Ver van mijn bed .....

• Bern@dette

Ik merk dat ik de laatste maanden verander en verhard . Vroeger was ik toleranter dat is zeker een feit .

Hemelsbreed en trouwens ook over de weg woon ik vlak bij Culemborg .

Jullie vast niet onbekend nu .

Al een paar dagen is een bepaald gebied daar hermetisch afgesloten om verdere rellen te voorkomen .

De haat tussen marokanen en molukkers is niet alleen van de laatste week maar al maanden aan de gang . Niemand heeft mij tot nu toe uit kunnen leggen waar die door onstaan is .

Andere steden zoals Leerdam zijn ook jarenlang de dupe geweest van de onderlinge haat .

Ik merk dus dat ik minder tolerant ben , gisteren een verslaggever met zijn cameraploeg probeert verslag te doen van de gebeurtenissen , een blaag van pak en beet tien jaar oud verhinderd hem en de journalist heeft politiehulp nodig om zijn werk te doen .

Mijn gemeente heeft gistereavond ook noodverorderingen ingesteld en zeker worden de stations in de gaten gehouden . Er zijn immers geruchten dat beide partijen sympathisanten hebben die naar Culemborg trekken .

Een partij is de lachende derde die heeft al een spoeddebat aangevraagd voor volgende week . De intolerantie van mij gaat nog niet zo ver …………. maar ik kan wel indenken dat mensen veranderen als de ME ingeschakeld word om je stad veilig te houden . Dan is het niet meer de ver van mijn bed show maar de keiharde waarheid . groetjes Bernadette

• serine

tja de wereld is niet razend zegt mijn schoonpa altijd…

maar het volk erop wel roep ik altijd terug..

ik heb ook al eens geroepen dat er voor het mensenlijk ras ook een fokregelement moet komen om het ras zuiver te houden…

agressieve honden komen ook niet door een keuring heen…of waneer ze wat anders mankeren..

was een beetje een flauwe opmerking van mij…

maar nog steeds zit daar wel een kern van waarheid in…zeker waneer ik dit soort losgeslagen praktijken voorbij zie komen of waneer mijn zoon weer eens in mekaar geslagen thuis komt.

• desiree2

ja ja de rottigheid mag gewoon doorfokken it's a great shame:X