De Internationale Vrouwendag vindt plaats op 8 maart.
Toen ik dat las, vroeg ik me af of de vrouwenbeweging eigenlijk nog actief is en of er hier vrouwen zijn die naar zulke manifestaties gaan.
Ik ben een paar jaar geleden naar Tilburg gegaan op 8mrt.
Uitgenodigd door mijn 10 jaar jongere schoonzus.
Haar moeder trad daar op met een buikdansgroep.
Vrouwen die al wat levenservaring hadden en zeker geen strakke buiken.
De kleding en draperien waren wat uitbundiger dan bij een strak vel,maar ik had enorm veel bewondering voor die dames.
Je ,moet het maar durven.
Ook waren er jonge en behoorlijk wat Turkse en Marrokaanse strijdbare medelanders die lieten zien dat ook hun enorm hun best doen om de jonge vrouwen in hun cultuur voor zich leren op te komen.
Ook een groot aantal vrouwen die van vrouwen houden en tot mijn verbazing merkte ik dat men ,de autochtone vrouwen daar niet goed mee om konden gaan.
Daar mee bedoel ik weliswaar een kleine groep van de bezoekers maar niet te min verbaasde ik me er zeer over.
Het was nm mijn generatie 50/60 jaar oud.
Dat zat me enorm dwars .
Wat ik hier mee wil aangeven is dat bepaalde levensvormen nog steeds niet goed genoeg geaccepteerd zijn.
Dat maakt me boos
Dat 8 maart de anders denkende veranderd dat is natuurlijk niet zo.
Maar dat men deze dag gebruikt om deze mensen er aan te herinneren en wakker te schudden dat HUN anders moeten gaan denken sta ik zeker achter.
Dat het nodig is is in deze tijd is uiteraard belachelijk.
Ik zit ook niet in een vrouwen beweging en ik hoef ook niet enige acties te houden .
In ons huis worden alles 32 jaar lang samen gedaan, ieder sliep een dag uit in het weekend,ik hoef ook niet te vragen of ik weg mag als ik op stap wil,gezamelijk doen we het hushouden.
Mijn man lapt prima ramen al vind ik dat ik het beter kan.dus doe ik dat zelf.
Als ik wat wil kopen dan doe ik dat.omgekeerd ook ,we over leggen uiteraard grote zaken maar dat is normaal.
Ik vind dit heel normaal,maar je wilt niet weten hoevelen vrouwen van mijn generatie en ouder zich geheel aanpassen aan de wensen van de man.
Vrouwen die totaal niets van financien afweten,verzekeringen,zelfs niet weten wat hun partner aan salaris hebben.
nog vreemder is dat men het over zich laat komen .
Mijn huisgenote heeft dus echt vreselijke schoonmaakgenen, aangezien ik bij het uitdelen hiervan helemaal achteraan stond, mag zij dus de ramen lappen.
Die lapt ze ook als ik nog niet eens gezien heb dat ze vies zouden kunnen zijn
Ik ben weer beter in opruimen en plannen enzo. Dus ongewild hebben wij al een taakverdeling
Groet, M & V
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?