Je hebt helemaal gelijk Dees wat betreft die machines e.d.. We verbranden te weinig en blijven eten, dat is gewoon een feit.
Wat mij persoonlijk een beetje tegen de borst stuit zijn alle dieetgoeroes (dr. frank en montignac natuurlijk ook), die allemaal menen te weten wat we nodig hebben. Zo volgende ik onlangs een workshop voeding (gratis verstrekt door de baas), waarbij de dame in kwestie verkondigde dat we totaal geen melkprodukten nodig hebben, geen kaas, geen yoghurt, geen melk (zeker geen koe melk)…….. tsja !!!! Daar zijn we toch mee opgevoed? Zij was van mening dat een mens alleen moedermelk nodig heeft en dat koemelk voor een koe is en niet voor een mens !!! En volgens dr. Frank geen koolhydraten, volgens een leven lang fit alleen fruit tot 12 uur 's morgens en niets anders pfffffffffff.
Ik eet nu hetgene waar ik mij goed bij voel. Als ik er vanaf val is dat mooi meegenomen. Wat je zegt; het moet een levenswijze worden, en ik heb daar niet zoveel problemen mee gelukkig. Ik ben absoluut geen zoetekauw, hoe niet van koeken, snoep e.d. Gisterenavond had ik visite, had een heerlijke geitenkaas salade gemaakt met verschillende olieen, knoflookolie, demi freche met een klein scheutje mayonaise, zalm met knoflook uit de oven en heerlijk een schaaltje warme prei ernaast. Nou, dat is voor mij genieten hoor, daar kan geen koek, mars of weet ik het wat tegenop. Het enige wat ik echt kan missen is mijn glaasje wijn voor het slapen gaan. Nou ben ik gelukkig niet over the top qua gewicht, alleen het van 5 x per week sporten naar 0 x per week heeft me de das omgedaan.
Nou meiden, allemaal volhouden, gewoon gezond eten, niet teveel kalorieen tellen en ook gewoon blijven genieten !!!!
Liefs Dikkertje Dap