13 jaar en een kind

• viviane

De krant en de media hebben verteld dat er in Engeland meisje van 15 en jongen van 13 jaar een kindje hebben gekregen. Nu in Engeland komen er meer tienerzwangerschappen voor.

Volgens de berichtgeving nam het meisje de pil maar pil vergeten met alle gevolgen vandien.

Dat pubers beginnen met seks te hebben begrijp ik. Dat je als ouders je dochter de pil geeft en hen voorlicht daaromtrent vind ik echt een must. Dat je als ouders je dochter van 15 jaar met haar vriend thuis onder je dak seks laat hebben daar heb ik even een probleem mee. Ben niet preuts maar de kat bij de melk zetten vind ik er toch over.

Het spijtige van de jongeren vind ik stilletjes aan elkaars lichaam ontdekken is er niet meer bij. De penentratie is nu precies het belangrijkste geworden.

Ik probeer naar mij kinderen toe ook te vertellen dat seks ook meer is o.a knuffelen, teder zijn en dat zeker seks door twee partijen 100% gewild moet zijn

Wat denken jullie over dit prille vader en moeder zijn?

Doeiii

Viviane

Discussie geopend (grapje)

• Douce

Volgens mij was er al een topic over:

http://www.prikpagina.nl/read.php?f=2028&i=147406&t=147406

Gr. Douce

• viviane

Ik was aan het twijfelen dat het over dit onderwerp ging enfin de discussie zal nog niet beëindigd zijn zeker

In Engeland zal daar zeker de vraag rijzen hoe komt het dat daar meerdere tienerzwangerschappen ontstaan tegenover de andere landen

Het moet je kind maar wezen

Doei en sorry niet goed het prikbord gelezen

Viviane

• miranda

Dus je vindt het normaal dat ze het willen doen, maar niet onder jouw dak. Waar dan wel als ik vragen mag? In een bushokje of in de toiletten op school misschien? Je moet niet doen alsof je ruimdenkend bent, maar ze dan vervolgens verbieden om het onder jouw dak te doen. Lijkt me een beetje naief en misschien zelfs hypocriet.

• viviane

Hoi

Ik ben ten eerste niet hypocriet en ook niet naief en graag respect voor ieders mening

Wat ik wil zeggen dat ik begrijp dat pubers experimenteren en dat hebben we allemaal gedaan zo hypocriet ben ik ook niet.Wat ik even wil zeggen je kan als ouders begrijpen dat je kinderen een relatie hebben maar je ondersteunt ze in de weg naar. Dan hoef je zeker niet een bepaald gedrag te stimuleren zoals laat ze maar lekker @!#$“je bent jong en je wil wat”

Gelegenheid maakt de dief zegt men als eens

We kunnen als volwassenen de vraag eens stellen hoe het komt dat er in Engeland veel tienerzwangerschappen zijn

In welk gezin leven zijn wat zijn de waarden en normen.We hoeven niet te oordelen of te veroordelen maar wel in vraag stellen

Viviane

• --->zoeff<---

vergeet niet dat we in nl een van de weinige landen zijn waar open over sex gesproken werd

in veel landen is het nog taboe

dat kan dus ook de reden zijn waarom er in engeland meet tiener zwangerschappen zijn

niet open er over niet over praten

• Rebecca

In engeland komen veel tienerszwangerschappen voor ja.

Wat ik in Schotland zie en hoor (daar woont mijn zus) is dat er aan de ene kant niet zo heel veel voorlichting is. Kinderen daar denken nog steeds dat je van de eerste keer niet zwanger kan raken..

En dan heb je aan de andere kant een hele bevolkingsgroep die net op de armoede grens leeft. Hele gezinnen wonene in een twee of drie kamer flat.

Als een meisje een kind krijgt, heeft ze recht op een eigen flat! Ze krijgt een uitkering, allerlei ondersteuning en belastingvoordeel.

Dus een hoop meisjes doen het ‘expres’. Het is een manier om bij je ouders weg te komen en op jezelf te gaan wonen. Je ziet daar hele ‘kuddes’ van die pubermeisjes in de stad, met kinderwagens en al. Gezellig shoppen enzo. Dus ook nog een stukje mode en meedoen met je vriendinnen.

Hier in Nederland zitten we toch iets anders in elkaar qua mentaliteit.

• Sandy

Ik wilde het niet aanhalen, maar inderdaad, armoede speelt vaak ook mee om bewust een kind te krijgen. Niet zelden zijn moeder, oma en overgroot moeder nog zeer jong.

Helaas Becca…die mentaliteit zie je in Nederland ook steeds meer. :-(

San

• Somma

Viviane,ik ben het met je eens dat de charme van sex,juist het ontdekken van je eigen lichaam, wat je lekker vindt, er tegenwoordig niet echt bij is.

Het is complete sex wat hele jonge meisjes al bedrijven. Ik vind dat ook geen “gezonde” ontwikkeling. Denk ook dat veel jongeren dit doen omdat dit beeld wordt neergezet. Je moet alles willen en kunnen op het gebied van sex. Een eigen tempo van ontwikkeling is er niet. Erg jammer

Dat kinderen op die leeftijd gaan ontdekken, is logisch. Als ouder ligt daar een zware taak. Met alleen de pil verstrekken ben je er niet, er is meer voor nodig.

Experimenteren? Liever in mijn huis dan stiekum..het gebeurt toch wel.

In Amerika schijnen ook veel tienermoederschappen voor te komen.

Phil had er pas geleden een programma over.

Een bewuste keuze op die leeftijd, ook al is dat een sociale is toch vreselijk?

In Engeland hadden ze toch ook dat project dat tieners een paar dagen voor een baby(=pop) konden zorgen? Op die manier werden ze geconfronteerd met het effect van een baby hebben. 's Nachts eruit voeden, verschonen,huiluurtjes,beperkt in hun vrijheid. Ze keken na afloop toch heel anders tegen het moederschap aan.

Als puber kan je je geen voorstelling maken van hoe het echt zal zijn. Ken je jezelf niet en is het leven nog één ontdekkingsreis.

Ben dus absoluut tegen die jonge ouders, die nog zo op zichzelf gericht zijn dat daar geen ruimte zal zijn voor een baby. En dat is toch waar elk kind recht op heeft,ruimte om geliefd te worden!!

• miranda

Blijft nog steeds de vraag: Waar moeten ze het dan doen?