griep!!!!

• Dikkertje Dap

Nou ben ik geen doemdenker, maar maak we wel zorgen over de mexicaanse griep!!!!!

Ik heb voor het eerst dit jaar een griepprik genomen (eigen kosten), maar ik wordt wel naar van al die berichten, zeker als je de kranten erop naslaat. Nou ben ik gezegend met het feit dat ik nog nergens last van heb, maar toch…..!!!!!

En de griepprik staat los van de mexicaanse, maar het houdt me wel bezig. Wat jullie????

DD

• An

Hoi DD,

Ik houd me daar totaal niet mee bezig.

Ik lees de berichten wel en vind dat allemaal heel erg, maar het helpt niet om er wakker van te liggen.

Het enige wat je kunt doen, is gewoon gezond leven, die tips en voorzorgsmaatregelen in acht nemen en op tijd een huisarts bellen als je ziek wordt.

En stel nou, je hebt al een hele zwakke gezondheid…. dan is niet alleen de mexicaanse griep dodelijk, ook een buikgriepje of longontsteking kan er dan voor zorgen dat je op de IC belandt.

• Bern@dette

Vandaag zal bij mij de oproep in de brievenbus liggen voor beide prikken . De griepprik krijg ik al jaren , daar zal nu de mexicaanse griepspuit bij komen .

Ik hoor bij die risico groep .en ben het met je eens dat het zorgelijk is overigens net als de Q -koorts .

Je kunt vrij makkelijk de andere kant opkijken en denken het zal wel maar ook gezonde mensen overlijden aan die griep . Ook kleine kleutertjes die niks mankeren worden niet gespaard .

Het feit op zich dat dit soort rare ziekte,s opdoeken is zorgelijk , groetjes Bernadette

• serine

men krijgt wat men vreest zegt men…

dus ik weiger mij er druk om te maken..

er overleiden ook vele mensen in de auto..(ik woon aan de N506)

het aantal doden dit jaar aan de N506 is nog steeds hoger dan het aantal doden dit jaar aan de griep hier in heel nederland..

de kans dat ik het leven laat op deze weg waar ik iedere dag een paar keer per dag opdraai…is groter dan dat ik slachtoffer word van de griep

• An

Uiteraard is het verstandig om de griepprik te halen als je tot de risicogroep behoort, maar de Mexicaanse griep is geen reden tot paniek. Pas vanaf het moment dat je ziek wordt moet je je zorgen maken en niet eerder.

Dat is geen kwestie van de andere kant op kijken, maar een kwestie van nuchter zijn en realistisch blijven.

Wakker liggen kan altijd nog.

Ik ben het met Serine eens dat je veel meer risico loopt om onder een auto te komen, dan dat je de M.-griep krijgt.

• wana

griep is wel het laatste waar ik me druk om maak. Ik kom in aanmerking voor de griepprik en mijn huisarts blijft het elk jaar netjes proberen maar ik doe het niet.

Ik geloof niet dat het je weerstand goed doet zo'n prik en ook niet dat het je beschermd bij de eerstvolgende griep die er heerst.

Gewoon gezond eten en je lijf in de gaten houden. Bij een verlaagde weerstand neem ik in mijn voeding ‘maatregelen’ en heb bijna nooit griep.

• annelies gld

Ik haal de twee prikken niet

Ben van voor 1950, dus ik denk dan genoeg anti stoffen te hebben opgebouwd !

• serine

ik ken nu al verschillende mensen die na de grieprik in eens de griep kregen…

ook mijn schoonvader…die nog nooit de griep heeft gehad…die dacht…ik word wat ouder weet je wat laat ik hem halen..

dit jaar weer..maar nu weet hij het zeker…na de prik heb je geheid de griep…

zo ken ik er meerdere…en ieder jaar weer…

ik haal de prik en nu heb ik de griep…

ik kijk wel uit…ik heb ook ieder jaar een oproep…maar ik haal m nog steeds niet..

ik hoef geen griep..>:D<

• Dikkertje Dap

Ik heb de griepprik dit jaar voor het eerst gehaald, aangezien ik steevast “als het heerst” de griep heb. En hoe gezond ik ook leef, hoeveel ik ook sport, vitaminen gebruik, IK HEB DE GRIEP….. En ik moet zeggen, ik heb nergens last van gehad na het prikken. Ach……. het is dit jaar het proberen waard,

Ik vroeg me gewoon af hoe we in de mexicaanse griep zitten , ik weet dat mijn broer zich toch wel zorgen maakt om zijn twee jongste dochters (4 en 7 maanden) omdat jonge kinderen blijken gevoelig te zijn. En dan wordt je van de berichtgeving niet echt vrolijk.

Nog een leuk iets trouwens, je moet de inenting bij de huisarts zelf betalen. Ik 9 euro, mijn vriend 25 euro!!!!!! Vreemd dat huisartsen zoveel verschillen in tarieven. Scheelt je zomaar effe 16 euro, hoe kan dat nou????

DD

• serine

tuurlijk maak ik mij stiekum een beetje zorgen om de kleintjes…maar het gros van alle griepmeldingen schijnt om de mexicaanse versie te gaan..volgens de nieuwsberichten vandaag..

(*als dat niet gelogen is..:D

oxillo dinges heb ik in huis en mogen de kleintjes ook hebben..het zal allicht de weerstand verhogen en misschien de simptomen verminderen…

wie weet heeft iemand ervaring?

wij hebben hier nog geen griep gehad en zijn er wel al mee in aanraking geweest..dus wie weet helpt het wel