stemmen....

• serine

ik dus ook niet

ik had geen reden om het wel te doen :)

• Da-Is

Ik zou eerst niet gaan stemmen maar heb uiteindelijk vlak voor sluitingstijd toch gestemd, het is inderdaad een verworven recht waar hard voor gevochten is.

Al blijf ik wel met een dubbel gevoel zitten toch ben ik blij dat ik wel gestemd heb.

• Hyperactief A-P

Dan hebben jullie alle drie de komende vier jaar eigenlijk geen recht van spreken, overigens is de kans groot dat jullie stem bij Balkie of zijn blonde “vriendje” terecht gekomen is, want daar gaan de niet stemmers hun stemmen heen, en stemmen ze dus uiteindelijk toch… Groetjes v Hyperactief

• serine

ik spreek er ook nooit over…het is mij niet bekend wat ze daar precies uit spoken..

en van wat ik heb gehoord…is dat nederland daar eerder een potje van maakte…en wij het meeste moesten betalen dan wie dan ook en er het minste uit haalde,ik heb geen idee….wie dat nu wel beter zou kunnen…want wat mij betreft is dat hele zooitje van partijen momenteel 1 pot nat…

ze doen momenteel allemaal maar wat…en van wat ze zeggen maakt eigenlijk niemand wat waar…

dus weet je het kan mij niet schelen wie daar komen te zitten…ik vind er geen een kapabel genoeg…en ze maken er waarschhijnlijk allemaal een zooitje van

je weet hyper ik heb mij er altijd goed mee bemoeid…(ja dat weet jij wel..) ik heb ook altijd met reden gestemd…

maar ik weet geen reden meer om wat ik je zojuist tikte..en ik vermoed dat steeds meer nederlanders er zo over denken…(tenminste diegene die niet op wilders willen stemmen dan :D;) )

• Hyperactief A-P

Tuurlijk weet ik dat serine, net zo goed als Europa voor velen de ver van hun bed show is. Toch bepaald die ver van jou bed show wel het dagelijkse bestaan in grote mate. Daar komen de beslissingen vandaan, die boven het Haagsche gebeuren gaan. Europa is een ondemocratisch gedrocht wat veel mensen uiteindelijk de kop gaat kosten. Ik heb nog nooit van mijn leven zo'n moeite gehad om een keuze te maken als nu. Ik heb altijd tegen Europa gestemd, wat op dit moment volgens mij met de huidige verhoudingen niet meer terug te draaien is.

En ondanks dat ik een echte vleeseter ben, ben ik voor het Europesche gebeuren dit maal over stag gegaan voor de dieren partij. Waarom? Omdat het de enige partij is, die een heel belangrijk punt aangaande de volksgezondheid op het programma had staan. Namelijk tegen de genetische manipulatie van voedsel, en goed op de hoogte van de Codex Alimentarius. Dat is een directe aanslag op ons leven, namelijk de wereldwijde volksgezondheid. Maar goed, ik behoor daarmee tot een hele kleine minderheid, de meesten gingen voor huidskleur en afkomst, oftewel de verdeel en heers cultuur denderd helaas keihard door… Groetjes v Hyperactief A-P.

• Beate

Hyperactief, hoe kom je aan die informatie? Volgens mij vervalt je stem gewoon als je niet stemt.

• Hyperactief A-P

Beste Beate, het is heel simpel. Er is een aantal zetels beschikbaar, die daarna verdeeld worden. Er blijft geen stoel leeg. Bij bijvoorbeeld de landelijke politiek zijn 150 zetels te verdelen. Als minder dan de helft op zou komen, en de stoelen daadwerkelijk leeg zouden blijven, dan zou het land onbestuurbaar zijn. Wilders en Balkenende lachen zich dus een krul in hun l.u.l., als ze deze zetels mogen verdelen. Zoek maar eens op restzetels. Groetjes v Hyperactief A-P.

• Hyperactief A-P

Of zoek gericht op restzetels Europa, bij de EU lees ik zojuist komt er zelfs waarschijnlijk een 26ste zetel bij i.p.v. de 25 beschikbare, die regels wijken weer af van de verkiezingen voor zetels in het eigen land. Maar ook daar verdwijnen er geen zetels door niet stemmers. Want dan had minder dan de beschikbare helft bezet geweest. Groetjes v Hyperactief

P.S.: Wat mij betreft zouden ze de stemplicht weer in moeten voeren, dan zou de samenstelling er heel anders uitzien.

• Agnes

Even een vraagje aan jou:

Zijn het ook de Europese verkiezingen bij jullie?

Of zijn het de verkiezingen voor een nieuwe Belgische regering?

Of beide?

Ik word er geen wijs uit.

Gr.

Agnes

• Agnes

Ik heb niet gestemd.

Ik ben een beetje stemmoe.

En ik ben niet genoeg voorgelicht.

En ik vind de reactie van de heer W. met zijn “grote” overwinning, overdreven.

Amper 40 % heeft gestemd, dus waar praten we over.

En dan zie je die reacties op tv:“Waarom heeft u W. gestemd?”.

Antwoord:“Omdat er in Nederland zoveel mis is.”

“Allochtonen het land uit”.

“Criminelen harder aanpakken.”

Duh?

Het ging hier wel om Europese verkiezingen:(

En de heer W. heeft in Brussel weinig in te brengen, omdat hij met geen andere partij wil .

Mag niks indienen, mag niet spreken.

En (bijna) iedereen, zoals gewoonlijk,maar mopperen op deze regering.

Bos heeft het gedaan…ja hoor…Bos heeft de Amerikanen gezegd dat ze op de pof moesten gaan leven.(voorbeeldje).

Kijk naar GB: Brown, die zou ook weg moeten.

Kijk naar België: nou ja, daar weet Viviane alles van.

Het is toch overal wat?

Ik ben gewend aan de Euro.

Ik vind het wel makkelijk dat je in vele landen met de Euro kan betalen.

Grenzen zijn praktisch open.

Oh ja, het kost ons veel geld.

Maar hebben we het nu echt zo slecht?

Ook bij deze crisis?

We moeten een stap(je) terug doen,maar we waren ook wel erg verwend, het kon niet op.

Wij hebben al jaren de keuze moeten maken: kan er een vakantie vanaf?

Nee, kan niet….jammer dan, maar onze beesten gaan voor .

En we hadden liever een nieuwe zuinige auto dan een vakantie.

Ik vind het prima zo.

Ben wel benieuwd hoe de volgende Gemeente verkiezingen zullen gaan.

Zo…monoloog van Agnes;)