Zomaar een berichtje .........

• Swartdam

Heeft een jongen van 20 het zelfde inzicht als iemand die dubbel zo oud is ?????

Op die leeftijd lijken ze onsterfbaar , tot het noodlot ze inhaald , groet Bernadette

• Swartdam

Geen woord aan toe te voegen , groet Bernadette

• Douce

Dank je wel Swartdam, ik denk dat we elkaar begrijpen en …dat is belangrijk:)

Fijne Pasen.

Douce*D

• Agnes

1951-1953 oorlog in Korea.

Mijn man heeft 180 !!! dagen met 9 anderen in de voorste linies gelegen, in een putje.

Uiteindelijk in een nederlaag gelopen en een been afgeschoten.

De 9 anderen kwamen om.

Mijn man overleed jaren later nog ten gevolge van, volgens de autopsie.

En hoe is het nu in Korea?

Noord en Zuid staan nog steeds tegenover elkaar.

Hoe zal het over 30 of 50 jaar zijn in Uruzgan?

Zinloos.

• decency

ja het zal je kind maar wezen…. moet er niet aan denken.

• Annelies 47

Sommige wel, de ene jongere is de andere niet

Overigens ben ik helemaal tegen oorlog

Want net wat Agnes schrijft, het gaat zo lang door in mensenlevens

Soms generatie lang

Oorlogsyndroom, enz enz het houdt niet op na het afsluiten van een oorlog, waar dan ook

• Sandy

Die knapen worden gehaald met reclames als worst verkopen. Kom bij de landmacht. Kun jij de hond van je buurman laten gehoorzamen? Dan zoeken wij jou! En best leuk loon staat ertegen over en samen werken we aan vrede…..

….een knaapje van 19 a 20 jaar is een jonge God in zijn beleving. Mooie bonus als die terug komt, en we leven nog lang en gelukkig…….:-(

Weet zo'n knaap nou helemaal van de keuzes die hij maakt in zijn tienerjaren?

San

• Swartdam

Ze kiezen voor het uniform .

Ze kiezen voor het salaris .

Ze kiezen voor de mannelijke uitstraling en de stoerheid die ze vertegenwoordigen .

Ze kiezen niet voor de dood.

Ik ben fel tegen oorlog .

Een leger verliest zijn bestaansrecht als het niet ingezet wordt , gr Bernadette

• Sandy

En dan aan moeten horen: “Daar heeft die zelf voor gekozen” :-(

• Desiree2

juist het is zinloos dat wij daar proberen een democratie neer te zetten die in die regionen helemaal niet werkt en men wil het niet eens, waar bemoeit nederland zich mee, mijn motto is WEG WEZEN DAAR