Klusvrouwen

• Suzan

Hallo allemaal, ben met een onderzoekje bezig of er veel vrouwen zijn die regelmatig thuis of buitenshuis klussen, en doen jullie dit met eigen gereedschap of dat van je partner? Zijn er dingen die jullie missen in het aanbodspakket, dus een bepaald stuk gereedschap wat typisch voor vrouwen gemaakt zou moeten zijn? Wil een winkel beginnen voor de klussende vrouwen onder ons, weet zelf veel dingen al wel wat in het assortiment moet komen maar stel de mening van buitenaf erg op prijs.

Het assortiment gaat vooral bestaan uit: werkkleding en (veiligheids)schoenen, werkhandschoenen, helmen, brillen, electrisch gereedschap, gereedschap enz.

groetjes Suzan

• --->zoeff<---

ik gebruik alles wat een man ook gebruikt

t gaat er om wat je er mee kan en niet hoe het er uit ziet

of het nou zwart of roze is als het maar doet wat het doen moet

vind dat zon onzin gereedschap voro een vrouw

en hier is gereedschap niet van mijn man of van mij maar is van ons

• Suzan

Bedankt voor je mening, en je hebt ook gelijk op het gebied van een schroevendraaier en hamer enz., het is me ook meer te doen om de gebruiksvriendelijkheid, wij vrouwen hebben toch andere handen…..ikzelf merk het met boren en schroeven bv vooral electrisch dan, tollen zijn al gauw te groot en lomp. En de werkkleding is ook allerminst charmant, of heel weinig keus, dat soort dingen, we zijn altijd een onder geschoven kindje in die business.

• purk

ik klus,

en heb bijna 3 jaar als decorateur in de standbouw gewrkt. Verhoogde vloeren, opbouw, alles aanleggen, timmeren, verven, alles eigenlijk.

ik had speciale smalle werkschoenen, en verder een oude spijkerbroek en een oude trui.

Vind ik prima hoor! En wat overalls betreft, alsof een man er prachtig uit ziet!

Leuk idee hoor, winkel voor klussende vrouw, maar ik zou er persoonlijk geen interesse in hebben!

Zou me niet serieus genomen voelen met een roze veiligheidsbril ;)

• Suzan

Neejoh geen ROZE!!! haha zwart met……?? gewoon lekker stoer

• purk

ow oke..

moet je ook blote-mannen-kalenders gaan verkopen, voor in de Keet!

• Dani

Ik vind gereedschap speciaal voor vrouwen totaal onzinnig.

Ik heb ook niet bepaald de behoefte om tijdens het verbouwen/klussen er modieus uit te zien.

• Beheerder

Ook ik klus wel eens bij tijd en wijlen. Lees maar help mijn man met klussen. Gebruik gewoon zijn gereedschap. Vind een speciaal dames gereedschap niet nodig. Is de zaag van hem te groot dan pak een ene kleinere maat van de haak :D

En speciale werkkleding….. hmmmmmm weet het nog niet zo. klus nu gewoon in een oude jeans met tshirt en werkschoenen aan mijn voeten.

• Da-Is

Hier een handige klusvrouw (klein van stuk) die alles gebruikt van manlief, totaal geen problemen mee.

Kluskleding is vaak een spijkerbroek die op het randje van op-zijn hangt maar soms toch nog wel charmant oogt alhoewel als ik klus zal het mij een worst zijn of ik op dat moment charmant ben, gaat om de klus die geklaard moet worden ;). Zal denk ik ook niet zo snel specifieke vrouwen-klus-dingen aanschaffen.

• anna.m

Dag Suzan ,wat een leuk initiatief!

Beroepsmatig is er al heel wat gereedschap door mijn handen gegaan ,nou ben ik zelf nog al flink uit de kluiten gewassen en heb daar tot nu toe geen moeite mee gehad(.Mijn partner is linkshandig en die loopt soms wel tegen problemen aan) .

Met het verstrijken van de jaren nemen je krachten af ,en dat ga ik nu een beetje merken .

Het zou mooi zijn als gereedschap(electrisch) eens wat lichter in gewicht kon worden gemaakt en dan natuurlijk nog net zo prima werkt .

Misschien heb je hier wat aan .

groet anna m en veel succes met je bedrijf