Themabijeenkomst Eerwraak

• d.petric@stichtingmooi.nl

De afgelopen jaren is er veel aandacht besteedt aan het emancipatieproces van vrouwen in Nederland. Ook allochtone vrouwen hebben de mogelijkheid gekregen om zich zelfstandig te ontwikkelen en een positie binnen de Nederlandse samenleving te creëren. De allochtone mannen zijn buiten dit proces gebleven. Door de snelle emancipatie van hun vrouwen en dochters zien zij zich gedwongen om ook te veranderen. Zij ervaren dit als macht- en statusverlies. Hierdoor ontstaan conflicten in relaties die kunnen leiden tot geweld.

Daarom wil Stichting MOOI-Unit MCI in samenwerking met Kizilparlar het thema eerwraak bespreekbaar maken en een discussie op gang brengen over veranderingen in de man-vrouw verhoudingen.

Tevens is er een presentatie over het project “Van huis uit”. Hier zullen de ervaringen van de gemeenschapsbemiddelaars uit de praktijk gepresenteerd worden.

Op zondag 13 december as. nodigen wij u uit om hier over mee te praten.

Datum : Zondag 13 december 2009

Schalk Burgerstraat 219

Den Haag

Aanvang : 14.30 tot 20.00 uur

• ???zoeff ???

Die mannen vertikken het gewoon om zich aan te passen en daardoor heb ik als vrouw juist geen respect voor die mannen

sterker nog zal hard klinken willen ze niet veranderen mogen ze wat mij betreft terug naar land van herkomst

waarom moeten wij als geboren nederlanders ons altijd aanpassen aan anderen die hier zijn komen wonen ????

we leven in de omgekeerde wereld

als wij in het buitenland gaan wonen dan moet ik me ook aanpassen aan die mensen en de kultuur in dat land en niet andersom

als ik op vakantie ga in een land dan moet ik zelf zorgen dat ik verstaanbaar ben en respeckt hebben voor de gebruiken

• annelies gld

Er weer een akelige dood ivm eerwraak in Zeist

Wat doen deze mensen hier in ons westers landje als je nog zo over vrouwen baast !

• wana

O, ‘echte’ nederlanders kunnen er ook wat van hoor, en dit is je moederland, al hebben je grootouders hun moederland voor nederland verlaten..bizar om derde generatie nog steeds allochtoon te noemen.

Mannen vertikken het omdat ze er mee wegkomen.strengere aanpak en educatie,van jongs af aan.