Haiti

• Dikkertje Dap

er is geld genoeg….. het wordt vreselijk verkeerd besteedt,laten we het is hebben over de derde wereld landen, waar aids en honger heerst. laat de minister president een half van zijn salaris afstaan, sterker nog, iedereen die verdient….. het wordt compleet verkeerd besteedt, en daar wordt ik niet goed van, en daarom doneer ik niet aan haiti.

• Moira

Haïti is een van de armste landen die er is. Helaas zal de bevolking zich niet kunnen redden zonder de steun van het buitenland.

Vroegâh had ik daar nog eens een kindje via die foute organisatie…ik geloof dat de directeur zich flink verrijkt heeft van het geld voor al deze kinders.

Voor Haïti heeft de regering geld overgemaakt, of ik zelf nog iets doe weet ik nog niet.

Gr, M

• serine

de regering heeft een team heen gestuurd en een flinke donatie gedaan…(wat immers ook bij ons vandaan komt…) dus je hebt al gegeven ;)

ik heb bij de tsurnamie wel een groot geld bedrag over gemaakt…maar volgens mij is er inderdaad veel aan dse strijkstok blijven hangen toen..

een jaar later kwam er een krantje uit met wat er allemaal van dat geld gedaan was…en dat vond ik vies tegen vallen..bovendien was het geld ook nog niet allemaal uitgegeven…en woonde er nog mensen op straat..

• martine

Nee, als je weet dat jezelf verantwoordelijk bent voor wat je denkt, neem je als het goed is die verantwoordelijkheid ook en verschuil je je niet achter “de anderen, de samenleving, de politiek ”etc

• Bern@dette

tja ,

Er word bijvoorbeeld al geoordeeld over wat er met dit geld gaat gebeuren . Dat vind ik dus niet correct .

Er word aids bijgehaald , ehmmmm wat heeft dat er mee te maken dan . groetjes Bernadette

• Beate

bea Schreef:

——————————————————-

> ik denk er net zo over, geef alleen aan de deur,

> ik begrijp ook niet dat de directie zoveel moet

> verdienen aan een goed doel.

> Wel heel erg triest eigenlijk

Of je nou aan de deur geeft, of geld per bank overmaakt, het komt uiteindelijk in dezelfde pot terecht.

• Dikkertje Dap

Om maar aan te geven waar scheewened wil geld naar toe wil………………..

• mcmama

Beetje ongenuanceerd verhaal. Dat de bazen van de diverse instellingen veel verdienen kun je ook vanuit een andere invalshoek bekijken. Zij moeten meestal voor hun eigen pensioenvoorzieningen zorgen etc.

Ik geef zoals het uitkomt, meestal aan de deur een eurootje of 2.

Ik heb nu wel een gewetensvraag aan jou D2: als er iemand aan kanker overlijdt en er staat op de rouwkaart: geen bloemen, graag donatie aan het KWF, respecteer je dan de wens van de overledene…??? Met dit gegeven werd ik deze week geconfronteerd bij het overlijden van de opa van schoonzoon. Ik heb mijn portemonnee getrokken en €15 in de bus gemikt.

• desiree2

natuurlijk respecteer ik die wens

• Adnil

Desiree als je geven wilt kan je misschien geven aan http://www.zoekhonden.com/ dit is een instantie die zich met hun honden inzet voor het zoeken naar mensen en (sorry) kadavers.

Wij hebben hun gesteund omdat ook wij denken dat er veel aan de strijkstok blijft hangen