Ach ja dat kan natuurlijk ook :D

• Bern@dette

Op mijn klacht bij mijn huisarts over mijn slapeloze nachten gaf mijn huisarts het advies om s'avonds warme melk met anijs te drinken . Niet meer internetten na 21.30 , geen spannende tv kijken of boeken lezen . Dat jij 2 keer per week revalidatie krijgt kan er wel mee te maken hebben das een zware belasting .

De revalidatiearts vond dat ik spierverslappers moest slikken zodat de krampen in mijn benen s'nachts minder werden .

Manlief vroeg of ik koorts had omdat ik met dertig graden overdag onder een dik dekbed lag te bibberen dan weer lag te zweten . Al met al ik snapte er weinig van ……..

Totdat ik eens ging googlen ….. Juist

Ik terug naar huisarts met de woorden kan ik niet “gewoon ”

in de overgang zijn .

Jazeker zullen we elke maand het verloop even bespreken .

Fijn ik kreeg meteen mijn eerste opvlieger en niet de laatste .

Advies van jullie graag wat is hier tegen te doen , groetjes Bernadette

• decency

Krampen in de benen, zou je kunnen verhelpen door vitamines te slikken of inhibin, manlief heeft ook geregeld krampen in de benen op dagen dat hij veel gelopen heeft neemt hij een inhibin in.

• paul

zijn advies van die warme melk, kan in elk geval geen kwaad ;)

• Nicole.

Welkom bij de club Det. Troost je, dit gaat allemaal over. Ik ben er nu eindelijk vanaf, heel veel sterkte

• decency

sommige vrouwen die in de overgang zijn krijgen hormonen, misschien een lichte pil ofzo, dat weet ik niet. Je hele hormoon huishouding raakt gewoon in de war. Minder zout eten kan ook helpen. Dit zijn dingen die ik wel eens hoor in mijn omgeving. Toen ik een aantal jaar geleden opvliegers had bleek ik een cyste te hebben, toen die onder controle was, waren mijn opvliegers ook weg.

• ???zoeff ???

doodat ik medicht in de overgang beland ben dus van de een op de andere dag had ik heeeeeel erg veel opvliegers

ik heb er dixarit voor gekregen 2 keer per dag 3 hele kleine pilletjes en ze zijn nu terug gebracht naar 2 tot 3 opvliegers

heb het er eens met je huisarts over mischien is het ook iets voor jou

• decency

waarschijnlijk bedoel je Bernadette, want ik ben nog niet in de overgang ;)

• riwi

Soja drink (sorry Paul), scheelt een paar graden bij mij. Sterkte ermee!

• Bern@dette

Bedankt voor de tips ,

Ik ga weer eens met mijn huisarts praten over hoe en wat , groetjes Bernadette

• paul

nou, voor de osteoperose, wat in de overgang best wel vaak voorkomt, is een aanvulling van calcium wel aan te raden,

en melk is daar heeeeeeeel geschikt voor .