concurrentiestrijd met jumbo??

• viviane

Hoi

In onze Belgische krant lazen we dat supermarkt Jumbo echt er invliegt met reclame dat ze goedkoper zijn dan AH en c1000. Dus duidelijk klantenjacht.Als we eens naar Nederland gaan nemen we AH mee dat is een erg verzorgde winkel

Kan je ook gratis koffie krijgen en proeven op de toonbank van vlees en kaas. Dat zie je niet bij Carrefour of Delhaize (België)

Is dat nu waar dat de koopjesperiode rond 15 juni begint in Nederland?

Jullie zijn niet gebonden aan wetteksten van sperperiodes of jullie mogen heel laag gaan met jullie prijzen onder de inkoopprijs als lokartikel0 Dat mag niet in België

En zoals Jumbo doet de prijzen vergelijken met namen van andere concurrenten mag ook niet

Nergers zal je in België lezen Carrefour product X kost 5 euro en bij Colruyt kost dit zelfde product 6 euro dat is bij wet verboden. 6 weken voor de koopjesperiode voor 1 juli mag er niks met % afgeprijsd staan. Ze doen het wel verdoken bv eind juni rond 28 ste maar als ze de winkelier betrappen dat zijn grote boetes

Nu als de koopjesperiode begint zijn het al direct -30% en twee weken verder is het dan -50% dan gaat het wel snel

Enfin we komen graag naar Nederland en jullie waarschijnlijk naar België -:)

Doeii

Viviane

• Beheerder

Zover ik weet bestaan er hier niet van die wetten en hebben we vast 2x per jaar koopjes dagen winter /zomer collectie die plaats moet maken voor nieuw seizoen.

En tussendoor hebben diverse winkels hun eigen aparte en aantrekkelijke koopjes periode.

dat vanrond 15 juni zou best wel kunnen omdat de zomerkleding ruimte moet maken voor de winerkleding.

Maar nogmaals hiet zijn xe niet gebonden en voor wat betreft de supermarket oorlog zoals wij die noemen is sind een paar jaar niet meer dan normaal om te bewijzen dat ze goedkoper zijn dan een ander en ja staan er prijzen van in de kraten om te vergelijken. Daarnaast hebben we ook een vergelijksite voor bv witgoed, computers etc. zodat je altijd eerst kan rondkijken waar je wat wilt kopen, wie de aantrekelijkste garanties hebben e.d.

• viviane

Ja daar is het internet ideaal voor. Tegenwoordig tik ik (google) folders nederland in en dan kan je rustig alles bekijken waar het interessant is om te kopen

Nu het lingeriemerk Saphh is ook goedkoper bij jullie dan in België

Soms heb je nog eens extra korting bij Livera of V&D en dat is dan leuk meegenomen

ja die vergelijksite is ook goed meegenomen

Doei

Viv

• vrouwen.startpagina.nl

Hoi Viviane ,

In deze topic gebruik je nogal veel namen van winkels enz.

Helaas word dat gezien als spam een soort reclame maken .Dat is feitelijk niet toegestaan op algemene prikborden van startpagina .

Je ziet het “ons nederlanders blijven wel op de kleintjes letten ”

Zou je er voortaan wat rekening mee kunnen houden , groetjes moderatieteam

• jopie

de olifant :D

• viviane

Hoi

Dat wist in niet dat je bepaalde namen en toenamen niet mag vermelden

Zal er rekening meehouden

Bij het kattenprikbord worden ook namen van kattenvoer aangeraden enz.. dus ik was me van geen kwaad bewust.Enfin we leren er weer wat van

Doeiiiiii tot een ander item

Viviane

• Paul

kittekat is het lekkerste kattenvoer ;)

• decency

vaak gooien ze merken goedkoper en juist de spullen die je nooit gebruikt.

• serine

ja dat is ook weer een verschil tussen nederland en belgie

in belgie mag je naam en toenamen vermelden…in nederland niet

pak bv de G van antwerpen..daat staan de criminelen met voornaam en achternaam in de krant…hier in nederland alleen de voor letters van voor en achternaam….ook als iedereen allang weet hoe hij heet :D

• Moira

Misschien wel t lekkerste, ik heb het trouwens nooit geproefd, maar niet het beste ;)

Groet, Moira

* die haar vee dus geen supermarktbrokjes voorzet *