vraag

• noepie

Hello,

Uit het kniperlicht relatie is er een kindje geboren.

Wat is een billijke bijdrage van de vader voor het kind?

Wie helpt aub.

Alvast bedankt.

noepie

• petracs

Geen persoonlijk ervaring mee, maar het zal er sowieso vanaf hangen of de vader het kind heeft erkend. En wat het inkomen van de vader is. De bijdrage zal door de rechter moeten worden vastgesteld. En rechten betekent waarschijnlijk ook plichten, dus hij zal dan omgangsrecht met zijn kind (kunnen) eisen.

Ga hier maar eens kijken: http://www.alimentatiewijzer.nl

• Adnil

Wat wilt de vader zelf. Ook bij een knipperlicht relatie kan een vader een bijdrage leveren bij de opvoeding van het kind en dan bedoel ik niet alleen allimentatie maar ook de zorg en verzorging.

En hou rekening ermee dat allimentatie niet automatisch kijk geld is want dat is het niet. Of hij nu wel finnanzieel mee draagt voor het kind of niet het is en blijft zijn vader en hij hieeft in mijn ogen hoe dan ook niet alleen maar plichten maar ook rechten.

• Sandy

Weet ik niet.

Maar voor de moeder van dan kind….->Uitbuiten die handel. Lusten hebben, lasten dragen.

San

• petracs

Sandy Schreef:

——————————————————-

> Weet ik niet.

>

> Maar voor de moeder van dan kind….->Uitbuiten

> die handel.

Lusten hebben, lasten dragen.

>

> San

Pardon?? Waar er 2 seks hebben, zijn er 2 verantwoordelijkheid voor de anticonceptie c.q. de bevruchting! Om dan vervolgens maar te zeggen dat de vrouw de situatie uit moet buiten…. (td). Als ‘wraak’ voor het einde van de relatie? Hoe onvolwassen…

• ¥ Lotje ­­¥

Hoi

Ligt er aan wat de vader wil . Wil hij betalen dan zijn er ook rechten . Dus mag hij het kind ook hebben en zien

Onkend hij het dat het van hem is . zit je in een moeilijker situatie . Doe je niks dan zit jij met de lasten . In zoverre alles betalen en opvoeding .

Het beste is dan een advocaat nemen en laten beschrijven . Maar als hij verkeerd wil is het zo . Dan heb tie weer geen geld of werkloos . En pluk dan van een kale kip maar eens zijn veren . Dus denk wijs, neem een advocaat . als hij het ontkend .

groet, Lotje

• Sandy

Nee, maar als je een kind in elkaar kan flansen, kun je er ook voor opdraaien. Geldt voor alle partijen. Dus vaders hebben gewoon alle recht om vader te zijn. Kiezen ze ervoor dat niet te willen, prima, maar wel betalen.

Overigens heb ik heel volwassen altijd zelf het geld bij elkaar verdiend om mijn kinderen op alle fronten te onderhouden, zijn nu beide volwassen. Ik heb spijt dat ik hem niet volwassen uitgebuit heb. Ik walg namelijk van de mentaliteit weglopen en roepen hoe mooi en slim je kinderen zijn, en er geen kwartje voor neerleggen. Moeder heeft het kind, samen verantwoordelijk, samen de kosten.

San

• Da-Is

Betalen is geen kijkgeld, er zijn genoeg alleenstaande ouders die betalen voor een kind welke ze niet te zien krijgen. Als ouder heb je gewoonweg een plicht in het onderhoud naar je kind toe, dit is wettelijk zo geregeld los van van het z.g. “kijkgeld”. Uiteraard zou het in het belang van het kind zijn als het de vader of moeder wel gewoon mag zien maar dat lukt helaas niet altijd.

• Sandy

En dat is triestig genoeg. Sommige ouders zien het als “kijkgeld”. “Als je niet betaald krijg je de kinderen niet te zien.” Bezopen. In sommige gevallen kun je zeggen dat het reëel is. Er zijn ouders die het leven van hun kinderen zo zuur hebben gemaakt, dat ze het “kijkrecht” wordt ontnomen, maar wel moeten betalen. Daar kun je het over hebben. Ouders die betalen omdat ze de kinderen anders niet mogen zien…dat is geen rede voor betalen. Je betaald voor het welzijn van je kind. Welzijn van kinderen betekend ook dat de rechten krijgt wat die verdiend. Aandacht van beide ouders, in alle opzichten. Dus en schoolgeld mee betalen en mee naar 10 minuten gesprekken! 10 minuten gesprekken afzeggen maakt niet dat de school voor de helft goedkoper wordt. Er moet nog steeds het volle pond betaald worden. ;)

San

• Kaats

Mijn ex heeft mij 21 jaar geleden alle hoeken van de kamer zeg maar laten zien, ik ben serieus blij dat ik nog leef.

Vervolgens gevlucht naar de andere kant van het land maar ivm. contact vader en kind weer teruggegaan.

Hij zou mij onder de tafel zeg maar dokken, meneer zat opeens in de ziektewet.

Nooit 1 dubbeltje van hem gezien, contact is dan ook volledig verbroken toen mijn kind twee en een half is.

Niet vanwege het geld, alhoewel ik stom ben geweest want ik had er recht op en ook op geld wat ik in ons huis heb gepomt.

Maar uit veiligheid en rust en dus dan maar geen geld.

Ofwel: alles ligt aan de situatie, tip advocaat is prima, wellicht eerst eens kletsn bij maatschappelijk werk beter.