etenslust

• Dikkertje Dap

Hoi hoi allemaal,

Ik merk de laatste tijd steeds vaker dat als ik boven de potten en pannen heb gestaan, zelf eigenlijk geen honger meer heb als het eenmaal op tafel staat. Meestal eet ik dan ook niet zoveel met als gevolg dat ik aan het einde van de avond trek heb!!!!! (zucht)…..

Herkenbaar voor iemand???

Liefs DD

• Bern@dette

Voor mij na mijn herseninfarct erg herkenbaar . Mijn reukvermogen in zijn algemeenheid is behoorlijk versterkt en inderdaad met het gevolg dat als ik kook ik al gegeten en gedronken heb .

Erg vervelend soms .

Ook andere luchten als parfum of transpiratielucht komt bij mij hard aan , groetjes Bernadette

• Channah

Zeer herkenbaar. Alleen is het voor mij niet van de laatste tijd, maar al mijn hele ‘kookzame’ leven, dus zo'n 40 jaar. Ik ervaar het niet als probleem. Meestal eet ik de door mij bereide maaltijd pas (veel) later dan dat het gekookt is. En ik ben er een meesteres in geworden om te doen alsof ik veel eet als ik mensen te eten heb, maar in feite eet ik dan alleen maar kleine hapjes. De rest volgt uren later.

• Dikkertje Dap

Sorry Det, maar ik wist niet dat jij een herseninfarct gehad hebt. Wat vervelend dat jij zo slecht tegen geuren kunt. En wat je zegt; met koken heb je dan inderdaad al gegeten en gedronken.

Ik heb een LAT relatie, als ik voor mijzelf kook heb ik er niet zoveel last van. Mijn vriend is erg van de hollandse pot, en ik dus helemaal niet. Een broodje met pesto, tomaat en een olijfje vind ik heerlijk als avondeten. Nou, daar hoef ik bij hem dus ECHT niet mee aan te komen.

Vanavond bloemkool gemaakt, met geruld gehakt, aardappelpuree en een roomsausje pffffffff, dank je de koekoek zeg. Met lange tanden zat ik achter mijn bord. Dus het zal vanavond wel weer een cracker of een soepje worden. Maar ik ben blij dat ik in ieder geval niet de enige ben die met lange tanden aan het avondeten zit.

Liefs DD

• paul

tip : laat hem lekker zelf koken (tu)

• Dikkertje Dap

Dat betekent dat ik “of” iedere dag een gekookt ei op mijn bord heb >:D<, en als mijn vriend zegt “ik kook vanavond” dan betekent dat dat we naar de Griek gaan.

En iedere dag Grieks in een restaurant zie ik ook niet zitten. Paul, mijn vriend KAN dus echt NIET koken en het interesseert hem ook niet. Maar goed, ik LAT, dat scheelt ;)

Liefs DD

• paul

Ik dacht : laat ik ff googelen op het woord meesteres, en wat dacht je ? pfffffffffff oh jee. ;)

• Channah

Tja, daarom worden sommige dames die prikborden beheren dus boos op mij als ik ze in plaats van webmaster webmistress noem….. Een term die in het Oud–Engels overigens slechts gebruikt werd voor dames uit de allerhoogste kringen.

Ik neem aan dat ook jij nogal eenzijdig gegoogled hebt, dat je zo geschrokken bent.

• paul

nee, gewoon het woord `meesteres`

Ik heb er geen moeite mee hoor !

• Dikkertje Dap

Ook daarvan vergaat mij de etenslust trouwens (:D