pfeiffer???

• Dikkertje Dap

Het is mss niet echt een berichtje voor hier maar toch….

Sinds 2 weken ben ik vreselijk moe, en zitten mijn oren verstopt en heb ik keelpijn. Nu bloed laten prikken en oh jeetje, bloedbezinksel was niet goed en er was iets met de lever??????? Ik snapte het vanmorgen allemaal niet zo, was te overdonderd. Ik ben ook op pfeiffer getest maar heb de uitslag nog niet binnen.

Iemand ervaringen met pffeifer, danwel ken je iemand in je omgeving die dit heeft gehad? Wat waren de symptomen. En iemand bekend met bloedbezinksels en dat soort enge dingen??? Heb al zitten googlen maar wordt er niet vrolijker en wijzer van.

Ik ga haar morgen sowieso nog even bellen om op mijn gemakkie nog is te horen hoe of wat. In ieder geval waren de rode en witte bloedlichaampjes wel oke.

Tsja en nu zit je in je uppie thuis en slaat de paniek een beetje toe. Zucht……….

Ik weet het, ik moet mss een medisch pb opzoeken, maar zelfs daar de puf niet voor.

DD

• Nel

Onze zoon en dochter hebben het ook gehad …en die waren er best ziek van …..rust rust is het enige wat helpt ..

Beterschap

• Dikkertje Dap

Nel,

Wat waren de symptomen? Het ontdekken van pfeiffer in bloed schijnt nogal lastig te zijn…..

• inba

Allereerst niet in de piepzak gaan zitten!!

Ik heb de ziekte Pfeiffer gehad toen ik 15 was.

Ga je nu vooral NIET druk maken om alle rode en witte bloedlichaampjes en ga al helemaal niet zitten googlen op Pfeiffer!! Zo breng je jezelf alleen maar in paniek en dat is toch nergens voor nodig??

Op dit moment ben je ziek en voel je je beroerd, waarom moet je nu gaan googlen?

Zal ik je verhalen vertellen van een oudere vriendin van mij die bepaalde symptomen las op google en ineens dacht dat ze aids had? Ze was al meer dan twintig jaar weduwe en nooit een andere vriend gehad.

Gekke meid, er wordt geschreven dat Pfeiffer de “kusziekte” is, nou, die benaming bestond 40 jaar geleden nog niet, hoor. Dat is nu juist de narigheid van internet. Je gaat googlen en je komt de vreemdste dingen tegen en je raakt nog in paniek ook. Niet doen dus!!

Bij mij waren de symtomen: moe, moe, moe, koortsig, keelpijn, klierontstekingen, mijn lever was (lichtelijk)vergroot, bloedbezinksel niet in orde, maar dat kwam vanzelf weer goed en meer kan ik me eigenlijk niet zo goed herinneren.

Al met al ben ik toen een maand of vier “ziek” geweest. Misschien niet zo bemoedigend voor jou, maar je wil het graag weten.

De ziekte van Pfeiffer heeft een vrij lange nasleep, probeer “lief ”te zijn voor je lichaam en aan te voelen waar je grenzen liggen.

Als je eenmaal de ziekte van Pfeiffer hebt gehad zou je er voor je verdere leven immuun voor zijn. ;)

Vijf jaar geleden is bij mij geconstateerd dat ik :? opnieuw Pfeiffer had.

Raadsel dus voor de medische wereld, want dat kon dus niet, Pfeiffer kreeg je eenmalig. En toch had ik voor de tweede keer Pfeiffer.

Ja, opnieuw moe, moe, moe en weer last van alles wat al beschreven is. Maar ook is weer overgegaan.

En nu heb ik je laatste zin even gecopieerd:

"Tsja en nu zit je in je uppie thuis en slaat de paniek een beetje toe. Zucht……….

Ik weet het, ik moet mss een medisch pb opzoeken, maar zelfs daar de puf niet voor."

Jij zit in je uppie thuis, er moet vooral geen paniek toeslaan!! Lieve meid, dat is nergens voor nodig! Jij gaat nu gewoon lekker uitzieken en verder niet meer googlen.

Je bent niet over een weekje weer beter, maar je wordt WEL beter, denk daar goed aan.

Sorry, dit is een lang antwoord geworden,ik hoop dat ik een beetje angst bij je weg heb kunnen nemen, anders kan je me altijd mailen.

Veel liefs en beterschap!!

• decency

Ik had een vriendin die pfeiffer heeft gehad. Die kon echt niets meer. Ik denk dat je beter even de test af kunt wachten. Probeer in elk geval zoveel mogelijk zonlicht op te pakken dat werkt bij mij ook in vermoeide periodes. Ik kan heel slecht tegen sombere dagen, als ik dan een zonnetje heb, ga ik bij de achterdeur in de deuropening staan, gewoon omdat je de vitamine nodig hebt die de zon naar beneden straalt. Soms kunnen extra vitamines slikken je ook nog wel eens een beetje helpen. Neem gewoon een beetje extra rust.

• Beheerder

Ga ajb niet zoeken op internet maar wacht rustig de uitslag af. Wat moet je dan doen in die tussentijd. Nou gewoon doen waar je lichaam om vraagt en dat is rust, rust en nog eens rust nemen.

Nu met het zonnetje misschien als je geen beschut plekje buiten heb tegen de wind dan maar voor een zonneraam gaan zitten.

Zonnestralen zijn ook vitaminetjes vergeet dus niet de open plekken in te smeren.

Veel beterschap.

• Kaat

Hier nog eentje, op mijn achtiende had ik pfeiffer, kostte mijn baantje bij de groentenwinkel, kon geen 2 trappen meer oplopen en was echt stuk!

1 vet advies: rustttttttttttttttttttttttttttttttttttt!

alsjeblieft, neem zoveel mogelijk rust en ja, kost geduld want je bent een paar maanden er zoet mee.

ik heb het nooit goed uitgeziekt en dan hou je naweeën, dus rustttttt!!!!!!

• Nel

Mijn kinderen mogen toen ook geen vet .de een was 18 de anderen 21 heb ze allenbei een half jaar school gekost

• the fara

hoi dikkertje dap. ik denk dat ik jou probleem begrijp. als je wilt mag je me mailen. liz@zelm.nl

• Amber

Mijn zusje heeft het gehad, zonder dat ze het eigenlijke echt merkte. ze was wel heel erg moe altijd, maar we dachten dat ze zicht gewoon veel te druk maakte met haar studie en daarbij deed de nog vanalles en nogwat. Ze liep dus gewoobn door zonder te weten dat ze pfeiffer had…

totdat ze een keer (om welke reden weet ik al niet meer) bloed moest laten onderzoeken, en daaruit bleek dat ze een verwaarloosde Pfeiffer had, en daar was ze nog altijd zo moe van…

op dit moment is ze nog niet helenaal goed, maar ook niet dat ze echt ziek is. de dokter doet er verder ook niets aan…

Amber