13 jaar en een kind

• viviane

Hoi

Somma en Rebecca wat jullie schrijven ben ik mee eens. Er zullen daar inderdaad maatschappelijke redenen zijn. Ik denk dat mensen aan de armoedegrens en met een sociale klasse meer risico lopen. Het gaat me ook naar waarden en normen

Soms zie je ook dat bepaalde sociale lage klassen generatie lang op dat niveau blijven hangen. Ook dat je kansen krijgt naar scholing enz.. krijgt blijven deze mensen hangen.

Waar moeten ze het dan doen. Op 13 jaar zeker niet onder mijn dak mijn persoonlijke mening

Als andere ouders daar anders overdenken ja ieder zijn mening denk ik dan

We kunnen onze zeg zeggen maar we hoeven niet te oordelen of te veroordelen zoals ik de vorige keer zei we kunnen sommige dingen in vraag stellen hoe komt het bij bepaalde sociale klasse of in bepaalde landen

Vermits de vader 13 jaar nu is en toen het kind verwekt was, was de jongen 12 jaar en het meisje 14 jaar en dan toelaten dat ze blijven onder je dak ja dan stel ik me toch vragen over de ouders

Ik vind dat de kat bij de melk zetten.

Doeiiii

Viviane

• Lana

Vanavond op de televisie gezien dat er nog andere jongens zijn die zeggen dat het hun kind is. Nu komt er waarschijnlijk een vaderschapstest.

Dat dertienjarige vadertje ziet er echt uit als acht of negen jaar. Er werd gevraagd hoe hij het financieel wilde regelen en toen vroeg hij: “wat is dat”? De moeder van de baby kon haar lachen niet houden.

• Petracs

viviane schreef:

>

Op 13 jaar zeker niet onder mijn

> dak mijn persoonlijke mening

> Doeiiii

> Viviane

'Als je het niet ziet gebeurt het ook niet'?

• Frans Rutten

Wat mij betreft: helemaal niet! Kinderen van 13 zouden lekker moeten handjevasthouden en wat zoenen, verder zijn er zat andere dingen te doen met leeftijdsgenootjes.

• viviane

Hoi

Fransje daar ben ik het mee eens

We zijn allemaal 13 jaar geweest eerst opstaan, gaan dan rennen

Geen stappen overslaan alles op zijn tijd

Maar ja alles wordt met seks overgoten. Videoclips enz…alles kan ongevraagd op tv komen.Als er een vrij scene op tv kwam (gewone film) heb ik mijn kinderen ook verteld dat dit niet the real life was

Als je het niet gedaan hebt hoor je er niet bij tegenwoordig.

Ik heb een dochter van 20 jaar en een zoon van 26 jaar en ik stond altijd open voor alle vragen.Ik heb correct tegenover mijn kinderen gezegd dat seks een deel van het leven is dat je het prettig is maar dat je met twee twee erover beslis wat je leuk vindt

Viviane

• Marjorie

Gezien…het kereltje (de vader) was 12, zij 14. Het is zo triest! En nu (wat Lana zegt) Kapers op de kust, who is the real dad?

• Rebecca

Ik vertel mijn kinderen: Seks hoort bij het leven..

Maar er is een tijd en een plaats voor alles. Je hebt je hele leven nog voor je en nog tijd zat om dat allemaal te beleven. Dus gewoon rustig aan.

En ik stel limieten aan wat ze zien op tv. Daar ben ik bij, dus sommige dingen worden gewoon niet gekeken.

13/14 jaar.. nee dat vind ik echt veel te jong en zal beslist geen situaties toestaan waarin ze dan aan het seksen kunnen slaan. Wat dan wel een goede leeftijd is?.. dat is moeilijk zo te zeggen.

Dat ligt aan het kind zelf. Hoe ‘volwassen’ het kind is. Heeft ze al langere tijd een vriendje, gaat dat leuk en goed met elkaar om?..

Dan groeit het vanzelf wel en voel je aan wanneer het tijd is dat je zegt: je mag wel blijven slapen.

Becca

• wana

Mijn moeder bracht me bij dat seks niet alleen spannend is maar ook heel fijn kan zijn als je het bewust met je volle verstand doet en zelf wilt.

Ze zette me niet neer voor een gesprek maar dat ging geleidelijk aan,nav dingen op tv e.d.

Ik hoor haar nog zeggen: “Denk erom, als je je oud genoeg vindt om seks te hebben moet je je ook oud genoeg vinden om een kind op de wereld te zetten,want een ongeluk zit in een klein hoekje!” Dat heeft me erg bewust gemaakt van voorbehoedmiddelen en ben daar altijd héél strikt mee geweest.

Het is opvoeding,kennis,cultuur (veel pubs,alcohol en vroege sluiting) en armoede.

Bovendien denk ik dat tegenwoordig 14 niet meer te vergelijken is met ‘ons’ 14.

Het is hoe open je bent,welk voorbeeld je zelf geeft en hoezeer je kind er aan toe is.

• decency

Het blijkt dus toch een ander te zijn die de vader is. Meisje had een losbandig sex leven.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/3573227/__Alfie__13__toch_niet_vader_baby__.html?p=3,1