Laat ze toch rusten... met respect

• Swartdam

Opnieuw is Nederland weer opgeschrikt door een familiedrama … vier mensen .

En tot mijn grote verbazing word weer alles uitgeplozen en redenen gezocht voor !!!

Zo verklaard de directeur van de school waar de jongen op verbleef dat hij bij de GGZ intensieve begeleiding kreeg ???? . Mede door de scheiding van de ouders .

Moet ook de directeur nu mee gaan doen naar sensatie zoekende media !!!!! Waar is de wet op de privacy gebleven nu er mensen zijn overleden . Heb je als overledene dan geen recht op privacy .

Het is in en in triest wat er gebeurd is en medialezend Nederland heeft er dus geen moer mee te maken wat er in dat gezin zich afspeelde …Beter de nadruk leggen op hoe te voorkomen aldus mijn mening , groetjes Bernadette

• Tries

Helemaal met je eens schandalig is het!

gr Tries

• Beheerder

Je hebt helemaal gelijk.

• Dikkertje Dap

Hoi Bernadette,

Ben het tot op zekere hoogte helemaal met je eens. Met name die leraar had zijn mond moeten houden, want is totaal geen relevante informatie. Echter gezien de ernst van het feit denk ik dat Nederland idd geschokt is. En niet zozeer dat we op zoek zijn naar informatie, maar wel de vraag hoe zoiets in godsnaam kan gebeuren.

En als pers zijnde vindt ik dat je je aan bepaalde regels dient te houden met respect in het achterhoofd. Het feit dat het nieuws is daar kunnen we niet omheen.

Dat is persvrijheid. Ook het plaatsen van de afscheidsmail plaats ik mijn vraagtekens! Ik heb deze gelezen, stond (nee niet in de telegraaf) , maar in het AD. Ik denk dat mensen zoekende zijn naar een antwoord op de vraag “hoe kan dit in godsnaam”. En tsja respect is altijd nummer 1. dat ben ik met je eens.

Maar daar gaan we weer, de verdachte van het konginnedag drama heeft ook ouders. En pers schakelen we niet uit…. Alleen jammer dat er geen schifting wordt gemaakt tussen relevant en niet relevant. En ook jammer dat er maar gepubliceerd wordt, zonder rekening te houden met nabestaanden. Hetzelfde geldt voor die jongen van 16 die onlangs dood in die flat van zijn zus werd gevonden. Ook daar werd breed uitgemeten dat ie in begeleid wonen zat, en werd de stille tocht omsierd door joints en drankflessen.

En dat ie er eindelijk weer bovenop was. En tsja, we kennen de feiten niet, en ik lees wat ik wil lezen, maar dat de pers erboven op zit is een feit.

DD

• Swartdam

Hoi Dikkertje Dap ,

Mijn laatste zin in de openingstopic is dan ook “beter voorkomen dan genezen ” en als dat betekend dat er op respectvolle manier mee omgegaan word in de pers dan zeg ik oké ….. maarrrrr

Hier gaat de directeur van de desbetreffende school met niets toevoegende info de straat op.

Wat heeft het publiek er mee te maken dat de jongen hulp kreeg en wat heeft het publiek ermee te maken dat het meisje ondanks alles toch goede cijfers haalde .

Van een directeur van een school mag je verwachten dat hij de beroepsethiek handhaafd en zwijgt .

In de middelbare schoolperiode van mijn dochter zijn er in vier jaar tijd zes mensen overleden , vooral leerlingen door ongelukken e.d . Elke school heeft een calamiteiten plan klaar liggen in het geval er iets mocht gebeuren en dit soort actie,s staan meestal niet in dat plan . Het is dan ook de directeur die ik dat verwijt . De pers is net een spons ..groetjes Bernadette

• Hyperactief A-P

Ik vindt het schandalig dat er voor de zoveelste keer A.D. gebruik in het spel is, en er tegen de walgelijke machtsmisbruik van deze middelen niet opgetreden wordt. In dit soort zaken kan er niet genoeg geopenbaard worden, van officiële instanties verwacht ik niets meer… Groetjes v Hyperactief

• Desiree2

HOE zou je dergelijke tragedies willen voorkomen?????

• Hyperactief A-P

Heel simpel Desiree2, door lering te trekken uit het gebeurde, oftewel oorzaak/ gevolg. En met daadwerkelijke oplossingen te komen, i.p.v. gevaarlijke symptoombestrijding. Toeval bestaat niet, mensen die dit systeem in stand willen houden, zijn mijns inziens mede verantwoordelijk wat slachtoffers en nabestaanden aangedaan wordt. Groetjes v Hyperactief

• serine

beetje discretie zou in deze zou wel zo gepast geweest zijn mijnheer de directeur.

Dit is absoluut ongepast en ik ben dan ook blij dat mijn pubers niet bij u de school doorlopen..

• Swartdam

Mooi verwoord Serine ,

Je slaat hiermee precies de spijker op zijn kop want daar ging het mij om , het gebrek aan discretie van de directeur , groetjes Bernadette