Taxi

• desiree2

Inburgeraars uit Gouda worden van huis gehaald met een taxibusje en zo naar de inburgerings cursus of fietscursus gebracht terwijl er voor de deur van de cursusplek notabene een bushalte is, dit kost deze gemeente zegge en schrijve 500 euro per dag!!!!!!! Persoonlijk vind ik dit kunnen, denk aan de zelfredzaamheid, bovendien kunnen ze dan in de bus ook eens zien hoe hun jongeren zich in de bus gedragen. Het is voor mij de wereld op zijn kop, de gemeente doet dit om maar alle drempels weg te halen zodat ze naar die cursus zullen komen.

Wie niet naar de cursus wil gaan mag van mij een retourtje land van herkomst krijgen, zo0 dit moest ik dus ff kwijt, het wordt hoog tijd dat er politiek eens een hele andere wind gaat waaien

• Dikkertje Dap

Tsja Dees, ik kan niet anders dan het roerend met je eens zijn…..

DD

• Dikkertje Dap

Dit stukje las ik nog op internet trouwens……..

Ik ben mama van een kind met meerdere beperkingen en sla me zo goed en zo kwaad als het kan door het leven.Ik was dan ook behoorlijk ontdaan toen ik uit de krant vernam dat allochtonen met de taxi van en naar hun inburgeringscursus vervoerd worden.PARDON… ik doe een aanvraag voor een rolstoel voor mijn kind, dat word afgewezen.Wel krijg ik een achtstehand gebruikte kleuterbuggy met half lekke banden…voor een kind van 5.Aanvraag voor extra taxivervoer voor terug van zijn middag opvang…afgewezen.

Ik wil er best wel aan dat sommige mensen beter zijn dan anderen, meer verdienen dan anderen …maar dit werd me toch even iets te gortig.En dat wilde ik toch ff kwijt, en ik ben ook benieuwd hoe anderen er tegenaan kijken.Ook mag best wel vermeld dat ik veel aanvragen niet eens meer doe, zoals een hoog-laag bed bijv. want het antwoord is toch nee, en er is geen geld voor.Dan maar een versleten rug…maakt het uit ook.Aan de ene kant probeer ik het schip varende te houden maar dit zijn de dagen dat je je afvraagt waarom, als de meest elementaire dingen aan je neus voorbij gaan, ten faveure van het gemak van anderen…HOE LANG NOG

• desiree2

jaaaaaaaa juist het is toch TE gek voor woorden, wie het snapt mag het mij uitleggen

• desiree2

ik vind het enig dat we het zo vaak eens zijn>:D<(tu)

• melissa

niet te begrijpen inderdaad;

zoveel “kromheid”

• mcmama

desiree2 Schreef:

——————————————————-

> Inburgeraars uit Gouda worden van huis gehaald met

> een taxibusje en zo naar de inburgerings cursus of

> fietscursus gebracht terwijl er voor de deur van

> de cursusplek notabene een bushalte is, dit kost

> deze gemeente zegge en schrijve 500 euro per

> dag!!!!!!! Persoonlijk vind ik dit kunnen, denk

> aan de zelfredzaamheid, bovendien kunnen ze dan in

> de bus ook eens zien hoe hun jongeren zich in de

> bus gedragen. Het is voor mij de wereld op zijn

> kop, de gemeente doet dit om maar alle drempels

> weg te halen zodat ze naar die cursus zullen

> komen.

> Wie niet naar de cursus wil gaan mag van mij een

> retourtje land van herkomst krijgen, zo0 dit moest

> ik dus ff kwijt, het wordt hoog tijd dat er

> politiek eens een hele andere wind gaat waaien

Sorry Desiree2, ik snap het niet zo goed! Je schrijft: “Persoonlijk vind ik dit kunnen….. ” en dat kan ik niet rijmen met de rest van je bijdrage.

Groetjes

• serine

nou sorry hoor maaaar

ik ben het ook roerend met jou eens…:D

• serine

het woordje NIET moet je er zelf even bijdenken…

in het kader van de zelf redzaamheid…:D

• serine

en dan vind men het gek dat wilders zoveel fans heeft?…ikke niet..