borstvoeding

• Desiree2

waar ligt bij jullie de grens tot welke leeftijd een kind gevoed kan en mag worden middels de moederborst? Deze vraag stel ik n.a.v. het programma dat ik vanavond op tv zag, persoonlijk vind ik dat, als een kind 8 jaar is en nog regelmatig borstvoeding mag van de moeder, niet bepaald normaal, ik vraag me af of dat zelfs schadelijk zou kunnen zijn?

• Beate

Weet niet of er vaste regels voor zijn, maar een kind van 8 borstvoeding geven, vind ik wel een beetje ranzig.

• Somma

Totdat het kind alle voedingsmiddelen op een normale manier tot zich kan nemen.

Mag het fruit, een voeding minder,mag het groente een voeding minder enz. Zo bouw je het ene af en het andere op.

Lijkt me de meest natuurlijke manier.

Moeders die hun kind van 8 nog borstvoeding geven moeten zich afvragen waarom ze dit doen? Vast problemen met het loslaten van het kind.Kan niet “gezond” zijn..niet dus lichamelijk maar op het pscychische vlak.

• greet

ik vind 8 jaar ook niet echt normaal.

ik weet van mijn vriendin dat ze het tot een maand of 9 deed en dat was volgens mij al lang.

groetjes greet

• scolopendra

Hmmm zo iemand hebben we hier op het vrouwen pb ook gehad die dat deed ik ben geneigd te denken dat zij in dat programma aanwezig was.

• Sandy

Ik vind een kind van een maand of negen aan de borst al zo groot. het schijnt voor sommige het middel te zijn…borstvoeding. Maar niet voor een kind boven een jaar….en een kind van acht….neuh….vind het eerder walgelijk dan dan iets natuurlijk…

San

• Petr@

Ja, degene waar jij het over hebt, heeft in totaal iets van 12,5 jaar borstvoeding gegeven. Heb ik ergens op een andere site gelezen.

Ik zou het niet durven, kinderen krijgen tanden, ieuw :?

Persoonlijk vind ik een maand of 6 meer dan genoeg!

• Rebecca

Borstvoeding geef je naar mijn mening totdat het kind op vast voedsel kan leven.

Daarna is het geen zuigeling meer dus heeft het geen melk meer nodig. (nee ook niet van een koe!)

Een kind van 8 aan de borst?.. nee dat neigt mij iets te veel naar andere zaken… brrrrrrrr… als je dan bedenkt dat een jongen van 12 (dat is maar 4 jaar ouder) al vader wordt?….

Maar…. jullie vinden een kind van 8 aan de moederborst niet okay… maar koemelk drinken is wel gezond???… okay dat drink je niet rechtstreeks uit de koe d'r tiet, maar het komt op hetzelfde neer… Want als ik zou zeggen dat ik mijn kinderen borstvoeding geef door af te kolven en het in een bekertje te gieten verklaren jullie me ook voor gek toch???

(mijn kids zijn 4, 10, 13, 16 en 18)

:D

Becca

• Esther

Ben het met je eens hoor een kind van 8 aan de borst neigt naar hele andere dingen….. krijgt er rillingen van…..

Maar ik vind koemelk niet eens lekker nooit gevonden.

Dronk daarom als kind zijnde karnemelk moest van mijn moeder….

Ik heb geen kinderen maar hoop er nog wel op…..

Vind dat je tot een maand of vijf zes de borst kan geven.

Weet ook niet goed wat ik van al die opvolgmelk moet vinden.

Maar weet wel dat als ik kinderen zal hebben die geen melk lusten het ook niet hoeven te drinken van mij. Thee is ook goed als een mens maar vocht binnenkrijgt.

Of roosvicee ed. is harstikke gezond en ook goed voor kinderen.

Maar ik dwaal af een kind van acht de borst geven nee dat is niet gezond en neigt naar hele andere dingen in mijn ogen….

Groetjes van Esther

• serine

zodra ze tanden krijgen? STOPPEN :D:D:D ;)

ik weet niet verder hoor….ik kwam niet verder als hooguit 3 maanden..ik heb mijn best gedaan …maar ik ben niet zon goeie melkfabriek ;)