wat denken/vinden jullie hiervan?

• Dikkertje Dap

Dochter geeft vader borstvoeding

AMSTERDAM - De 27-jarige Georgia Browne helpt haar terminaalzieke vader op een wel heel bijzondere manier in zijn strijd tegen kanker: ze geeft hem iedere dag borstvoeding. Zowel vader als dochter hopen dat de melk zijn leven zal verlengen…

Tim Browne onderging zware chemotherapieën, maar niets hielp. De 67-jarige Australiër werd terminaal bevonden. Ondertussen kreeg zijn dochter Georgia een baby. Op internet las ze welke voordelen moedermelk kon hebben voor kankerpatiënten. Ze twijfelde geen moment en begon ook melk voor haar vader af te kolven.

Cornflakes

“Ik vond heel wat studies die moedermelk aanbevelen aan kankerpatiënten. Zo mengde een man de melk in milkshakes. Hij beweerde dat de melk zijn kankercellen wel degelijk te lijf gingen. Ik geef toe dat ik het eerst een gek idee vond, maar dat ik mijn vader kon helpen, leek me geweldig.” Tim Browne giet de melk meestal over zijn cornflakes, gemengd met een beetje gewone melk. “Volgens hem smaakt het niet anders dan normale melk. Alleen wat zoeter”, aldus Georgia.

Schokkend

De familie Browne, moeder en broers en zussen, staan volledig achter het idee. “Ik weet dat het schokkend klinkt voor de buitenwereld, maar voor ons is dat niet meer zo. Zelfs mijn pa stopt niet met het rond te vertellen, iedereen weet er van.”

Verbetering

Artsen, die intussen op de hoogte zijn, zien geen graten in de onconventionele behandeling. Een maand na het starten met de moedermelk, werd een scan genomen. Daarop is een lichte verbetering merkbaar. Artsen kunnen niet zeggen of het aan de chemo of wel aan de melk ligt.

• decency

Ik hoop niet dat het kind om deze reden verwekt is. tja misschien zit er in moedermelk idd stoffen die de zieke man iets verbetering kunnen geven.

• Dikkertje Dap

volgens mij na jaaaaarenlang kankeronderzoek was dit allang aan het licht gekomen. goh, had ik dit geweten dan………

• serine

tja…

laten wij zeggen…hoop doet leven.

zit in de mens de natuur om alles te proberen om te overleven..

ik hoop voor ze dat pa nog wat jaartjes exstra krijgt…al dan niet door de melk

• Angelique

De eerste alinea vond ik shockerend… maar na verder gelezen te hebben, tsja…. als het schijnt te helpen, dan doe je toch alles om je vader bij je te houden??

In moedermelk zitten een heleboel afweerstoffen, dat is al jaren bekend. Wie weet helpt het inderdaad kankercellen te bestrijden…..

• Desiree2

ja hoor, ik weet echt niet wat ik hier van moet vinden, maar baat het niet , het zal zeker niet schaden

• Sandy

Ik las de eerste paar zinnen en moest bijna kotsen. Ik vind kinderen na negen maanden aan de borst al walgelijk, gezien we in het westen wonen en niet in Afrika. Mijn pa zou ik toch de dingen van artsen in laten nemen, mijn borsten wordt niet meer aan gezogen..iig niet om melk uit te zuigen..

Gatver, echt smerig!

San

• Sandy

En kolven doe ik ook niet, ben verdorie geen melkkoe.

• Rebecca

Waarom is het voor een koe wel okay dan?

Dat is ook gewoon een moederdier, net als wij eigenlijk.

Als het bericht had gelezen: Man drinkt (koe)melk om kanker te bestrijden, dan had niemand hier vreemd over gedacht. Ja twijfels of het zou helpen misschien, maar geen discussie over het wel of niet ‘melken’.

Ik persoonlijk vind het eigenlijk logischer om ALS je melk drinkt, dan in ieder geval de melk te drinken van je eigen soort, en niet die van een ander zoogdier.

Maar ja, dat ben ik.

• Beheerder

Ook niet als het om je eigen ouders gaat?

In het geval dat ik bevallen was ( niet meer dus) en een dierbare van mij kan daarmee geholepn worden dan zou ik het wel doen als het inderdaad zou blijken dat het zou werken.