slapeloosheid

• LySan

ik heb al een paar maanden dat ik moeilijk in slaap ko

ik heb een gesprekje met de huisarts gehad, maar die stond al klaar

met pillen. dat wilde ik niet.

weet iemand iets wat helpt tegen slapeloosheid?

* Ik wil dus geen medicijnen

* Ik wil geen verslavend spul

wat helpt en is niet schadelijk?

x Lysan

• --->zoeff<---

tja je wilt geen medicijnen

wou ik ook niet maar ik heb nu tog melatonine dat is een lichaam eigen stof en het werkt prima

• LySan

Is dat homeopatoisch?

ik kan het eens proberen.

bedanky voor de tip!

x Lysan

• decency

Ik ga er vanuit dat je de dingen al hebt geprobeerd die altijd worden geadviseerd

maak je niet te druk 's avond, lees een boek of ga ontspannen. Wat ook kan helpen is in bed gaan liggen en aan iets leuks denken.

• serine

toevallig stond er gisteren wat over in de krant

beter is om in gedrags therapie te gaan stond erbij.

• serine

bij mij werkt dat dus niet..het doet echt helemaal niks…en ik wil verder ook geen pillen

• inba

warm bad voor je gaat slapen of zorgen dat je bed warm is (met kruik of electrische deken) als je er in stapt? Niet tot het naar bed gaan tv kijken of internetten. Een beetje vroeger naar bed en dan nog een uurtje lezen werkt ook ontspannend.

• Beheerder

Melatinine helpt ook bij mij niet.

Wat wel wonderen doet is mijn bed op temperatuur ( zodat ik het lekker behagelijk vind) Een koud bed daar kom ik dus niet inslaap )

Een warm bad of douche en van daaruit meteen naar bed want dan ben ik al lekker soezerig.

Zeker 1 uur voor het naar bed gaan niet meer internetten of tv kijken.

Anderzijds als ik moe ben en niet in slaap kan komen dan zet ik de tv toch aan en kiep ik hoe dan ook om. Heb wel een timer op de tv staan en als ik midden in de nacht op sta om naar het toilet te gaan danzet ik hem helemaal uit

• decency

het klinkt vreemd, maar niet kunnen slapen, kan ook tussen de oren zitten, als jij gaat liggen en denkt ik MOET slapen, wil het ook niet lukken. Ik heb van die periodes dat ik minder goed inslaap, over het algemeen ben ik na 3 tellen vertrokken, tot ergernis van manlief. Wel slaap ik 's nachts heel onrustig, dromen, draaien, slaan met de armen, praten en ik sta ook gebroken op.

• Dikkertje Dap

Klinkt niet raar hoor Decency, wat je zegt.

Als je bij voorbaat al gaat lopen piekeren dat het niet gaat lukken, dan lukt het ook niet. Ik heb dat meestal als ik een vroege dienst heb. Dan moet ik supervroeg op, ga bijtijds naar bed en lig al te draaien van ….. ik moet NU slapen anders kom ik slaaptekort. Nou dat gaat dus niet werken!!!!

Helaas herken ik mijzelf ook in het onrustige slapen. Een van de redenen dat mijn vriend en ik apart slapen. Ik praat, ik knars, ik draai en inderdaad, gebroken wakker worden!!!!!

Melatonine, is idd het stofje dat we gebruiken om te slapen. Als je geen medi wilt nemen, wat begrijpelijk is, dan houdt het op. Dan moet je het doen met de huis- tuin en keukentips. Ik vraag mij echter af waar die grote aversie tegen medicijnen vandaan komt. Ik heb zelf een gebrek aan serotonine. Ik vul dit dus aan met medicijnen van de dokter (1 tablet per dag) en voel me er prima bij. Het is jammer als je lichaam zelf een stofje niet aanmaakt, maar als je dat kunt aanvullen en je voelt er beter door, tsjaaaaa waarom niet????