bijdrage werkende jongeren thuis

• viviane

Hoi

Wat is voor jullie een aannemelijk bedrag dat jongeren die nog thuis wonen en gaan werken zouden moeten geven

Ik bedoel jongeren die bv 1000 euro netto verdient

Wat de toelage maandelijks inlaat zou ik bv zeggen alleen bijdrage eten

De rest moeten de jongeren dan zelf betalen hun kledij, dokterskosten, op reis gaan

Ik dacht aan een bedrag van 250 euro

Wat vinden jullie

Viviane

• Douce

Misschien is dit een aardige link om e.e.a. te bestuderen en te overdenken:

http://www.oproet.nl/index.php?id=686

Ook heeft het Nibud diverse aanbevelingen m.b.t. jouw onderwerp.

Ik vind het heel logisch dat werkende thuiswonende kinderen kostgeld betalen, uiteraard in evenredigheid met de inkomsten.

Gr. Douce

• Beheerder

Ik heb ook moeten betalen toen ik werkte en thuis woonde. 250 euro is wel iets meer dan 500 gulden.

Maar goed ze gebruiken electra, water, de wasmachine en eten mee dus moeten de verantwoording van gemaakte kosten ook opzich nemen. Zeg maar dat je hun de slaapkamer en gebruik van woon/badkamer verhuurd zodat ze alvast weten hoe het in zijn werk zal gaan als ze op zich zelf gaan wonen.

op Nibud staan wellicht diverse tips

• Miriam

Niets… verplicht sparen! zodat er een mooi potje is voor aols ze wel uit huis gaan…

• miranda

Beetje afhankelijk van de situatie, maar mijn gevoel zegt ook niets laten betalen en sparen.

• Paul

nou, honderd euro ofzo klinkt best wel redelijk.

of honderdvijftig.

tweehonderdvijftig lijkt me best veel.

Maar dat hangt natuurlijk ook van de financiële situatie van de

ouder(s) af.

Het is wel goed, om te leren dat niet alles aangewaaid komt,en

voor niks de zon op komt.

• Douce

Mijns inziens hangt het niet af van de situatie van de ouders, maar van de financiele situatie van het kind.

Gr. Douce

• serine

sparen…op de bank zetten….

voor een huis straks

• viviane

Hoi

Bedankt voor jullie reacties

Ik vermoed dat niemand van jullie een thuiswonend werkende jongeren heeft

Enfin als ik eens rond hoor bij vrienden en collega's is 250 euro zowat het gemiddelde wat hun kind thuis bijdraagt

Nu 7 euro eten x 30 dagen dan ben je al snel aan 210 euro

Nog een bijdrage voor ziekenfonds en vakbondsbijdrage dan zijn we snel aan 250 euro

Het gaat wel over een jongeren dat full time werk en tussen de 1000 -1400 euro per maand netto verdient

Als ik nog thuis woonde en de leeftijd van 18 jaar had (1974) moest ik de helft van mijn wedde afgeven en als ik 21 jaar was het 3000 Bef (nu zou dat 75 euro per maand zijn) maar toen was het 1977.

Mijn moeder wist dat ik mijn geld goed kon beheren en een flink deel maandelijks spaarde

Dus de verhouding verdienen en bijdrage zullen wel ongeveer hetzelfde zijn

Doeiiii tot een volgende discussie puntje

Viviane

• Beheerder

Viviane,

Een bijdrage voor ziekenfonds en vakbondsbijdrage dat kan hij zelf doen dat hoef je niet bij de bijdrage van hem aan jullie bij te rekenen. ik zou zijn bijdrage aan jullie het meer zien als een bijdrage in het huishouden. Leer hem maar snel zijn eigen rekeningen te betalen inclusief verzekeringen en de vakbond.

Heb mijn vriendin gevraagt haar dochter werkt ook fulltime is 19 en betaald ook 250 thuis daar wordt haar was voor gedaan en het eten. Alles wat ze extra wilt kan ze zelf bekostigen wordt geredeneerd zo leert ze ook dat niet alles for granted is.