op klaarlichte dag bedreigd

• greenapple

Pfffff moet even wat kwijt.

Ik ga niks vermoedend net als anders even een boodschapje doen bij de buurtsuper. Echter is het anders gelopen. Ik kwam uit de winkel. ( natuurlijk geen mensen in de omgeving) en daar staat een jongen van ongeveer 20 jaar. Deze had 2 enorme grote honden en staat pal voor de ingang van de winkel. Ik niet een held met honden vraag beleefd of ie even aan de kant wilde gaan. En dat had ik beter niet kunnen doen. Ik moest mijn grote….. houden anders zou hij me wel een kopje kleiner rammen en ik moest maken dat ik weg kwam want hij zou me helemaal doodslaan. Ik liep door en op de hoek draaide ik me nog even om en toen kreeg ik weer een bedreiging naar mijn hoofd.

Aan de ene kant wil ik graag de politie bellen maar aan andere kant ben ik doodsbang. Ik woon alleen en ben erg bang dat hij me weet te vinden als hij er achter komt dat ik de politie heb gebeld. Eigenlijk heel triest dat het zo gaat. Je wordt gewoon zo geintimideerd dat je niet eens meer voor jezelf op durft te komen.

Ik zit hier nu in huis en heb even helemaal niet de behoefte om nu naar buiten te gaan ( lees: ik durf even niet)

Het was wel een persoon waarvan ik het idee heb dat hij zeker de daad bij het woord zou voegen…

Iemand tips voor mij?

Dank jullie wel alvast.

• Danjel

Poehhh, das inderdaad schrikken zeg :(

Maar toch zou ik de politie bellen hierover en het in ieder geval melden. Misschien zijn er soortgelijke meldingen geweest van anderen die hetzelfde is overkomen door deze vent.

Sterkte in ieder geval, laat je niet bang maken alsjeblieft en kom voor jezelf op. Hij heeft niet het recht om jou en anderen te bedreigen.

• serine

een jongen van 20 met een grote bek…

tja je kan de politie bellen…maar a je had geen getuigen…dus daar ga je al…en wat weet je verder van die man?..daar komt B aangifte doen tegen wie?…

dus nee politie bellen heeft geen zin…

veren schudden en van je af laten glijden…er is niks gebeurd verder en hij is jouw gezicht alang alweer vergeten…omdat hij er na jou nog 3 heeft uitgescholden…

wat voor ras waren de honden?

vaak hebben die jonge jongens een type ras die bij hun karakter hoort…klinkt een beetje cliche…maar het is wel zo…

een hond die in de mode is of een hond die bekend staat als gevaarlijk…jongens zonder eigen ego die zelf erg bang in het leven staan schaffen zich dan een imago aan op 4 poten…om daarmee respect af te dwingen…en dat lukt ze dan ook…al had hij die honden niet gehad…was zijn bek ook een stukkie kleiner geweest…

geloof mij maar dat ie van mij een bek terug had gekregen..en hij met open mond wat terug stamelde en af zou druipen…in het ergste geval heb ik een hond in mijn benen hangen maar dan heb je meteen wel een reden tot aangifte…want dan zijn de bijtwonden de getuigen.

mijn advies…

zijn grote bek is geen persoonlijke aanval….(ook al oogt dat er wel naar en voelt dat wel zo…)

neem een bakkie koffie er relativeer dit…(deze jongen heeft nog heel veel te leren maar ook hij komt zichzelf tegen in deze huidige maatschappij…)

heb geen vrees… en ga van de week gewoon weer boodschappen doen….hij staat jou daar echt niet op te wachten..!!!

• desiree2

als je in een kleine plaats woont ga je gewoon rechtstreeks naar de politie en als je in de grote stad woont bel je effe, maar blaffende honden bijten niet is het spreekwoord, ik denk dat de man niet goed in zijn hoofd is, maar je zal wel geschrokken zijn, zeker NIET bang zijn want dat gaat je leven beheersen

• greenapple

Dank jullie wel meiden… Ik heb het er met een paar vriendinnen over gehad en ik ben net gewoon weer naar buiten gegaan.

Ik ben helemaal geen bang type normaal. Heb altijd wel mijn mondje klaar maar nu echt niet. Op de vraag van iemand wat voor honden het waren? Ze leken op Boxers maar dat waren het niet helemaal. Dikke mormels met kwijl uit hun bek.

