fijne 'kennissen'

• wana

Het zijn van die mensen die alles hun beloop laten gaan ‘en wel zien’.

Zonder overpeinzing een kat in huis nemen,leuk! vervolgens ook een dure rashond erbij,gezellig!

Vervolgens niet op training gaan maar na drie weken allebei fulltime gaan werken..

Hun huis is een bende en het stinkt er,dus vaak ze komen bij ons (wij gaan daar nooit heen),vaak erg laat en moeten ze er dan ‘uitzetten’ omdat wij naar bed willen.

Ze willen onze hond commanderen zodat die van hun erachteraan gaat ‘want die van ons luistert zo goed’ (dat dat door intensieve puppytraining komt ontgaat ze dan) Daar heb ik wat van gezegd maar dan is het ras van onze hond ‘makkelijker’,maar ze commanderen die van ons niet meer.

Om 20.00 langskomen om te vragen of wij de kat eten willen geven..ze gaan om 24.00 op vakantie.

Omdat ik dat een k#tstreek vond,en niet wilde,kregen ze het voorelkaar een ander nog telefonisch te strikken,maar een deel van de tijd is diegene nog weg.

Uiteindelijk ben ik toch bezweken voor de 1e 6 dagen,ik vind het zielig voor het beestje.

'Oh, alleen wat brokjes,water en een aai,hij vind alleen zijn niet erg en de kattenbak doen we normaal ook eens in de 2 weken dus laat die maar'

Ik voelde me voor het blok gezet,uit medelij voor het beestje doe ik het die ene week,ze hadden anders gewoon veel voer neergezet.

Ze beginnen me te irriteren, we zeggen vaker dat we er niet zijn,soms staan ze plots voor onze neus,maar zeggen we dat het niet uitkomt.

Ik wil dit contact laten verwateren,ik vind dat ze op ons ‘teren’ en vind het vervelend om steeds zo je poot stijf te moeten zetten zodat ze geen gebruik van je maken. (effe een printje,effe bellen,effe een postzegel,o is het etenstijd?) Ik moet steeds aangeven wat ik niet wil en dat vind ik vervelend en ze geven me het gevoel dat we ongelofelijke zeikerds zijn.

Hoe zouden jullie dit aanpakken?

• Aster

Ik snap het wel, maar ik weet zo ook geen goeie oplossing

Ik heb ook een paar van zulke mensen die ik liever zo gaan dan komen..

Maar ja, wat moet je er mee….

x Amber

• Channah

Lang geleden had ik zo'n buurvrouw. Toen zij het presteerde om vlak voordat zij wegging een briefje in mijn brievenbus te gooien met de te tekst: “Ik ben 4 weken op vakantie, jij zorgt wel voor de kat, hè?” was bij mij de maat vol. Uiteraard heb ik die 4 weken voor de kat gezorgd - en hoe - maar daarna heb ik toch een duchtig woordje met haar gesproken. Bij haar heeft dat trouwens geholpen, de burenrelatie was maar kort verslechterd, en uiteindelijk gaf ze wel toe dat ze veel te veel van mij eiste. En dan kan je gewoon weer verder, hoewel ik wel geleerd had dat ik veel eerder ‘ho’ tegen haar moest zeggen.

• Dikkertje Dap

Jeetje joh, wat een drama.

Ik had zelf ook gekozen om dan toch maar voor het beessie te zorgen uit meelij!

Ik denk dat openheid en eerlijkheid in alle opzichten de beste remedie is. Dan hou je het transparant en weten zij waar ze aan toe zijn. Moeilijk, maar je zal zien dat het jou rust geeft.

Sterkte

Liefs DD

• Kaats

Hier nog zo'n fijne buuf :D

Wij vonden op een gegeven moment een envelop met geld/sleutel in de bus………..pfffffff……..

Oké, we zouden voor haar katten zorgen maar ze had geen idee wanneer ze wegging.

Zat ook nog een briefje bij of mijn vriend even een kattenluik wou maken.

Arme beestjes kregen trouwens het goedkoopste het goedkoopste voor, gadver, wat stinkt dat.

Ze bleven 4 of 5 weken weg.

• smurfke

Een gewaarschuwd mens telt voor twee. Voortaan kun je beter van te voren al aangeven dat je het niet laat wilt maken, en aangeven dat je over een half uurtje naar bed wilt. Gaan ze dan nog niet weg na een half uur, dan ga je gewoon. Ruim van te voren al aangeven dat je niet op hun kat wilt passen. Als ze je iets willen opdringen of voor het blok zetten, zeg je :sorry, maar daar wil ik eerst even over nadenken. Of je zegt dat je nog niet zeker weet of je dat wel wilt.

