ik heb in het verleden wel veel dieren uit asielen gehaald ja..(maar ik wil dat toch niet meer)
ik kijk erop terug…met…het was toch wel intens veel werk…
dieren die niet alleen konden blijven..de boel sloopte ..niet zindelijk waren..gedrags problemen..
maanden en in sommige gevallen jaren ben je bezig met heropvoeden…en dat lukt op een geval na altijd ..
op een dag vond ik.dat ik mijn steentje wel had bijgedragen.
nu help ik het asiel op een andere manier…als ik voer win op een show of halsbanden of andere zaken..of als iemand een zak voer heeft die ze niet meer gebruiken omdat ze overgestapt zijn..hoppa breng ik alles naar het asiel.
ik blijf het sneu vinden…er zitten ook echt wel leuke dieren die een kans verdienen..vaak zijn het kruizingen…van mensen die niet hebben opgelet of dachten goh leuk een nestje…gratis gewonnen…is makkelijk geronnen volgens mij….
of mensen die dachten goh leuk een herder pup…en dan blijt die niet zo leuk te zijn in de pubertijd en het baasje te zacht..want corrigeren is zielig..en zon hond word ernstig de baas en beland in het asiel…
ja sneu echt heel erg zielig…
maar na jaren intensieve opvoeding was ik er eerlijk gezegt een beetje klaar mee om andermans ellende op te vangen…en kocht ik voor mijzelf een goeie pup..dat is nu een keurig opgevoede lieve reu…(en ojee die was ook niet makkelijk in zijn pubertijd hoor..
kwestie van volhouden..
de meeste fokkers van mijn ras..stellen ook in het contract op…dat waneer het niet gaat met de hond…de fokker als eerste de kans krijgt om de hond terug te nemen…
daarom zie je van ons ras niet zo heel vaak een hond in het asiel zitten…als dat wel zo is en de fokker krijgt daar lucht van worden die honden zo snel als mogenlijk terug gehaald..(geld ook voor marktplaats..)
mijn pup's (als dat zo gaat lopen…)
wil ik ook terug..
ik koop ze zelf wel terug en zal na bepaling van de problematiek en herstel daarvan voor zo ver mogenlijk nieuwe eigenaren gaan zoeken…
maar het asiel? als ik daar lucht van krijg?..grrrr