De jongen was ongeveer rond de 20 en kaal geschoren, vol puisten en lang en slungeling. Oorbel bij zijn wenkbrauw, alleen de baseball pet ontbrak nog zeg maar.

Ik heb besloten om defenitief geen melding te doen bij de politie. Ik wil het gewoon afsluiten en vergeten. Althans ik doe mijn best…want het laatste is idd dat het mijn leven gaat beheersen.

Mijn moeder merkte op dat hij ws al eerder commentaar op zijn monsters heeft gehad en daarom er meteen boven op zat, maar zeg nou zelf mag je verdorie in deze tijd niet eens meer normaal vragen of iemand zijn hond een beetje aan de kant wil doen? Niet iedereen houdt van die beesten…

• desiree2

nee dat mag niet want de onbeschoftheid viert hoogtij en heeft het fatsoen overstegen helaas:(:X(td)

• greenapple

Helaas wel Desiree2… ik maak het helaas op mijn werk ook mee. Dan wel niet in geweld maar wel in andere situaties. Erg jammer deze maatschappij… en weet je.. het wordt alleen nog maar erger.:(

• desiree2

ja en ik vraag me af hoe dat nou zo is gekomen want het echt overal in Nederland en niet alleen in mijn stad Amsterdam, persoonlijk vind ik het een gruwel en niet alleen jongeren maar net zo goed volwassenen doen onbeschoft, zelfs zo dat ik wel eens tegen mijn vriendin zeg, “dat zou niet eens in mijn hoofd opkomen” en dat zou ik niet eens durven zeggen en ik ben heus niet bleu, ik ben van na de oorlog, 1947 en heb als het moed heus mijn mondje wel klaar.

• greenapple

Ik ben van de 70 er jaren en het valt mij ook op hoe onbeschoft kinderen zijn. Weet je ze zijn net uit de luiers en hebben taal in hun mond waarvan ik de betekenis niet eens ken. Bij wijze van dan he? Je kan een grote bek krijgen niet normaal. Ik vind het dan ook heel zorgwekkend wat er in Almere is gebeurd met de gemeenteraad verkiezingen. Hou mijn hart vast in juni.

• serine

wat er bij de gemeente raad is gebeurd…is een signaal…

we wonen..(ik dan toevallig niet) hutje mutje op elkaar..rijen voor de kassa rijen op de weg…in 1978 kon je gwoon nog van a naar b komen en stond er alleen een file als er eens echt een ernstig ongeluk was gebeurd…nu is het dagelijkse kost..gewoon omdat het te druk is..

en dan loopt de zin nederland is vol door mijn hoofd..(ik heb mij daar ook schuldig aan gemaakt want ik heb 5 kids..;) ) die straks ook allemaal de weg op moeten

hoeveel mensen wonen er nu hier inmiddels? 18 miljoen..waarvan het gros in de randstad..

zet in een eensgezinds woning 15 honden bij elkaar en zie eens wat er gaat gebeuren…er ontstaat stress..omdat niemand zn eigen space heeft…

dat gaat met mensen net zo…geiiriteerdheid stijgt..een snauw is zo gegeven…kinderen hebben dat als voorbeeld en zetten dat voort…en zo zakt een gemeenschap ongemerkt naar een nivo die wij eigenlijk allemaal niet eens willen…

en die jongen met zijn ik vermoed bordoux doggen…(die zijn momenteel erg in onder de jongeren die voorheen een pit bull hadden gekocht…en dat nu weer doen..) dat is gewoon een proto type…dus zon jongen die zich eigen een ego aanmeet op 4 poten…uit angst en onzekerheid…(niet iedereen kan de harde maatschappij aan…) de een word bang en durft niet meer naar buiten…de ander reageerd defensief en/of agressief…

onveiligheids gevoel versterkt dit soort gedrag.

kinderen kunnen niet meer vrij buiten spelen…is het niet omdat er in iedere wijk wel een pedo woond is het wel omdat er zoveel auto's rijden…of omdat ze niks mogen van de buurman en die ze naar het leven staat…

vroeger kon je hond ook overal los mee naar toe…ze ik vroeger? nee ik bedoel 15 jaar terug…dat zou ik nu echt niet meer doen…behalve op aangegeven plekken…want het kan gewoon niet meer..te gevaarlijk en er lopen overal veelste veel mensen..

ik woon vrij….maar mijn kids zitten in de stad op school…op een dag bemerkte ik…dat ik ontspannen in de auto stapte en gestrest weer thuis kwam..door de drukte op de weg…je zal er wonen dacht ik nog…