Help me

• marjolein

Hallo dames,

ik heb al 8 jaar een goeie relatie, niks mis mee. Nu heeft mijn vriend gevoelens gekregen voor een ander. Nu is dat niet echt het probleem, ja ook wel natuurlijk maar wat nu het geval is is dat hij hier erg van geschrokken is. Hoe kan dit als je een goeie relatie hebt, hij staat er niet voor open. Hij weet nu niet wat hij wilt, als hij aan een toekomst denkt met een huis en kinderen dan maakt dat hem heel er bang en weet hij niet of hij dit nog wel wil. Met het meisje heeft hij geen contact meer dus dat is het niet. Maar hoe kun je gevoelens krijgen voor een ander en wie zegt dat het niet over 10 jaar gebeurt. Hoe kunnen we het gevoel weer normaal krijgen dat hij niet meer zo denkt!!

Bedankt.

• Dikkertje Dap

Tsja Marjolein,

Zoveel mensen, zoveel wensen, zoveel gevoelens. Ik denk dat we allemaal in een relatie misschien wel is iets voor een ander kunnen voelen.

En waar dat door komt? Zeg het maar…….! Verliefdheid staat op zich en los van houden van. Het is echter de vraag als je dit overkomt in een relatie wat je ermee doet. Ondanks dat ik in een hele goede relatie zit, neem ik niet weg dat of ik of mijn partner weleens verliefd zou kunnen worden op een ander. Ik moet er niet aan denken hoor, dat terzijde, maar je hoort het vaak.

Mijn moeder heeft mij altijd bijgebracht “een relatie is iedere dag werken”. En daar heeft ze ook gelijk in. Nou woon ik niet samen, ben ik al wat ouder (39) en mijn vriend (50) en hebben we een rugzakje. Wij hebben heel bewust voor elkaar gekozen na jaren ellende. Ik weet niet hoe oud je bent en hoelang jullie al samen zijn. Probeer er met je vriend open en eerlijk over te zijn. Het feit dat er wel is gevoelens kunnen optreden voor een ander is per definitie niet erg, alhoewel het logisch is dat je dat zo ervaart. En dan kom ik weer met de geeikte oplossing, blijf met elkaar praten!!!!

Sterkte DD

• anna.m

Dag Marjolein ,

Als ik je bericht goed interpreteer begrijp ik dat je vriend nog niet toe is aan het stichten van een gezin .

Ik weet niet of je het daar vaak over hebt met hem (huisje boompje beestje?) je hebt immers een relatie van 8 jaar met hem en dan gaan vaak ook dit soort dingen spelen

Dat zou dan best eens de oorzaak kunnen zijn van ze verliefdheid op de ander .

groet anna.m

• Annelies 47

ik ben 62 ,en getrouwd ,al vele jaren

Dat je gevoelens kan krijgen voor een ander , kan gebeuren

Het is alleen wat je er mee doet?

Veel praten met elkaar, dat schort er soms aan

Inderdaad een relatie is werken

Succes en sterkte

• Desiree2

soms is een of een paar gesprekken met een psycholoog ook heel verhelderend

• charlene

Ben al 34 jaar getrouwd en als ik dit lees denk ik meteen bindinsangst.Kijk gevoelens kun je krijgen dat kan na 34 jaar huwelijk ook nog .Maar is er dan niet wat mis in je relatie als de ander gevoelens krijgt voor een persoon.Ik zet er dan altijd ?????????? bij .Hoe kan dat .Wordt er niet meer gepraat doen jullie je eigen ding ,leef je langs elkaar heen.Allemaal factoren dat die op een ander gaat vallen.En al 8 jaar bijelkaar dat zegt toch wel wat.Gaat die twijfelen ineens .Huisje boompje beestje .Misschien is die nog niet aan kinderen toe .Dat kan ook nog.Maar dat er gepraat moet worden is een ding wat zeker is .Die onzekerheid dat het weer kan gebeuren en om hem kwijt te raken aan een ander.Het wroet nun al en wie zegt dat die het niet weer krijgt.Hij zit niet lekker in elkaar en zoekt het dan bij een ander.Maar wat heeft die ander wat jij niet hebt.En ik zou me cht niet elke dag af gaan vragen komt die een ander tegen zal die toch een keuze moeten maken.Of met jou door of met een ander .Die onzekerheid is toch ook geen leven,.Wens je succes en nu spijkers met koppen gaan slaan .En vragen waarom.

• Lana

Verliefd zijn is iets heel anders dan houden van.

Als je echt van iemand houdt kun je best verliefd worden op een ander, maar je weet heel goed het verschil en je zorgt dan zelf wel dat je niet te ver gaat.

Wij hebben ooit eens afgesproken dat we best eens met een ander mogen flirten, zelfs een keertje zoenen kan nog wel, maar de grens ligt bij het bed.

We zijn nu al heel lang samen en hebben ons daar alletwee al die jaren aan gehouden en daar nooit spijt van gehad.

Onze liefde voor elkaar is alleen maar sterker geworden, alleen anders natuurlijk dan vijftig jaar geleden.

• truus

Wat is er gebeurd met de relatie-prikbord?Komt deze prikbord voor in de plaats?

• Nel

Tijdelijk uitgeschakeld:)

• Beheerder

Gevoelens voor een ander kan je altijd krijgen. maar dan de hamvraag wat doe je ermee en hoe ga je ermee om.

Beste advies is om samen een sopen en eerlijk over jullie relatie te praten.