Vakantie eigen land

• Dikkertje Dap

Ik las onlangs in de krant dat een minister adviseerde vakantie in eigen land te vieren!!!!!

Nou, dat ga ik zeker doen. ! Kom net terug uit het noorden van het land, Lauwersoog welteverstaan, en ik was met stomheid geslagen door de mooiheid van mijn eigen land. Oke, als de temperatuur niet meewerkt ga ik alsnog ff buiten de grenzen, maar vooralsnog blijf ik in Nederland, en dat dankzij een weekendje weg!!!!! De stilte, de vlakte, de natuur. Ik woon in de Randstad maar als ik morgen weg kon, dan deed ik het. Dus de reisgidsen liggen weggemoffeld in een hoekje en ik ga me verheugen op een vakantie in eigen land.

DD

• decency

Ja Nederland heeft veel schoonheid maar ik word nooit vrolijk van de prijs van een kopje koffie op een terras :) Als ik in Nederland een week vakantie boek, ben ik veel meer geld kwijt dan dat ik 2 weken naar Tsjechie ga. ;)

• --->zoeff<---

wij blijven ook in nl .. vorig jaar voor het eerst gedaan met de tent

nu hebben we een sta caravan gekocht dus tja we gaan ook weekenden er heen

nederland heeft helemooie plekjes

• Dikkertje Dap

Zoeff,

Waar ga je heen in nederland?

Liefs DD

• Desiree2

wij hebben 1 weekje door Groningen getourd en sliepen in een stacaravan met douche en toilet, bij een boer, Groningen vonden wij echt een schitterende provincie en omdat dat zo goed was bevallen hebben wij vorig jaar een weekje door Friesland getourd en sliepen in diverse hotelletjes wat ook zeer goed is bevallen. geregeld via internet, je bent echter wel hetzelfde geld kwijt of meer dan wanneer je naar een of ander buitenland gaat, dus goedkoper is het zeker niet. In juni gaan we 10 dagen naar wenen om daar veel cultuur op te snuiven geregeld via Expedia

• Angelique

Nou, echt niet!

Wij hebben maar 2 weken in het hele jaar. Dan willen we ook verzekerd zijn van mooi weer :)

We gaan lekker weer naar Zuid- Frankrijk. We zitten daar op een vakantiepark met heerlijke appartementen (wel begane grond met een 2etage-terras.

We gaan wel vaak op zondag dingen ondernemen in eigen land. We gaan regelmatig naar zee. Ook wel eens zaterdag na werktijd dan een overnachting en zondagavond weer terug.

Nederland is inderdaad prachtig.

• Dikkertje Dap

Wij gaan ook voor het mooie weer, maar als de voorspellingen hier goed zijn dan blijven we in eigen land. Wijj zijn niet afhankelijk van kinderen of tijden, dus we zien wel. En wat Decency zegt is waar qua kopje koffie , maar wij besparen het reisgeld en ik kook ook gewoon zelf. Ik woon niet samen dus de vakantie samen is gewoon genieten en ook gewoon koken en thuis het kopje koffie drinken.

DD

• Agnes

Nederland is zeker mooi en je kan (moet het soms) zo duur maken als je zelf wilt.

Ons vakantiegeld is al op en nog meer…..door wekelijkse bezoeken sinds januari aan de dierenarts.

Dus onze reis naar Noord Ierland gaat niet door.

Als wij dan een dagje gaan toeren, nemen we lekker onze eigen koffie mee en broodjes met beleg.

We zoeken een mooi plekje en genieten.

En neee…ik ben niet jaloers op mensen die wel verre reizen kunnen maken.

Het belang van de katten gaat hier altijd voorop en dat moet dan maar veel kosten.

Misschien volgend jaar, bij leven en welzijn.

• Dikkertje Dap

wat goed om te lezen…. mijn dieren staan ook voorop..! en een dag met een broodje doet ook heel veel goed. Je hoeft niet ver te gaan om te genieten..

• Angelique

Wij zijn afhankelijk van de bouwvakvakantie, 3 honden moeten in pension en we hebben 3 kids.

Dat is wat lastiger te regelen om zomaar op de bonnevooi te gaan.

In de vakantie kook ik ook het liefst zelf, maar lunchen is gewoon heerlijk op een Frans terrasje aan het water. Kan ik me nu al weer op verheugen :)

Kopje koffie drinken we ook gewoon op een terrasje.

De rest van de zomervakantie is het hier thuis ook genieten, hoor. Dan hoef ik er echt niet op uit.

We hebben nu ook een overdekt terras, dus wanneer de temp. wel goed is, hoeven we niet meer halsoverkop naar binnen voor een buitje regen ;)

De tuin begint alweer op te komen…. het genieten is voor mij al begonnen :)