Allergie

• Beate

Rode oogjes, natte neus, hoofdpijn, niezen…kortom, ik zit eventjes in de lappenmand.

Dacht dat ik verkouden ben, maar volgens mijn buurvrouw kan het een allergie zijn voor de berken die bij ons in 't straatje staan. Straatje, daken, mijn huis en tuin liggen bezaaid met kleine droge blaadjes.

Omdat ik pas vrijdag bij mijn huisarts terecht kan, vroeg ik me af of hier iemand is die er meer van af weet.

Alvast dank voor jullie reacties.

Groetjes,

Beate

• An

Klinkt als hooikoorts… al ben ik natuurlijk geen dokter, ik heb hier een man, dochter en mezelf met dezelfde klachten.

Probeer eens een homeopatisch middel ertegen… baat het niet, schaadt het niet ;)

• Tries

Van wegen de droogte hebben heel veel mensen last van hooikoorts terwijl ze niet eens wisten hier last van te hebben.. dit jaar is het erger door juist de droogte.

Even langs de huisarts als je er echt last van hebt…

middelen blijven middelen mij zal je nooit horen zeggen baat het niet schaad het niet! zelfs een “molletje” ;) kan problemen leveren als men er niet tegen kan enz enz enz…

gr Tries

• Beate

Dus dát is hooikoorts. Best heftig, dacht dat je alleen maar moest niezen…

Morgen maar het huis flink schoonmaken en tuin en straatje spuiten. Mss dat dat helpt. In elk geval niet makkelijk met twee katten die continu in en uit lopen.

Bedankt voor de tips.

• Tries

ehhhhh tuin en straatje spuiten zal weinig zin hebben, het zal weer even overal moeten regenen dat zal wat helpen de pollen en stuifmeel uit de lucht te krijgen

http://hooikoorts.weeronline.nl/

gr Tries

• Beate

Dank voor de link, Tries. Wat me wel verbaasde was de pollenkalender, omdat er bij berk stond “geen pollen”.

Straat en tuin wil ik alleen spuiten om niet nog meer van die troep in huis te halen. Voor de rest dus maar even een lekkere regenbui afwachten, en hopen dat die ook hier in het Zaanse valt.

• Swartdam

Behoorlijke hooikoorts hier elk jaar en het seizoen schijnt alleen maar erger en langer te worden .

In diverse drogisterijen e.d zijn middeltjes te koop die wel even werken ,echter bij langdurig gebruik raak je er aan verslaafd en irriteren je oogleden enz.

Advies : zoveel mogelijk binnen blijven , geen was buiten hangen enz.

In november is het meestal wel weer over . Overigens krijg ik er medicatie voor van de huisarts ,sterkte Bernadette

• Tries

Mer hooi koorts je weet het echt nooit, ik heb er zelf erg veel last van, waar ik nou echt op rageer is niet echt duidelijk graspollen

de berk is in april het ergst moeilijk want kan zijn dat ie bij jullie juist wat later is of eerder met andere pollen…

Mocht het je echt belasten, zou je een onderzoek kunnen laten doen..

maar zo ie zo even een bezoekje huisarts want ik ben geen arts kan alleen adviseren

sterkte Tries

• Beate

In april hebben de berken hier een soort wormachtige dingetjes laten vallen, daar had ik geen last van. Nu komen er heel kleine droge blaadjes vanaf (ja, je merkt het, ik ben geen botanicus) en dat is denk ik waar ik op reageer.

Tot november binnenblijven en geen was buiten hangen? Ben juist uit Amsterdam vertrokken omdat ik een tuintje wilde hebben.

• Swartdam

Ik heb een behoorlijke grote tuin hoor :D

En ben absoluut geen binnenmens .

Ik heb wel 2 verschillende soorten medicijnen van de huisarts , tabletten en een spray ,beide zijn momenteel nodig want er waait van alles rond .

Felix Meurders heeft een tijdschrift naar het gelijknamige tv programma , daar staat deze maand een alleraardigst artikel inover die beruchte hooikoorts , groetjes Bernadette