uitvliegen

• Dikkertje Dap

En zo langzamerhand vliegt al het jonge grut uit. Wat fantastisch mooi om dit te volgen. De laatste van de slechtvalk is weg….. gek he…. Kan daar ook beetje verdrietig om worden, vraag me niet waarom….. Nu nog wachten op de uiltjes die inmiddels gewogen en geringd zijn. Hopende op volgend jaar weer zoveel natuurschoon….

DD

• jopie

Ja, kaal meteen weer hé, nu alleen de uitjes nog, dat duurt ook niet zo lang meer, bij ons zijn ze donderdag geringt, 4 mooie dikke uilskuikens, schattig om te zien.

Wij hebben alleen een andere nestkast, dan lopen ze de eerste week nog op een dikke tak die onder de opening door loopt, en dan willen we kijken of we er eentje kunnen zien zitten,dat wordt dus turen met de verekijker.

Joke

• Dikkertje Dap

Schattig hoor, en ach…. je volgt dat kleine grut en ik weet het, het is de natuur, maar dat uitvliegen….. Jeetje….. Zag ook op de site van de vogelbescherming hoe de uiltjes geringd werden. Heb je dat gezien? hahah en dan met name die laatste foto, een piepklein beessie met die grote ogen. Zucht, ik ben zo'n enorme dierenliefhebber, wordt al sip als iets uitvliegt. Stom toch….!

DD

• Tries

Nou ik ook hoor… hadden ook een nestje in de tuin heeel bijzonder want hebben veel last van katten en kauwen, koolmeesjes zijn voor het eerst in 10 jaar dat ik hier woon uit gevlogen… helaas 1 niet goed gegaan de kids vonden hem en moesten het begraven… de rest komt zo nu en dan nog even langs… hoppelijk tot volgend jaar… ;)

• Beheerder

Hier is onze mussen familie ook uitgebreied geworden. Gelukkig blijven ze in de buurt en is het een af en aan vliegen van een hele mussenvolk.

• jopie

Mussen hebben 2 soms wel 3 broedsels per jaar, zo blijft er de hele zomer wel wat te kijken.

Joke

• greet

ja, het was echt heel mooi om te volgen.

de uiltjes vind ik ook zo schattig en de koolmeesje echt lief.

de slechtvalken zijn heel mooi en dan te bedenken hoe snel ze groot zijn geworden.

groetjes greet

• Douce

Het is schitterend!

Uurtje geleden was de jonge madame (tenminste dat denk ik) nog in de kast om te eten. Ik blijf het voorlopig nog volgen, want ze zijn nog allemaal in de buurt.

De uilskuikens groeien als kool, ook zo mooi om dat per dag mee te maken.

Wat zal ik het missen…….duurt weer zolang, volgend voorjaar;)

Ben jij ook lid geworden van de Vogelbescherming?

Douce*D

• Swartdam

Ben blij dat jullie er net zo van hebben genoten als ik ,groetjes Bernadette

• Kaat

Yep, vorig jaar lid geworden en ik geniet!

Zo jammer dat het alweer bijna over is maar uiteindelijk is er toch een hoop goed gegaan dit jaar.