iemand verstand van?

• Dikkertje Dap

Ik heb een vraagje…… ik hoop dat iemand antwoord heeft.

Ik heb een werk- en een prive telefoon. Ik heb deze bewust gescheiden gehouden. Normaal gesproken gaat aan het einde van de dienst de diensttelefoon uit en de volgende morgen weer aan. Conform werktijden.

Nu is mijn vraag, in hoeverre ben je verplicht je diensttelefoon aan te hebben als je ziek bent, terwijl je ook op een prive nummer eventueel bereikbaar bent en dit nummer ook bij je werkgever bekend is.

DD

• Beate

Ziek is ziek, en niemand kan je verplichten om de werktelefoon tijdens je ziekteperiode te beantwoorden.

Aan de andere kant is het natuurlijk wel zo aardig tegenover je werkgever, om, als je in staat bent om te bellen, gewoon de werktelefoon aan te laten staan.

Hoop dat je hier wat aan hebt.

Groetjes,

Beate

• Dikkertje Dap

dank je beate, het gaat hier niet om aardig zijn maar om het verwijt dat ik niet bereikbaar ben, dus vandaar mijn vraag. Vroeg me af hoe eea rechtsgeldig geregeld is, als je werk en prive gescheiden hebt.

Liefs DD

• paul

als je ziek bent, ben je het prive, en zakelijk ;)

• Dikkertje Dap

zit wat in, maar in hoeverre wil je werkgever jou beschikbaarheid bepalen als je een diensttelefoon hebt en dat was mijn vraag, snap je reactie wel, maar wat kan mijn werkgever mij bepalen als ik werk en prive gescheiden heb, in inderdaad, ziek is ziek , maar ik wordt met wat andere dingen geconfronteerd, vandaar mijn vraag hoe het zit…..

• serine

hij geeft jou een werk telefoon en je bent in zijn tijd ziek…hij betaald voor jou..2 maal…een keer zodat jij ziek kan liggen..en de 2e die jouw werk waarschijnlijk verricht..al dan niet via een uitzendburo..

tja…wat is recht?…:S

• Dikkertje Dap

Het scheelt mijn werkgever al een hoop centjes dat ik ervoor heb gekozen om de telefoon niet prive te gebruiken. Het had mij een hoop centjes gescheeld om wel mijn diensttelefoon ook prive te gebruiken echter ik wil werk en prive gescheiden houden, dus daar zitten ‘m de kosten niet in. Sterker nog, er wordt nu niet eens mee gebeld, wat anders was geweest als ik ’m prive ook had.

Daarnaast ben ik momenteel functieloos, dus er is niemand die mijn werk hoeft te doen! En er blijft ook vooralsnog niks liggen. Maar volgens mij was dat mijn vraag niet ::o

DD

• Danjel

Heeft het bedrijf waar je voor werkt voor dit soort dingen ook een verzuimprotocol? Staat er misschien iets in de CAO hierover? Ben je lid van een vakbond, die je hier wellicht antwoord op kan geven. De onafhankelijke arbeidsadviseur kan hier ook antwoord op geven (gratis)

Lijkt mij dat als je ziek bent, je ook niet bereikbaar hoeft te zijn op je werk telefoon, ziek is ziek tenslotte, werk telefoon of geen werk telefoon.

• Dikkertje Dap

Ik werk bij een overheidsinstantie., zag het vanavond effe helemaal niet meer zitten, dus gebeld met mijn contactpersoon. De lieverd zei me dat ik me nergens zorgen over hoefde te maken, alle begrip dat mijn diensttelefoon uitstond/staat, geen probleem!

Dank je voor je reactie….. erg fijn

DD

• serine

zulke dingen over de regels bij ziekte staat inderdaad in je contract als dat goed is…of je bereikbaar moet blijven ja of de nee..

maar als iemand van ons ziek is…neem ik aan dat die thuis is en dus ook de telefoon op neemt…en het kan mij niet schelen of dat nu de werk telefoon is of de huis telefoon.

mijn hulp is nu ziek..heeft de griep…reken maar dat als ik die een aantal maal niet thuis tref dat ik even achter mijn oren krab hoor..als ik ook maar enige idee heb..dat iemand nep ziek is…zorg ik wel dat die eruit vliegt en maar op een ander zn zak kan gaan profiteren.

heeft een van de jongens een gebroken arm..kan je verwachten dat die niet thuis blijft zitten..maar ook niet werken kan..

maar als een van de jongens griep heeft…maar het blijkt dat die wel mooi aan de wandel is en lekker feest aan het vieren is heeft hij een probleem..(als ik bel om te vragen hoe het met hem gaat maar hij is er niet….?……

dus niet berijkbaar zijn voor je werkgever kan dus ook consequenties hebben..dus of het slim is…vraag ik mij af.