ook ik overstag

• desiree2

ik ben nu 6 weken bezig en ben 6,7kg kwijt, ik moet zeggen dat ik het niet gemakkelijk vind pffff zit steeds maar aan heerlijke dingen te denken om maar mijn maag te vullen, tja ik ben dus een lekkerbek, tot nu toe weet ik mezelf goed in de hand te houden en hoop oprecht dat dat nog een hele poos zo zal blijven8-)

• Dikkertje Dap

Knap hoor Dees. Tsja, ik ben absoluut geen zoetekauw dus de tussendoortjes van dr. Frank smaken mij allemaal heeeeeerlijk!!!!

Verder ben ik buiten dr. Frank om nog rigoreus met een aantal zaken gestopt (geen suiker/zoetjes meer in de koffie, alle light frisdranken in de kliko, en het glas wijn iedere avond laten staan). Daarnaast neem ik toch wel een aantal dingen die niet in het boek staan. Ik ben gek op brood, dus heb gewoon koolhydraatarm brood in huis, tegen de regels van dr. Frank in maar ja….. Het moet natuurlijk ook vooral leuk blijven toch? En af en toe een keertje zondigen kan helemaal geen kwaad hoor!!!

Hou vol!!!!

Liefs DD

• desiree2

goed hoor Moos alles wat je probeert is gewoon goed, ik doe een beetje South Beach een beetje Montignac en een beetje van mezelf ;) en zolang het goed gaat ben ik blij

• greet

ik ben weer met sonja bakker bezig spreekt me het meeste aan.

ik hou van brood en aardapples en dat wil ik ook gewoon eten.

nu 2 weken bezig 5kg afgevallen.

nog 10 te gaan.

ik was 2 jaar geleden ook zoveel afgevallen maar dan gaat er zo langzamerhand steeds wat extra's erdoor heen in mijn geval snoep en koek en ja dan zit het er weer aan echt zonde.

heb zoveel kleding in de kast die ik nu niet pas dus ik hoop met een maand of 2 er weer in te passen en dan volhouden dat is zo moeilijk.

maar ik denk zelf ook aan lekkere dingen hoor een koek of patat maar op vrijdag eet ik dat wel gewoon de hoeveelheid die ik mag en dan extra van genieten.

groetjes greet

• desiree2

weet je wat het is Greet, we zullen ons verdere leven zo moeten blijven eten en elke week op die rotte weegschaal moeten staan om het zaakie in de gaten te houden, ik ben een jaar of 5 geleden 27 kilo afgevallen en daarna weer gewoon normaal gaan eten en DAT is nu net funest, want het gaat er om dat we ANDERS moeten gaan eten, en dus niet minder of weet ik veel maar de voeding die we tot ons nemen, dient te veranderen, en daar ben ik het dus mee eens, maar is oooooooh zooooooooooo moeilijk om dat vol te houden omdat we daar eigenlijk niet echt mee zijn opgegroeid, neem nou kaas, die is zelfs uit de schijf van 5 verdwenen, terwijl er hele Nederlandse volksstammen mee zijn grootgebracht, en wat natuurlijk ook waar is is dat men zo'n 30-40-50 jaar geleden lichamelijk toch harder moest werken dan nu in vele gevallen nodig is, machines hebben het werk veelal overgenomen, dus bedienen mensen de machine alleen maar, en ik moet eerlijk zeggen dat ik altijd veel lichamelijke arbeid heb verricht en toen kon eten wat ik wilde, tegenwoordig zit ik veel meer en dus verbrand ik minder dus wordt ik dikker tot mijn verdriet. bovendien hebben we de keuze, of……………………. is het het modeplaatje wat ons wordt opgedrongen??Ook gebied de eerlijkheid me te zeggen dat ik wel degelijk last kreeg van mijn lijf dat dus in de weg ging zitten, oh jee ik zie nu pas dat ik op de preekstoel zit, is niet de bedoeling hoor(:P)

• Dikkertje Dap

Je hebt helemaal gelijk Dees wat betreft die machines e.d.. We verbranden te weinig en blijven eten, dat is gewoon een feit.

Wat mij persoonlijk een beetje tegen de borst stuit zijn alle dieetgoeroes (dr. frank en montignac natuurlijk ook), die allemaal menen te weten wat we nodig hebben. Zo volgende ik onlangs een workshop voeding (gratis verstrekt door de baas), waarbij de dame in kwestie verkondigde dat we totaal geen melkprodukten nodig hebben, geen kaas, geen yoghurt, geen melk (zeker geen koe melk)…….. tsja !!!! Daar zijn we toch mee opgevoed? Zij was van mening dat een mens alleen moedermelk nodig heeft en dat koemelk voor een koe is en niet voor een mens !!! En volgens dr. Frank geen koolhydraten, volgens een leven lang fit alleen fruit tot 12 uur 's morgens en niets anders pfffffffffff.

Ik eet nu hetgene waar ik mij goed bij voel. Als ik er vanaf val is dat mooi meegenomen. Wat je zegt; het moet een levenswijze worden, en ik heb daar niet zoveel problemen mee gelukkig. Ik ben absoluut geen zoetekauw, hoe niet van koeken, snoep e.d. Gisterenavond had ik visite, had een heerlijke geitenkaas salade gemaakt met verschillende olieen, knoflookolie, demi freche met een klein scheutje mayonaise, zalm met knoflook uit de oven en heerlijk een schaaltje warme prei ernaast. Nou, dat is voor mij genieten hoor, daar kan geen koek, mars of weet ik het wat tegenop. Het enige wat ik echt kan missen is mijn glaasje wijn voor het slapen gaan. Nou ben ik gelukkig niet over the top qua gewicht, alleen het van 5 x per week sporten naar 0 x per week heeft me de das omgedaan.

Nou meiden, allemaal volhouden, gewoon gezond eten, niet teveel kalorieen tellen en ook gewoon blijven genieten !!!!

Liefs Dikkertje Dap

• desiree2

ja kijk ook jij hebt gelijk maar ik weet dat de oermens ook geen brood at, maar niet geraffineerde granen pitten en zaden, vruchten en eetbaar groenvoer en die kant zouden we weer naar toe moeten, al dat spul van Unilever waar zoveel zout en suiker en een aantal ondefinieerbaare zaken aan toegevoegd worden alleen maar om de verkoop te doen laten stijgen en waar wij wel slechter van worden, kijk daar moeten we naar mijn smaak vanaf, we zouden terug moeten naar meer puur natuurlijke voeding, dat is wat ik echt geloof, maar ik ben ook een lekkerbek en weet ook dat de “'slechte” voeding bij mij soms niet te versmaden is en waar ik momenteel soms visioenen van heb>:D<

• Dikkertje Dap

;) Het is bijna weekend Dees, en een keertje zondigen doet niemand kwaad hoor. Ik denk zelfs dat het voor de geest en je gemoedstoestand beter is als je een keertje toegeeft aan iets lekkers !!! Dat maakt het ook makkelijker om vol te houden, en van een keer een mars, een koek of een patatje kom je echt geen kilo''s aan hoor…..

• desiree2

jaaaaaaaa nou dat beweer ik ook helemaal niet, ik zal de eerste zijn die zal zondigen hoor>:D<

• greet

maar weet je wat het is als ik bv iets extra's neem dan kan ik eruit raken.

dan is voor mij de drempel weer overtreden en dan pak ik de volgende dag weer iets.

ik probeer me er nu echt aan te houden wil mijn andere kleding aan.

maar het is waar levenslang heb je zodra je weer in je oude gewoonte vervalt dan kom je weer aan.

groetjes greet