Discussie waard

• Desiree2

naar aanleiding van de topic hieronder, vind ik het eigenlijk de discussie wel waard.

Naar mijn mening zijn kinderen de dupe van de verkeerde keuzes van hun ouders en dat vind ik eigenlijk onverteerbaar, wat zijn jullie gedachten over mensen die verkeerde keuzes in hun leven hebben gemakt waardoor het zo erg is dat ze in de schuldhulp/sanering terecht komen, waardoor weer hun kinderen veel te kort kunnen komen, ik sta deze vader nu bij met raad en daad en heb al op internet het een en ander gevonden waardoor dit kind minder te kort zal komen en mee kan op schooluitjes etc. en wellicht krijg ik het ook voor elkaar dat er voor hem een pc komt door de gemeente betaald en geinstalleerd, waardoor hij zijn huiswerk er op kan gaan maken want dat is tegenwoordig zo heb ik begrepen.

• Dikkertje Dap

Allereerst mijn complimenten voor de manier waarop jij je inzet zeg!!!!! Goh, deden meer mensen dat maar.

Helaas maken mensen verkeerde keuzes door de zogeheten “kat in het nauw”", zelf nooit geleerd hebben keuzes te maken of mensen die de gevolgen van de keuze die ze maken op dat moment niet kunnen overzien.

Legio voorbeelden op te noemen. En voordat je het weet is het leed geschiedt. Bekende voorbeelden zijn rekeningen weg te stoppen, zolang ik het niet zie is het er ook niet. Helaas zijn kinderen daar altijd de dupe van, zou niet zo mogen zijn, maar toch………. En zeker in deze tijd. En dan te bedenken de scheidingen, wat dat met zich meebrengt, ook weer financieel. Alles draait om geld, en zodra de kat in het nauw is op dat gebied maakt ie rare sprongen. Ik ken de situatie van deze jongen niet, maar ik weet wel, dat hij en zijn vader blij mogen zijn met mensen zoals jij. En dat wilde ik even kwijt. Klasse!!!!!!

Liefs DD

• Desiree2

dat is aardig van je moossie maar hoeft niet, bij mij gaat dit gewoon volgens een “natuurlijke”weg, en ja deze ouders zijn inderdaad ook gescheiden dus ook veel spanning, paps loopt bij mentrum gebruikt nu even tijdelijk antidepressiva en het is gewoon voor mij zichtbaar dat dit kind er onder lijd.Tja ik heb van huis uit ook helemaal niks mee gekregen ik ben daardoor een super surviver geworden en wijs geworden met vallen en opstaan, en de meesten van ons worden wijs met vallen en opstaan denk ik, dat is groter groeien he ;-) wellicht door mijn eigen achtergrond heb ik er wat extra gevoel bij voor de kinderen, dat zou kunnen, plus dat mijn expertise“vechten”is om in het leven te kunnen overleven en daar maak ik dus handig gebruik van om een ander te kunnen helpen als zij dat willen, want dan alleen werpt het vruchten af, er zijn ook genoeg mensen die NIET geholpen willen worden, door wie dan ook, en dat is jammer

• Dikkertje Dap

Mooi weergegeven dees, dat soms iets via een natuurlijke weg gaat, dat heb ik ook in mijn nieuwe functie.Je doet iets omdat je het kunt, waarvan anderen zeggen “ben je niet boos”!!! nee, dat ben ik niet. En mensen die geen hulp willen, die respecteer ik in hun keuze, maar mijn huidige functie maakt dat wel is lastig. Er worden wegen gekozen waarvan ik denk tsja……..dat kan eigenlijk niet. Maar vooralsnog, dankzij jou, weer een jongetje gelukkig, en zo moet je het zien Dees. En nogmaals klasse! Ook al zie jij het niet zo….. Tel wel je zegeningen in deze. En vallen en opstaan, breek me de bek niet open, heb bijna blauwe plekken op de knieeen van het vallen, gelukkig sta ik weer rechtop…..

