relatie met je ex

• Pluis

Ik ben vorig jaar gescheiden.

Mijn ex was erg veel met zn werk bezig, als hij thuis kwam, nam hij een fles wijn en een afstandbediening, en plofte neer op de bank.

Ik voelde me verwaarloosd.

Ik had vooral het gevoel dat hij niet van me hield.

Na de scheiding bleek het tegenovergestelde. Na een jaar mist hij me nog steeds elke dag.

Hij is geen drankorgel meer.

Ook bleek dat ik ADHD heb, wat ook een hoop verklaart.

We kunnen nu wel met elkaar praten, en ik ben eigenlijk ook altijd van hem blijven houden.

Nu willen we het weer gaan proberen samen, met behulp van een terapeut. Ik ben heel erg blij, tegerlijkertijd heel erg bang!

Bang om weer gekwetst te worden.

• Doortje Briedé

Ik kan me goed voorstellen dat je bang bent. Daarom: ga niet meteen samenwonen maar probeer eerst of een lat-relatie goed gaat. Dan kun je later altijd verder kijken. Sterkte!

Groetjes,

Doortje

• ¥ Lotje ­­¥

ja daar dacht ik ook zo aan en rustig , neem de tijd , sterkte

• Dikkertje Dap

Ik ben misschien wat genuanceerder. Je bent een jaar verder, en je ex ook, aan de scheiding zullen waarschijnlijk een paar perikelen aan vooraf zijn gegaan. Had jij of jullie dat niet eerder kunnen bedenken? Als het voor jullie beiden goed voelt is dat oke natuurlijk, weet niet hoe oud je bent, maar wat betekent ADHD voor je? Want als dat zo is, dan zou ik eerst maar is met mezelf aan de slag gaan! Want dat is een behoorlijke diagnose (die mag ik hopen ook daadwerkelijk is vastgesteld).

• Pluis

Ik ben 40, weet sinds 7 maanden dat ik ADHD heb (gediagnostiseerd)

Voor mij een bevestiging van wat ik altijd al dacht.

Wat het voor mij betekend, verder met leven, maar proberen minder impulsief te zijn.

En wat de ellende vooraf aan de scheiding betreft,

een man weet pas wat ie mist, als ze er niet is.

Hij heeft alle tijd gehad en genomen om na te denken. Hij wilde nooit praten, dat vond hij eng. Kop in het zand. (Als je niet over de problemen praat, zijn ze er niet)

Nu ziet hij in dat dit niet zo werkt, en durft nu eindelijk te zeggen wat hij voelt, bang voor is, etc