Vakantie eigen land

• Angelique

Dat doen wij ook veel, koffie en broodjes mee onderweg… lekker een hele dag fietsen en de fietstassen gevuld voor een picknick onderweg.

Inderdaad gaat het belang van de dieren voor, Agnes. Daar zou ik mijn vakantie ook voor op willen offeren.

• decency

Als ik zie wat een huisje hier in Nederland kost en dan vind ik vakantie ook wel lekker dat je niet hoeft te koken e.d. Als je hier in Nederland elke avond uit-eten gaat ben je een vermogen kwijt. En zelf koken…. heb ik dan echt geen zin in want ik heb ook vakantie. Als wij uit-eten gaan in Tsjechië kost ons dat voor 5 pers. gemiddeld 40 euro incl. drankjes en dat ga je in Nederland niet redden.

Ga in Nederland eens naar een dierentuin of attractie park, dat is toch ook niet meer te betalen. In Tsjechië betaal je 5 euro entree p.p. voor een dierentuin en iets bezichtigen kost gemiddeld 1 á 2 euro p.p. Huisje huren kost ca. 700 euro per week (groot huis) en je hebt je eigen auto bij de deur. Parkeren kost daar ca 1 euro voor een hele dag.

Ik kom dus op vele hogere kosten als ik in eigen land blijf.

• Angelique

Ik vind het juist geweldig om in Frankrijk te koken. Groente en fruit elke dag vers halen… het is gewoon net of de tomaten rechtstreek van het land komen. Is gewoon een feest om met zulke verse ingrediënten te koken. En dan een heerlijke fruitsalade of een ijsje na. Ow… en de BBQ erbij aan en een lekker glas rosé met heel veel ijsblokjes ;) dan hoef ik niet zo nodig naar een restaurant, hoor.

• --->zoeff<---

wij zitten in markelo

• --->zoeff<---

tja ik was vorig jaar met de tend 3 weken stageld 800 euro kwijt tel daar 200 per week boodschappen bij en nog wat voro de leuke dingen

dan ben ik echt geen 3800 euro kwijt die ik kwijt zou zijn voor 2 weken turkije met zijn 3 tjes

we hebben ook een sta caravan in zuidfrankrijk maar die verhuren we de hele zomer

toen onze dochter nog niet naar school ging gingen we zelf in het voor of na zeizoen maar dat houd nu ff op ..

en ff 3800 voor twee weekjes heb ik echt niet hoor

nee laat mij de aankomende jaren maar lekker van me stekkie in markelo genieten waar ik overigens zelf ook ben opgegroeid

• Desiree2

3800 euro????? ik kan wel een eigen reisburo beginnen want ik kan je turkije wel STUKKEN goedkoper aanbieden

• decency

dat zijn wij ook niet kwijt aan de vakantie, wij rekenen op wonen/eten/reiskosten alles erop en eraan shoppen 1000 euro per week en dan heb ik een luxe vakantie. 8 dagen Turkije is veel duurder omdat je vliegkosten erbij kosten.

• serine

ik reis het hele jaar op en neer door nederland..evenementen met de hond…dus ik kom op vele mooie wandel plaatsen door nederland heen

ook met mijn landrover maatjes…komen wij op verschillende plaatsen…en dat is alleen al voor de hobby…

en met vakantie ga ik verder hoor…met kerst ver weg

in de zomer in europa…ergens bij de buren…duitsland belgie luxemburg ofzo…lekker de natuur in met kids en hond.

dus nee…geen nederland :)

• LySan

wij zijn vorig jaar ook in NL gebleven ivm met de gezondheidstoestand van onze oma.

we zaten in Bungalowpark Reevallig in Vijlen (bij Vaals).

Als je daar zo in de buurt wat rondkijkt blijk NL toch nog niet zo gek te zijn!

x Lysan

• charlene

Het is ook niet verkeerd om in je iegen land op vakantie te gaan .Nederland is een mooi land .Je ziet verschil van noord naar zuid.Wij doen dit jaar 1 keer nederland en een keer buitenland maar wel met vriendinnen en de mannen laten we zoals elk jaar thuis.Het krikt de economie ook wel op als we hier blijven.Maar het nadeel is wel dat alles is volgeboekt als je massaal met de bouwvak weg wil.Dus tipje nu al boeken wil je nog een vakantiehuisje of bungalow,willen.Want dat er een hoop thuis blijven is zeker.