En we doen de dingen waarvan we denken dat ze goed zijn, en dat maakt mij een happy mens.

Liefs DD

• Desiree2

en weet je wat ik nu zo mooi vind dat jij en ik elkaar helemaal lijken te begrijpenen, dat we dat zo kunnen doorgeven aan anderen opdat anderen het weer op hun eigen wijze kunnen doorgeven, tis dat je het zegt maar ik heb inderdaad vandaag meerdere malen mijn zegeningen opgenoemd en voelde me heel tevreden

• Rebecca

Tja, wat kan je er van vinden?

situaties ontstaan nou eenmaal en niemand maakt express foute keuzes om hun kinderen te laten lijden.

Het is vervelend als kinderen last hebben van een krappe financiële situatie van hun ouders, maar soms is het niet anders. Erg fijn dat er mensen zijn die te hulp schieten natuurlijk, dat voorop gesteld. Die zijn er gelukkig best nog wel.

Maar een kind gaat er niet dood van om ‘armer’ te zijn dan leeftijd genoodjes. Het is niet altijd leuk, maar het kan ook positief karakter bepalend zijn. Zo kan een kind opgroeien met de wetenschap dat je niet per sé een hoop geld nodig hebt om gelukkig te zijn of om leuke dingen te doen. Dat een spelletje spelen met je vader minstens net zo gezellig kan zijn als een dag naar de efteling.

Het gaat erom dat er liefde, warmte en acceptatie heerst in een gezin en dat heeft niets te maken met geld. Als ouders door financiéle stress depressief raken en ook die warmte en liefde niet kunnen geven aan hun kinderen, dan wordt het een verdrietige zaak.

Maar puur ‘krap’ zitten is in mijn ogen niet zo'n ramp voor een kind. Als ouders positief in het leven staan en de kinderen leren dat je zonder geld ook best een leuk leven kunt hebben, en dat je samen met creatieve oplossingen ook nog een hoop plezier kunt hebben zie ik het probleem niet.

• Beate

Mooi verwoord, Rebecca. Ben het helemaal met je eens.

• Rebecca

Ik lees dit nog eens over en na het even overdacht te hebben vind ik jouw toon hierin eigenlijk heel erg veroordelend end minachtend.

Zoals jij het nu brengt is het die vader zijn eigen schuld? en dan kom jij als grote redder in nood op je witte paard langs om hulp te bieden, en dat moet iedereen vooral ook weten natuurlijk.

Zodat je fijn van alle kanten schouderklopjes kunt krijgen en kunt horen hoe fantastisch je wel niet bent dat je hulp biedt aan een domme sukkel die door zijn eigen schuld zijn kind zoveel te kort laat komen…

DAT vind ik eigenlijk wel een discussie waard.

Als je iemand helpt, bazuin je dat dan zoveel mogelijk in de rondte? Of hou je gewoon je mond en doe je zo stil mogenlijk wat je kan, waar je kan?

• Paul

Het hoeft niet altijd met verkeerde keuzes te maken te hebben.

Je kunt ook veel tegenslagen hebben in je leven, en pech.

In deze tijd van crisis, en je hebt bv een eigen bedrijf, en je gaat ondanks hard werken failliet : ja dat is best een flinke ( financiele ) tegenslag.

Of je krijgt met ziekte te maken, of sterfgevallen in je omgeving, waardoor je psychisch in de put geraakt.

Er kunnen zoveel tegenslagen op je pad komen, waardoor je een poosje hulp nodig hebt.

• Desiree2

ja normaal doe ik alles in stilte maar nu heb ik dus een fiets nodig !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! dus zal ik moeten adverteren, verder mag jij denken en zeggen wat je wil, maar deze reply zegt meer over jou dan over mij, maar no hard feelings hoor, hoop dat je een fijn lang weekend heb gehad