zulke dingen over de regels bij ziekte staat inderdaad in je contract als dat goed is…of je bereikbaar moet blijven ja of de nee..
maar als iemand van ons ziek is…neem ik aan dat die thuis is en dus ook de telefoon op neemt…en het kan mij niet schelen of dat nu de werk telefoon is of de huis telefoon.
mijn hulp is nu ziek..heeft de griep…reken maar dat als ik die een aantal maal niet thuis tref dat ik even achter mijn oren krab hoor..als ik ook maar enige idee heb..dat iemand nep ziek is…zorg ik wel dat die eruit vliegt en maar op een ander zn zak kan gaan profiteren.
heeft een van de jongens een gebroken arm..kan je verwachten dat die niet thuis blijft zitten..maar ook niet werken kan..
maar als een van de jongens griep heeft…maar het blijkt dat die wel mooi aan de wandel is en lekker feest aan het vieren is heeft hij een probleem..(als ik bel om te vragen hoe het met hem gaat maar hij is er niet….?……
dus niet berijkbaar zijn voor je werkgever kan dus ook consequenties hebben..dus of het slim is…vraag ik mij af.