hellup... iemand tips

• Dikkertje Dap

(tu) over stoepjes schoonhouden gesproken. Ik ben vreselijk onderuit gegaan op de fiets en met het kinnebakkie op het stuur beland. Deze is nu compleet zwart dankzij een kneuzing. Heeft iemand een remedie of een creme'tje om hier zo snel mogelijk vanaf te komen, ik heb in mijn leven nog nooit zoveel bekijks gehad als nu met deze kin…… :D Maar tof is het niet. Nou heb ik me in een grijs verleden wel is laten vertellen dat tandpasta goed zou zijn, zal wel een fabel zijn, maar ik zie er momenteel niet uit.

Nou weet ik dat een kneuzing moet genezen, maar hellup, mijn vriend moet stiekum lachen omdat het net lijkt alsof ik een sik heb. Dus alle tips, creme'tjes, soorten tandpasta zijn welkom. Smeren maar…..

DD

• iso

Elke apotheek of drogist kan je hiervoor wel wat adviseren zodat je er met een dag of 6-7 af bent.

Zelf gebruik ik wel eens VSM vallen en stoten en ik vind dat het goed helpt.

Na een dag of 3 wordt de plek al geel, maar het ligt er natuurlijk ook aan hoe zwaar de kneuzing is.

Camoufleren met make up is ook een optie.

Iso

• Dikkertje Dap

(:D dank je wel Iso, maar een verfdoos kan hier met geen mogelijkheid tegenop……. zo erg is het eigenlijk wel, Ik ben zelf bezig met Calendula maar volgens mij is dat niet voor kneuzingen. Ik had ook al tea/tree creme gehaald, had me laten vertellen dat dat heel goed werkt, hihi, vindt je advies qua make up ontzettend lief,maar als je mijn kin ziet denk ik dat je vreselijk met me mee moet lachen, zo ernstig is het eigenlijk. Maar fijn je reactie.

Liefs DD

• serine

een bourka?:D

ik kan je niet helpen…

• Dikkertje Dap

goed plan, kan ik dat ook eens ervaren (tu)

• greet

de vsm creme werkt wel goed maar het zal ook zijn tijd nodig hebben.

ik kan me voorstellen dat het erg pijnlijk is en ook niet leuk voor jezelf met die blauwe plek.

maar gelukkig is het redelijk goed afgelopen had toch ook veel erger kunnen zijn.

hier is het ook spekglad en gistermiddag dooide het lekker weg je kon op de weg weer redelijk goed lopen heeft het vanacht weer gesneeuwd.

ik heb er nu zo de balen van verlang naar het voorjaar.

ook het vuil word niet opgehaald ziet er allemaal niet fraai uit.

ik wens je beterschap en hopelijk trekt de blauwe kin snel weg.

groetjes greet

• desiree2

tja ik denk gewoon dat je geduld zult moeten oefenen:) omdat het een Hematoom betreft oftewel een blauwe plek, en dat is dus bloed en dat bloed heeft dus tijd nodig om weer te absorberen, oftewel het heeft tijd nodig om weer op te lossen, en ik denk zelf dat daar geen cremmetje tegen opgewassen is behalve dat je portemonaie een stuk leger wordt ten gunste van een of andere fabriekant:P Ik kan er helemaal inkomen hoe je je nu zult voelen:X(td) en daarom wens ik je nu wel beterschap toe(tu) ik maak nu een grapje er van dat snap je wel he, maar een weekje binnen blijven is niet zo gek , als je je onzeker voelt ten aanzien van je uiterlijk, laat de natuur maar zijn werk doen Moosje(:P)

• iso

Niet helemaal mee eens, via de dokter is er wel wat dat het proces behoorlijk versneld.

Weet ik uit ervaring doordat mij dat eens is voorgeschreven na een bromfietsongeval waardoor ik o.a. een enorme (gehele voorkant bovenbeen) blauwe plek had opgelopen.

Binnen 4 dagen was de plek praktisch geheel verteerd en waren alleen nog stukjes van de rand te zien.

Maar normaal laten ze liever het gewone genezingsproces het werk doen.

Omdat ik zelf nogal gauw blauwe plekken heb gebruik ik nu VSM en de plekken zijn aanmerkelijk sneller verdwenen.

Iso

• desiree2

ow okay en wordt dat ook vergoed door de verzekering?

• iso

Dat zou ik niet weten……..

Bij mij destijds wel maar toen was er ook nog gewoon ziekenfonds.

Elke stap deed mij door die kneuzing ook pijn en vandaar dat ik toen die zalf kreeg.

Net wat ik eerder al zei, zal afhangen van hoe ernstig de kneuzing is voor ze dat voorschrijven.

Blijft er overigens nog altijd het eigen risico……………

VSM valt onder de zelfzorg en dat moet altijd uit eigen zak komen.

Iso