Burengerucht

• Doortje Briedé

Wat vinden jullie het ergste burengerucht? Mijn persoonlijke Top-2 Burengerucht heeft op een gedeelde eerste plaats staan:

Keffende hond

Onze buren hebben een jong hondje en dat keft zo ongeveer de hele dag, op een toonhoogte die door merg en been gaat.

Barbecue

Vreselijk, die zwarte rook die van de barbecue rechtstreeks mijn slaapkamerraam binnenvliegt, zodat de hele slaapkamer hardnekkig naar verbrand vlees ruikt.

Ben benieuwd wat jullie ergste burenhinder is. :?

• Bern@dette

Tja ,

Is een goeie .

Kan beter beginnen met het minst erge en dat is die barbecue :D

Mijn buren hebben ook een hond en die jankt de hele dag . Ze zijn van de zomer drie weken op vakantie geweest en het hondje was thuis .

23 uur en drie kwartier jankte het beestje per dag . Dat ene kwartier dat er rust was werd hij “verzorgd” en uitgelaten .

Toen ze in juni weer terug waren was het beestje zijn stem kwijt :(

Maar het allerergste vind ik nog dat onkruid geen grenzen heeft . Ik ben dol op mijn tuin , hun hebben een hekel aan tuinieren en staat het een meter hoog .

De wijk-beheerder komt dan weer aan de deur en moeten ze het plat spuiten !!!!!!!!!!!!!

En daar baal ik stevig van want om mijn tuin een beetje leuk te houden heb ik extra veel werk .

• Joke 63

Ha,ha, wij hebben geen last van burengerucht ons boerderijtje staat rondom in de weilanden, af en toe een mestlucht:D maar dat moet je maar voor lief nemen.

Joke

• riwi

Ik heb eeb hekel aan buren die overal last van hebben.

• iso

Kinderen die midden op straat voetballen en die de ballen tegen de ramen en auto's schoppen en waarvan de ouders de andere kant opkijken want ja, het is bij een ander voor de deur !

- Er is een panakooi en een voetbalveld 50 mtr verder -

Huishoudens met meer dan 1 auto (soms zelfs 3 of meer en vaak ook nog grote bedrijfsbussen) en dan de andere auto's bij een ander maar voor de deur zetten zodat deze geen plaats meer heeft. Ook nog het liefst over de lijnen zo dat de auto 2 plaatsen in beslag neemt.

Er is een straat verder een grote parkeerplaats die vrijwel altijd leeg is, laten ze daar hun overtallige of bedrijfauto's dan neerzetten.

Iso

• ¥ Lotje ­­¥

wij hebben geen last van de buren . Het ga in de laan gemoedelijk naar toe . maar als ik moest kiezen tussen de twee die je geef , denk ik aan een keffende hond . . lijkt me stoorlijk

• Doortje Briedé

Op de Vrouwenstartpagina, waar dit prikbord onderdeel van is, staat een poll over burengerucht. Dank aan iedereen die heeft meegedaan.

De uitslag is:

1. Hondengekef staat met 36% bovenaan

2. Harde muziek scoort 29%

3. Echtelijke ruzie haalde 14%

4. Barbecue, boormachine en onkruid hebben elk 7%

Donderdag komt er een verse poll op de Vrouwenstartpagina. Goed idee voor het onderwerp? Meld het hier.

Groetjes,

Doortje

• Adnil

hebben geen overlast van buren of zo. maar een keffende hond kan ik me indenkend dat dat alstig en verelend is. misschien een tip ga met het probleem naar de eigenaar van ht hondje en leg daar je probleem voor. wie weet vinden ze zelf wel een oplossing.

• Bern@dette

Dat keffend keffertje heeft ook zo zijn voordelen . Ik luister weer volop muziek om het geluid maar te dempen wat het keffertje veroorzaakt .

Ik heb wel contact gezocht met hen maar ik kreeg als antwoord dat het beestje ook tekeer ging als ze thuis waren en er kwam iemand aan de deur !!!!!!

Daar werd ze zelf niet goed van zei ze tegen me …… me kwaad aankijkend omdat ik dat nu toevallig was :D

• wanna

schreeuwen. mijn buren schreeuwen altijd. Maar verder wil ik me nergens aan storen,anders ga ik zelf ook op mn tenen lopen.

Als ik wat kan hebben dan kan dat andersom ook. Barbecue vind ik zelf ook lekker en doe het niet elke dag.

Voor de hond is een sonar geluidje te krijgen. dan keft ie niet.

De keffer van de buren hoor ik inmiddels niet eens meer,het is gewoon een achtergrond geluid.

Zelf zo'n kefbeest, daar zou ik er knetter van worden maar die van ons is groot en blaft soms ook flink.

Elk voordeel heeft zn nadeel, inbreken doen ze hier niet.