Ik merk dat ik de laatste maanden verander en verhard . Vroeger was ik toleranter dat is zeker een feit .
Hemelsbreed en trouwens ook over de weg woon ik vlak bij Culemborg .
Jullie vast niet onbekend nu .
Al een paar dagen is een bepaald gebied daar hermetisch afgesloten om verdere rellen te voorkomen .
De haat tussen marokanen en molukkers is niet alleen van de laatste week maar al maanden aan de gang . Niemand heeft mij tot nu toe uit kunnen leggen waar die door onstaan is .
Andere steden zoals Leerdam zijn ook jarenlang de dupe geweest van de onderlinge haat .
Ik merk dus dat ik minder tolerant ben , gisteren een verslaggever met zijn cameraploeg probeert verslag te doen van de gebeurtenissen , een blaag van pak en beet tien jaar oud verhinderd hem en de journalist heeft politiehulp nodig om zijn werk te doen .
Mijn gemeente heeft gistereavond ook noodverorderingen ingesteld en zeker worden de stations in de gaten gehouden . Er zijn immers geruchten dat beide partijen sympathisanten hebben die naar Culemborg trekken .
Een partij is de lachende derde die heeft al een spoeddebat aangevraagd voor volgende week . De intolerantie van mij gaat nog niet zo ver …………. maar ik kan wel indenken dat mensen veranderen als de ME ingeschakeld word om je stad veilig te houden . Dan is het niet meer de ver van mijn bed show maar de keiharde waarheid . groetjes Bernadette