update

• Dikkertje Dap

Tsja, wilde het jullie niet onthouden na alle goede adviezen, maar het stoppen met nagelbijten lijkt toch een definitief feit inmiddels (van decency weet ik ook dat ze goed op weg is).

Inmiddels zijn de stompies er vanaf en groeien mijn nagels weer boven de vingertoppen uit!!!! Het ziet er keurig uit en ben zo trots als een pauw!!! Ik ga het volhouden mensen, ik weet het zeker!!! De nagelverharder doet wonderen en ik kan gewoon met trots mijn handen weer op tafel leggen. Niets wijst nu nog op een bijtverleden van 20 jaar, ongelooflijk snel herstel. Nou ja , dat wilde ik ff zeggen.

Liefs DD

• serine

heej gefeliciteerd…dat is SUPER :)

• decency

Wij nachtbrakers gaan het wel redden! ahahahhaah En ik denk dat er nog wel stiekem mensen mee doen, wij zijn zo gemotiveerd! :)

• Beheerder

Gefeliciteerd. Nu een kwestie van vol blijven houden en voor je er erg in hebt vraag je je zelf af waarom je al die jaren je nagels gemolt hebt.

• decency

ja dat vraag ik me nu ook wel eens af. Het gaat me in elk geval makkelijker af dan ik had verwacht. DD en ik hebben af en toe even een virtueel lijntje naar elkaar om de tussenstand door te nemen. Dat we beide al die tijd dezelfde afwijking hadden en ook nu beide kunnen genieten van die kleine witte randjes aan de vingers.

Ook ik durf weer ongegeneerd m'n handen op tafel te leggen maar ook het wisselgeld aan te pakken zonder dat ik mezelf er aan erger dat ik afgeloven stompies heb. Het is nog niet super veel wat eraan zit (pinkie sneuvelde gister dus die is nu extra zielig) maar ik heb er een mooie glans op.

Ik weet niet hoe het is met de andere nagel-bijt-stoppers?

• greet

knap hoor.

ik kan het nog steeds net laten dus ik verstop mijn stompies maar.

groetjes greet

• decency

Ook niet met hulp van ons?

• jolanda v

hallo,ik ben nieuw hier,maar ik hoorde van decency over dit prikbord,en ik ben ook een nagelbijter,echt vreselijk,en geen gezicht,ik ben vanaf dit weekend gestopt samen met mn zoontje,ik hoop dat ik het vol houd deze keer,maar misschien wel met hulp van jullie dan moet het lukken toch?

• decency

Hey Jolanda, gezellig dat je er ook bij komt. Met z'n allen gaat het echt makkelijker je hebt toch een soort stok achter de deur! Mocht je nog tips nodig hebben of willen weten “hoe erg het met ons was” kun je deze topic ook nog even doorspitten ;)

http://www.prikpagina.nl/read.php?f=2028&i=147841&t=147841

• decency

Ik weet wel wat wij gaan doen als we oud en bejaard zijn :)

http://www.nu.nl/gezondheid/1942111/nagels-lakken-tegen-depressie.html