Wat zonde en wat dom....

• Dikkertje Dap

Yuri van Gelder, wat heb ik altijd met bewondering naar die man gekeken. Ben een enorme turnfan, en die jongen was subliem.

En wat een schok…. cocaine…. al jaren :S.

Wat zonde en wat dom.! Een jongen van 26 die en zijn turncarriere mag inleveren en ook nog zijn baan. Tuurlijk, eigen schuld. Maar desalniettemin vindt ik het ook een enorm triest verhaal.

En gezien de verhalen zal hij niet de enige en de laatste topsporter zijn die middelen gebruiken, maar ik heb het idee dat het in sommige sporten of bij sommige personen met de mantel der liefde wordt bedekt.

Mijn vraagtekens zet ik persoonlijk bij Lance Armstrong. Ik had het er gisteren met iemand over, en ernstig ziek geweest, en dan daarna zoveel jaren achter elkaar een tour winnen. Ik vraag mij af ook dat puur op natuurlijke krachten kan, ik ben zelf van mening van niet.

Of ben ik bevooroordeeld nu?

DD

• Sandy

Sjah…

Cocaine is geen drug die sportief beter laat scoren. laten we dat voorop stellen. Dit valt NIET onder de middelen die sportief beter laat scoren. Tis net als in het leger, als je daar betrapt wordt op drugs gebruik, lig je eruit. Het “past” zich niet volgens de normen en wetten binnen die culturen.

Sjah..en dan vraag ik mij af… Mag je als top sporter niet af en toe creatief gebruiken? Hij is nou toevallig betrapt. Van deze shit is hij niet beter geworden, geloof ik niks van, haast onmogelijk. (Dit uit mijn preventie lessen alcohol en drugs), misschien met uitgaan gebruikt ofzo. Ach..en zoals het hier gebruikt wordt, wil je niet weten hoeveel er in het leger gebruikt wordt, en zelfs in de tweede kamer.

Tis dom van hem. Absoluut. Aan de andere kant vind ik Nederland ook vreelijk hypocriet met zijn sporters omgaan. Ze zijn geen bezit, nemen eigen verantwoording en dus hoeft niemand er wakker van te liggen. Overigens geloof ik nog wel degelijk in de echte prestaties van de echte sportman (vrouw). Maar ja, dan moet je er niet bij gaan snuiven etc. Dan hou je het niet lang vol.

San

• Dikkertje Dap

He san,

Interessant antwoord. Maar ik geloof er dus niet in dat artiesten of topsporters op een bepaalde leeftijd nog “dergelijke” prestaties kunnen neerzetten zonder gebruik van….. (weet ik veel wat).

Want als je gewoon het menselijk proces volgt, treedt er ouderdom op en zul je dingen op een lager pitje moeten gaan doen. Ik neem dan als voorbeeld maar mijzelf. Ik ben 39 (piepjong), maar hele avonden doorhalen (zonder alcohol) en gewoon weer gezond opstaan,dat trek ik dus niet. En dan vraag ik mij serieus af hoe anderen dat dan doen.

Een Tina Turner, een Madonna en wat ik al zei, een Lance Armstrong. Oke, gezonde voeding doet een hele hoop, maar je kan mij niet wijs maken dat zij geen last hebben van de zogenaamde ouderdomsverschijnselen. Want deze figuren gedragen zich alsof ze 20 zijn, mwaaaah…… Nee, daar geloof ik geen snars van.

En cocaine is niet prestatieverbeterend, maar houdt je wel langer scherp en actief en tilt je over bepaalde vermoeidheden heen. En ja, dat het gebruikt wordt in de hogere legionen is een feit. Maar waarom hem dan zo afbranden? Dat vraag ik mij dan af en dat vindt ik niet terecht.!!!!

