afvallen 2

• Paul

tip :

http://www.telegraaf.nl/buitenland/3182198/__Dieet_met_een_luchtje__.html

• Agnes

Gavverderrie.:(

Gewoon een crosstrainer, een hometrainer en een pilatustoestel kopen en lekker een kamertje vrijmaken(met muziek).

Lekker minstens 3 avonden per week op die sporttoestellen.

Niet meer snoepen en gewoon eten zonder honger te krijgen.

Ook niet net die ene lepel méér opscheppen en tadaaaa………8 kilo eraf en zit op mijn gewone gewicht 55 kg.

Maat 36/38 en ik ben tevreden:)

Op mijn leeftijd valt het niet mee,het duurt wat langer, maar ik blijf nu heel netjes op gewicht.

• Dikkertje Dap

wauw, met maatje 36/38 mag je inderdaad dik tevreden zijn zeg!!!!!!!

• aatje

Vrouwen op mijn bridgeclub vragen me nu hoe ik zo ben afgevallen.

Nou: smorgens 2 crackers

smiddags yoghurt met cruesli

's avonds lekker eten maar een kleine portie : geen gebakken aard, wel af en toe frites!, regelmatig maaltijdsalades (met spekjes), veel wokgroentes, gegrilde vis…

tussendoor sapjes, thee en koffie zonder suiker en fruit.

Hield ik het in het begin 's avonds niet meer uit dan at ik wat crackers (wat zijn die dan lekker!)

Het went, je maag krimpt en het resultaat motiveert.

(de eerste maanden veel zelfbeheersing en “nee”zeggen tegen jezelf

Wel deed ik mee met haojes als er bv visite was. Gewoon gezellig vind ik dat.

En niemand ziet dat je lijnt dus er wordt ook niet moeilijk gedaan.

Later nam ik ook wel af en toe een stuk van mijn lievelingschocolade.

In vakanties vooral veel salades en 's avonds lekker dineren maar weer matig!

Ben van 75 kilo (1.63) in juni 2008 nu 59 kilo..dus een nieuwe garderobe!!

Oh ja en geen alcohol (dikmaker). Het gekke is dat ik nu geen alcohol meer lust, vind het vies!! En toch lachen en plezier.,

• truus

gewoon aktief in het leven is een middel om niet te hoeven aan te komen,merk ik.sinds kort weer begonnen met met werken en een strak schema m.b.t.kinderen,ben ik slanker geworden tot maatje 36-38.Denk de regelmaat met alles ermee te maken heeft,ga ik uit de band dan weg regelmaat,hallo aankomen

• Dikkertje Dap

Knap hoor!!! Ik ben van heel slank naar iets voller gegaan. Tsja, het leven kwam in een rustiger vaarwater. Het verplicht sporten, (6 x per week), was niet meer nodig. Een lieve vriend gevonden, je neemt wat vaker een toastje (doe je ook niet als je alleen bent)….. En ik voel mij er prima bij.

En ik ben zeker niet te dik, maar gewoon van heel heel heel erg slank naar iets voller gegaan.

DD

• truus

Heb niet bewust gedacht aan afvallen,maar ik heb dat gemerkt dat mijn veranderde levenstijl gevolgen heeft voor mijn gewicht.Dat is toch wel een leuke bijkomstigheid,ben altijd tevreden geweest met mijn figuur

• Dikkertje Dap

Ik heb een collega die is net terug uit marokko, en die vertelde dat dikke / volle vrouwen daar zo mooi gevonden worden! Zag laatst een internetsite over vrouwen met anorexia, brrrrrrr, dat werd ik naar van zeg.

Ik leef gezond, eet gezond, en ben gelukkig. Wat wil een mens nog meer? hihi…

• Agnes

Ik ging ook naar voller,had ineens maat 40 en het zat me zo dwars.

Ook mijn bloeddruk was iets verhoogd.

Nu is maat 40-42 een gangbare maat, dat lees je meer en meer.

Dus ik had heel veel in maat 40 gekocht.

En ik schafte dus die sport toestellen aan,vond en vind het heerlijk om te doen.

Ik was veel te enthousiast begonnen en stond binnen 3 maanden bij de huisarts met zere knieën.

Moest het wat rustiger aan doen.

Niet meer 7 dagen in de week,maar 3 keer per week was goed genoeg voor die botten van mij.

Ik wilde ook niet teveel afvallen en ook niet te vlug, was ook nergens voor nodig.

Tis me uiteindelijk gelukt en ik blijf rond de 55 kilo schommelen.

Als je boven de 60 bent,valt het niet mee;)

Mijn man kookt elke dag sinds hij met pensioen is.

Ik weet geeneens hoe de combimagnetron werkt:(

Hij kookt lekker,maar niet vet.

En 2 x per week eten we alleen maar brood met lekkers erop.

Chocolade is het enige waar ik me aan bezondig…die van de Aldi, lekker een stukkie bij de koffie.

Een lieve vriend c.q. man doet wonderen;)

• Dikkertje Dap

Moet om je lachen dat je niet weet hoe de combi werkt. Ik heb een vriend die niet eens weet hoe ie een pan op het gas moet zetten!

Wij wonen niet samen, als ik bij hem ben kook ik altijd. Voor de rest doet ie alles kant en klaar magnetron! Vreselijk slecht en zout, maar goed… dat moet ie zelf weten.

Ik heb in mijn leven zo enorm veel gesport. heb toen ik 14 was meegedaan aan nationale kampioenschappen ritmische gymnastiek. Ik heb de behoefte niet meer. En dat zal wel weer komen, maar nu even niet.! En dat ik wat zwaarder ben geworden dat neem ik dan maar voor lief…..