Mijn man was zaterdag even de stad in gegaan met onze dochter van 2 jaar om wat kleren te kopen voor pasen. Ik was een dagje weg met vriendinnen en kwam er pas in de avond achter, ik vertel het verhaal zoals me man het heeft gezegd hoe hij het meemaakte.
Hij gaat een winkel binnen en ziet wat leuks, zo hij trek haar jas uit en doe deze op de kinderwagen en kijk of de kleren passen bij onze dochter. Hij draait zich om omdat hij klaar is, ziet opeens dat de kinderwagen er niet meer staat. Hij zoeken, gelukkig daar staat ie vreemd wel op een andere plek !!! Zonder de kinderwagen te controleren of wel de goeie is zet hij onze dochter der in loopt naar de kassa, rekenend af, pakt de jas en een bodywarmer van de wandelwagen en trek deze aan bij onze dochter. Volgens mijn man zei onze dochter, in haar gebrabbel, nog dat ze een andere jas aanhad of zoiets maar hij schonk er geen aandacht aan. Thuis haalt hij de kleine uit de kinderwagen en hij ruimt de wandelwagen uit.
Zaterdag avond kom ik thuis, wat me als eerste opvalt is een grijze bodywarmer bij me dochters jas die niet van mijn dochter kan zijn. Ik neem hem mee naar de woonkamer en vraag aan mijn man waar deze vandaan komt, hij kijkt mij aan en zegt dat deze van onze dochter is. Ik zeg nee, ik kijk in de bodywarmer, wat staat erin, een jongens naam. Hoezo van onze dochter, en trouwens zins wanneer heeft onze dochter een grijze bodywarmer. Ik loop weer naar de gang kijk naar de wandelwagen maar deze is hetzelfde, kijk ik naar de jas ja hoor hij heeft zelfs de verkeerde jas aan onze dochter getrokken. Ik weer bijna kwaad terug en vraag om uitleg, hij zegt op zijn gemak dat hij er niks aan kon doen omdat hij niks in gaten had.
Wat bleek me man had vermoedelijk vanmiddag niks in gaten gehad omdat de kinderwagens allebei hetzelfde waren en de jassen waren allebei blauw, maar elk wel verschillend in vorm. Onze dochters jas had een witte met licht roze bloemetjes binnenkant en het de jas van het andere kindje had een bruine binnenkant. De jas van de jongen was een paar maten kleiner en dat had mijn man wel gemerkt, maar hij dacht er verders niet bij na, denkend dat het door de (dunne) bodywarmer kwam en deed gewoon de jas dicht.
Ook kwamen we er achter dat mijn man de kleren die de andere moeder had gepakt voor haar zoon ook te hebben afgerekend. Vermoedelijk heeft mijn man de gepaste kleren bovenop de andere kleren gelegd en bij de kassa de hele stapel in een keer neer gelegd te hebben. Bij thuiskomst had ie alles over de eetkamer stoel gelegd en ook even niet gezien dat er jongen kleding tussen zat.
We weten nog steeds niet van wie de wandelwagen en jas zijn, er stond wel een naam in de bodywarmer en jas maar geen telefoonnummer of informatie hoe we ze kunnen bereiken. In onze dochters jas stond haar naam en telefoonnummer zo nu maar hopen dat de ouders van het jongetje ons bellen.