En uitleggen dat jij nu eenmaal anders in elkaar steekt, en van te voren graag wilt weten waar je aan toe bent. Dat is geen zeuren, maar je grenzen duidelijk stellen en dat is nu eenmaal moeilijker dan overal ja op zeggen.

Wil je het contakt echt niet meer, dan zeg je gewoon eerlijk dat je geen zin meer in ze hebt, en je bent echt niet verplicht om ze dat verder uit te leggen.

Dan maar bot.

• wana

ja, klopt. Dat doe ik ook allemaal wel netjes en meestal sta ik best stevig in mn schoenen.

Het is het gevoel wat t me geeft en dat ik dat niet prettig vind, terwijl ze zich van geen kwaad bewust zijn, ze maken niet expres gebruik van ons. Bij ons is alles nou éénmaal beter geregeld.

Dat dat niet zomaar toevallig is ga ik nog wel eens in een stevig gesprek uitleggen.

Ik was gepikeerd dat ze ons zo kort-dag vroegen voor de kat en wilde niet,waardoor ze aan het bellen sloegen en een ander vonden,toen zaten ze met een gat van 6 dagen en toen heb ik ‘ja’gezegd. Daar was ik zelf bij,ik ben een katten liefhebber.

Ik ben overal zelf bij en ik zal nóg specifieker moeten zijn in wat ik niet wil hebben. Probleem is ook dat we hém wel mogen maar zij heb ik niks mee en ze komt altijd mee als je niet nadrukkelijk zegt ‘ik heb geen zin in jullie allebei met de hond’.

Ik zet er nog geen punt achter maar de frequentiewaarin ze langskomen gaat wel drastisch omlaag!

• Douce.

Probeer je grenzen duidelijk aan te geven en vooral…………..sta niet toe dat iemand er overheen gaat. Het is in de aard van de meeste mensen om altijd de “paaltjes” wat vooruit te schuiven m.b.t. eigen belang. Je kunt het beste de valkuil vermijden van het “aardig” gevonden te willen worden. Ik zie dat wel eens om me heen en schudt dan mijn (wijze??? haha) hoofd. M.a.w.: laat je niet gebruiken c.q. misbruiken. Ook die ander leert er niets van.

Douce

• Channah

Ik begrijp heel goed dat je overstag bent gegaan in het geval van die kat. Je laat een dier niet aan haar/zijn lot over. Met andere woorden: je neemt in feite de verantwordelijkheid voor de kat terwijl die kennissen dat hadden moeten doen door ruim op tijd te regelen dat het dier tijdens hun vakantie goed verzorgd wordt. Eigenlijk zijn dit soort mensen geen dieren waard.

• serine

eerlijk zijn duurt het langste zeggen ze wel eens ;)

maar het is maar hoe je het bekijkt…als ik jou verhaal zo lees zijn dit mensen die jouw hulp domweg nodig hebben..

je komt nu eenmaal wel eens mensen op je pad tegen…die iets van jou moeten leren…zoals jij mensen op je pad tegen kan komen waar jij iets van kan leren toch?

wat je geeft krijg je teurg is ook zon uitspraak…

dat betekend niet dat je iets terug krijgt van deze mensen….kan heel goed iets zijn later in je leven van een ander…waneer je zelf ooit eens hulp nodig gaat krijgen…

…..dus,…misschien iets om over na te denken.

ik heb regelmatig mensen op mijn pad…waarvan ik het gevoel heb dat ik meer geef dan dat ik krijg…

maar ook regelmatig mensen op mijn pad waarvan ik het gevoel heb ze mij meer kunnen geven dan ik hun…(daar kunnen ze zelf misschien anders over denken dat weet ik niet)

deze mensen hebben jou kennelijk nodig en aan jou om eens te zien of je ze jou inzet steun en hulp gunt…

als dat niet zo is…kogelhard zijn en dat tegen ze zeggen.

heb ik ook eens gedaan tegen een persoon…(want je hoeft je niet te laten gebruiken natuurlijk)

er zit dus wel verschil in…

word je gebruikt? of hebben ze echt jou hulp nodig?…niet iedereen zijn zo handig en zo wereldwijs en doet alles even netjes..

gaande weg pik je dat op van een voorbeeld die je hebt…

kennelijk ben jij dat voorbeeld

kleine tip…doe ze een cursus puppy training kado met hun verjaardag…desnoods lap je dat met andere buren…hebben jullie met de hele buurt immers profeit van ..;)

wees opbouwend bezig,..want aan buren ruzie of scheve verhoudingen heb je niks.

ik woon landelijk…ik heb buren met paarden kippen koeien…en ander vee…

hier is het niet meer dan normaal dat wij eens voor elkaars dieren zorgen…en geloof me dat is iets meer werk dan een katten bakje verschonen en een bakje voer neer zetten…:D