ik snap het niet meer

• Dikkertje Dap

:S al twee keer een vreselijk familiedrama waarbij kinderen omkomen en ouders zelfmoord plegen, een drama in belgie door negeren van een stopteken, een bericht op internet over martelingen in het midden-oosten waar de martelaar gewetensloos willekeurige mensen doodschieten, een katje dat een rotje in zijn kontje krijgt, een mes in het oog na een verkeersruzie……. gaan we dit allemaal maar normaal vinden. Het lijkt wel kost van alledag als je de krant openslaat…. wat een enorme zorgelijke wending! En het zal mogelijk al die tijd al geweest zijn, maar het begint me nu vreselijk op te vallen. Ziekenhuispersoneel dat bedreigt wordt, hulpverleners die aangevallen worden. Het is onze normale gang van zaken, en dat vindt ik heel ernstig.

DD

• serine

3 gezinds drama's in een week

en ja..ik dacht het zelfde vanmorgen als jij.

• greet

inderdaad je word er naar van.

niet dat ik mijn ogen ervoor sluit maar het gebeurd allemaal steeds vaker echt een naar idee.

groetjes greet

• desiree2

schiet mij maar lek ook ik begrijp het echt allemaal niet meer:S maar ….wil ik dit eigenlijk ook allemaal begrijpen?? het wordt me eigenlijk te veel van het goede

• Dikkertje Dap

Al zou ik het willen…. dan nog begrijp ik het niet. Ik doe maar mijn ding en doe wat ik moet doen, ben goed voor de ander en meer kan ik eigenlijk niet doen.

Ik lees, ik huiver en lees nog een keer. Maar het veranderen aan deze wereld doe ik niet, deze illusie ben ik allang voorbij, al zit het wel in mijn aard. Maar helaas…….

en ik denk dat we nog maar aan het begin staan van het einde. En om gelijk dan nog maar een andere discussie aan te zwengelen (ben toch op dreef (:D), ik heb nooit kinderen gewild, maar al had ik deze wens dan had ik ze nimmer op deze wereld neergezet!!!! Wat een zorgen zeg……

DD

• desiree2

hHAHHA jaaa die illusie heb ik ook ooit eens gehad, dat ik ook geloofde dat in nederland niemand corrupt was en dat de politie recht door zee was en dat de regering recht door zee was, jonge jonge wat ben ik gevallen toen ik begon te beseffen dat de wereld, lees de mensheid slecht in elkaar zat en zit, slechter dan ik toen ooit voor mogelijk heb kunnen houden wat een desillusie was dat. En nu moet ik er mee leven en me staande zien te houden, en het lukt me wonderwel tegenwoordig, ik doe gewoon mijn ding en heb het idee dat ik steeds meer oogkleppen ga krijgen puur uit zelfbehoud of overlevingsdrang. Ik heb nooit de beroemde aandrang gehad om kinderen te krijgen, ik heb begrepen dat veel vrouwen ineens last krijgen van nestdrang, niet denigrerend bedoeld hoor maar die bewuste drang heb ik nooit meegemaakt bij mijzelf, eigenlijk maar goed ook, maar ik ben gek op die kleintjes dat wel en hoop stiekum dat ze hun illusies en dromen maar lang mogen houden