Weigeren overwerk kost leven

• Patricia

LONDEN - Een 69-jarige Britse man is overleden na een beroerte, omdat de chauffeur van een ambulance weigerde over te werken. In plaats van naar het ziekenhuis van de Noord-Engelse plaats Stockton reed de verpleger naar de ambulancecentrale, omdat zijn dienst erop zat.

Dat meldde de Britse omroep BBC.

In de centrale liet hij de patiënt achter bij de ambulancebroeder met wie hij dienst had, zonder andere chauffeurs op de hoogte te brengen. Een toevallig passerende collega ontdekte de man, wiens toestand inmiddels kritiek was, en bracht hem naar het ziekenhuis.

Door de omweg kwam de patiënt echter twintig minuten later dan normaal aan in het hospitaal. Daar konden artsen niets meer voor hem doen. Hij stierf op de afdeling spoedeisende hulp.

De zoon van het slachtoffer reageerde woedend. ‘'Als een patiënt in je ambulance ligt, denk je niet aan het einde van je dienst’', zei hij tegen de krant Daily Mail. De ambulancechauffeur is hangende een onderzoek geschorst.

Bron

nu.nl

Mocht het bericht juist zijn!!!! of ik ben blond “bij de ambulancebroeder met wie hij dienst had”

Waarom heeft die geen alarm geslagen? zal uit gezocht moeten worden, maar vreemde manier van bericht geven, maar zal aan mij liggen….

Maar dan nog, mijn dienst zit er op….

Sorry zie het helemaal voor me

Lig je op de operatie tafel alles open, arts zegt sorry!!!! Ik kom morgen terug me dienst zit er op!

Einde van je dienst op dat moment is lijkt mij, tenminste in mijn dienst toen je bent klaar met patient en draagt over…

In nl bestaat in elk geval die wet…

Dood door schuld lijkt mij… Hoe je het went of keert!…

Zal je man, vader, kind, vriend zijn …

Tries

• Hyperactief A-P

Dood door schuld lijkt mij… Hoe je het went of keert!…

Zal je man, vader, kind, vriend zijn …

Tries Aldus: Tries.

Dit vindt ik toch iets te simpel gesteld Tries, al begrijp ik jou emotie volkomen. De achterlijke Europesche regelgeving, slaat ook door in rusttijden en andere arbeidswetgeving. Dus zal het werkelijke verhaal net even iets anders liggen dan NU kan beschrijven. Wel met deze afschuwelijke afloop, en ik begrijp ook dat je als nabestaanden geen enkele boodschap heb aan die uitleg. Maar toch, ik kijk nergens meer van op in deze doorgedraaide onmenselijke wereld. Het houdt de gemoederen van mensen bezig, waardoor het echte kwaad als een gezwel voort kan woekeren. Angst als bliksemafleider dus, helaas… Je heb broodwerkers, en mensen met het hart op de juiste plaats. Dit was een broodwerker, maar of je dat de persoon in kwestie kwalijk kunt nemen, blijft afhankelijk van wat die geleerd heeft. Ik voorspel jou, dat dit soort nu nog achterlijkheden, straks als gewoongoed geaccepteerd worden, en steeds vaker voorkomen… Groetjes v Hyperactief A-P.

• serine

De achterlijke Europesche regelgeving, slaat ook door in rusttijden en andere arbeidswetgeving.

daar vallen dit soort actie's niet onder hoor in deze beroepsgroep…de europeze regeltjes zullen hem echt niet beschermen van een ontslag..en misschien wel cel straf met dood door schuld

• Patricia

Als dat een europesche regelgeving is dan mag je overwerk helemaal niet weigeren….

Tenminste dat staat in de cao als die dan het zelfde zou zijn

• Beate

Het is natuurlijk vreselijk, dat zoiets gebeurt. Dit vooropgesteld. Maar niets wijst erop dat dit iets met de Europeese regelgeving heeft te maken.

Ik ga er voorlopig van uit dat we hier met een luie werknemer te maken hebben.

• serine

precies

• Patricia

Ik had het daar ook niet over… ik geef weer antwoord :S

• Beate

Tries, dit was niet voor jou persoonlijk bedoeld. Hang toevalllig aan je lijntje. :)

• Patricia

Ga jij eens van mijn lijntje af dan…..>:D<>:D<

Nee hoor snap je wel…

• paul

snuif…… heb ik het goeie lijntje ? (:D