DD

• desiree2

ik was verbijsterd:S toen ik het hoorde op tv en wist even niet hoe ik het had, tjonge jonge en ik weet hoe coke verslaafden agressief worden, dat houd je voor onmogelijk, ik snap zijn beweegredenen om te gebruiken niet, ondanks dat hij zei dat in zijn kringen het heel gewoon is om coke te gebruiken, wat zijn dat voor kringen? in de kringen waar ik me pleeg te bewegen hoor ik niet van coke gebruik. afijn ik heb toch diep medelijden met de jonge man , op dit moment is hij alles kwijt, hij is wel uit het goede hout gesneden anders had hij de top niet bereikt dus hier zal hij ook bovenop komen daar ben ik van overtuigd. Degenen die hem nu publiekelijk aan de schandpaal willen gaan nagelen mogen eerst de hand in eigen boezem steken, of anders gezegd, wie zonder zonden is mag de eerste steen gooien;)

• Sandy

Oooh..maar dat The Stones beter presteren met een optreden zal ik niet tegen spreken. Op dat vlak is coke een prachtig middel. Om in de sport te presteren zal het weinig brengen. De piek die het geeft, zo zal de diepte ervan twee keer zo diep zijn. Vermoeidheid, wat echt uitgeslapen, anders weggesnoven moet worden zal optreden. Het is een fabeltje dat je er “beter en sterker” van wordt. Je denkt meer te kunnen en neemt minder pijnen waar. Maar wat je zegt over bepaalde “oude” popsterren, daar ben ik het zeker mee eens.;)

San

• Dikkertje Dap

Mooi gesproken dees…… :)-D

• Dikkertje Dap

Ik heb zelf geen ervaring met gebruik (gelukkig), maar ik denk wel dat het bepaalde pijnen wegneemt en je een bepaalde energie geeft, daar is coke momenteel bekent om namelijk. De verslaafden daar gelaten , maar kan me voorstellen dat een snuifje op zijn tijd bepaalde kracht geeft (ik weet het niet hoor….), maar gezien de verhalen …. Ik las van Yuri dat het om vrije tijds gebruik ging, oeps, ben ik ook geen voorstander van. Maar blijkbaar heeft het iets met hem gedaan om dit risico te riskeren.

En dan ben ik wel benieuwd naar de discussie over coke gebruik. zo langzamerhand schijnt dat normaal te zijn. Ik hou me er verre van, sterker nog, ben er doodsbang van. Maar ik weet dat het in de hogere regionen vaak voorkomt. Al is het maar om wakker en bij de tijd te blijven……

• desiree2

Dom? Ja ! maar ja wie maakt er tijdens zijn leven geen kleine of grote fouten, dat hoort nu eenmaal bij het volwassen worden, ik heb ook tijdens mijn leven wel zeker fouten gemaakt maar hoop wel dat ik er van heb geleerd, Zo hoop ik ook dat Joeri er van zal leren

• Sandy

Nou, ik heb alles geprobeerd in mijn jonge jaren, en neem van mij aan, coke is lekker om op te feesten als je jong bent, maar erop sporten..nope…is het niet geschikt voor.

Echt, neem van mij aan, coke binnen de sport in not done. Mede omdat coke snuiven drang tot drinken en roken geeft. Het zijn geen anabolen steroiden, sterker, coke breekt net als drank spiermassa af. Na lange tijd gebruiken zul je net als bij alcohol spieren uitplassen via de urinebuis. Zeer pijnlijk, en het resultaat van regelmatig gebruik van een paar jaar.

San

• Sandy

Wat is fout?

Als ik hier in de weekenden door de stad loop, kan ik je zeggen dat hier in het conservatieve Hengelo bijna iedereen lijp is op zaterdag avond. Zeker onder de 30. Ja ja ja ik weet, niemand gebruikt, een paar maar. Zo maf dat ik er altijd maar een paar nuchter tegen kom…de gene die werkt achter de bar is dat meestal..hoewel…tegen vieren nemen die ook vaak wat om wakker te blijven….

Neem van mij aan, er is niks veranderd met de jaren 60 wat dat betreft…..Daarbij, drank is een hardere harddrug dan coke!

San