40+ een hele klus?

• Gazette

Onlangs ben ik 40 geworden. Niets schokkends, toch? Maar de wereld om mij heen denkt hier blijkbaar anders over. Ineens word ik bedolven onder waarschuwingen voor lichamelijke klachten, krijg ik last van jongere concurrentes (in mijn werk dan he?) en ik heb de eerste 40+ korting al te pakken. He bah!

Herkenbaar? Lees dan mee op mijn blog:

http://the40yearitch.blogspot.com

• ¥ Lotje ­­¥

Leeftijdsdicriminatie begint in mijn vakgebied toch pas ergens rond je 50ste? Help!

********************************************************************************

Nee hoor echt niet

Tis nu eenmaal zo . als jij niet in een groep past (althans bij sommige jongeren, die dat zomaar denken) ben je al oud . al ben je nog maar 30 jaar. Ik was de oudste op mijn werk . ben nu ruim een half jaar vutter :) Heb er nooit last van gehad . altijd positief . zelfs van op roepkrachten , collega,s die net voor in de twintig waren . . . Jongeren die het jammer vonden dat ik stopte . . Daar merk je het ook aan . Als ze je zien in de plaats zelf dan zeggen ze . ik vind het nog steeds jammer dat je weg bent nu . .Men vraagt nog steeds, al er iets te doen is, of ik ook kom , Tis toch een teken van waardering of niet?? Meestal ligt het aan de persoon zelf als je denk: ben ik nu niet te oud . Zit meestal tussen de oren . Stel dat er toch een jongere zegt . je bent oud . . Want die zullen er uiteraard zijn , zoals je schrijf . Die hebben gewoon een botte kop om het zomaar uit te drukken . Je kan een tegenvraag gaan stellen naar die lui die het zouden zeggen . moet je eens kijken hoe die draaikonten gaan wringen om er uit te komen wat ze gezegt hebben. .;) Druk ze eens op de feit .;)

• Pluis

ben ook net 40, en heb nergens last van!

hoor juist van mijn omgeving dak er nog uitzie als 28, en me gedraag als 16!!!

• Gazette

He dames,

Wat leuk om jullie reacties te lezen. En dat jullie net zo verbaasd zijn als ik. Ook ik voel me geen 40 (en nee, ik zie er ook niet naar uit. Hoewel ik er niet als 28 uit zie… Complimenten Purk!) maar dat is nou juist het hele punt. Iedereen om mij heen lijkt het wel ineens te merken. Heeeeel bijzonder. Hoop dat jullie nog eens mijn blog lezen met mijn belevenissen!

gazette

• maia

hahaaaaaaaa Purk ook al 40,verhip waar blijft de tijd

ik ben inmiddels 51,zie er uit als 51voel me soms 60 maar ben een zeer modernweldenkend mens.

Soms voel ik me heel jong maar dat noemen anderen op deze leeftijd dementerend:D

• maia

Ik zie dat je recent bent ingelogd,of moet ik u zeggen nu u 40 bent.

Leuk natuurlijk een log ,maar waarom die verwijzingen.

Verdiend u daar geld mee ?

• Gazette

hallo Maia,

Neehoor, ik verdien niets met mijn blog! Maar ik dacht bij mezelf; als ik dan besluit te gaan bloggen, dan moeten mensen het natuurlijk wel weten te vinden. Vandaar. Bovendien krijg ik zo vaak leuke reacties over dit onderwerp. Net zoals van jou en de anderen.

Petje af voor jou grijze haardos trouwens. Ik ben denk ik toch ijdeler dan ik dacht. Mijn haren worden al jaren geverfd. Je bent een voorbeeld, Maia. Ooit hoop ik net zo dementerend als jij te worden!

• Dikkertje Dap

Ik ben dit jaar in februari 40 geworden. Ik ben dus iemand die totaal geen waarde hecht aan leefijden. Sterker nog; er zijn culturen waar ze dat niet eens bijhouden.

Ik leef met de dag en leeftijd doet er gewoon niet toe. Ik vier dus ook geen verjaardagen en dat soort onzin, Volgens het kalenderjaar ben ik 40……… lekker belangrijk!!!!

• maia

Nou ik verfde mijn haren ook hoor op die leefdtijd.

Succes en veel schrijfgenot.