Ik denk dat het op deze manier veel vaker gebeurd dan we denken, weten of merken.
Vaak hebben kinderen het zelf ook niet in de gaten, denk alleen nog maar aan volwassenen die een kind helpen bij naar het toilet gaan en daar ge(mis)bruik van maken.
Ik kan mij nog herinneren dat ik als kind eens hoorde dat de oppasser van de speeltuin hier op betrapt was.
De helpende hand bieden en spelenderwijs een kind betasten of strelen.
De grootvader van een van mijn vriendinnetjes had de gewoonte om kinderen op schoot te nemen, veel kinderen vonden hem erg aardig en vooral gul, totdat een kind vertelde dat die opa zo lief was en de ouders doorvroegen.
Die opa is ter verantwoording geroepen, de kinderen zijn nooit ingelicht wat er gebeurd was omdat het op dat moment voor henzelf ook onschuldig leek.
Was er de nadruk opgelegd dan waren ze misschien met schuld-of angstgevoelens opgegroeid.
Natuurlijk zijn deze daden niet te rechtvaardigen of te verontschuldigen maar ze zijn van alle tijden.
De manier waarop momenteel dit soort dingen behandelt of in de openbaarheid worden gebracht staat me wel tegen en ik ben bang dat dit het voor de kinderen alleen maar erger maakt, met de nadruk op dit laatste.
Zij zullen zich alleen nog maar angstiger of onzekerder gaan voelen.
Voor de goede orde, ik bedoel dus geen verkrachting en die oude viezerik mogen ze van mij opsluiten
Iso