginnen van ruimen de grootste hoop! En dan maar schiften.

Je hoeft niet álles weg te knikkeren maar emotionele waarde en herinnering zitten niet aan het ding zelf vast heb ik inmiddels geleerd.

Succes.

• danja

gewoon een keer doorpakken met spullen weggooien of weggeven,anders kom je toch op een gegeven moment om in de troep??!

Danja.

• greet

ik heb zelf ook een doos met lp's en singels maar ik kan ze niet wegdoen.

ook een verhuisdoos vol cassette bandjes ook niet weg doen.

nog wat speelgoed van mijn dochter toen ze kelin was.

en boeken ja,dat is mijn passie die kan ik niet wegdoen en als ik ze echt niks vind verkoop ik ze via marktplaats.

maar ik ben ook wel eens in een bui dat ik echt goed kan weggooien.

maar als je ernaar kijkt komt ook de herinnering weer boven en dat maakt het moeilijk.

videobanden had er een ongelooflijk veel allemaal disney die heb ik aan een kinderdagverblijf geven die waren er heel blij mee.

groetjes greet

• danja

altijd leuk om een ander blij te maken met je oude spullen als ze die nog willen,Greet..

bij sommige dingen maakt het sentiment het inderdaad moeilijk om het weg te doen….

Wat je dan ook kunt doen is er een foto van maken,dan heb je foto's en toch veel minder troep..;-)

groet Danja.