met pensioen?

• aatje

Jullie zullen wel denken “daar heb je haar weer”

Maar ook dat hoort bij mij ordenen.

Volgende week gaat G met pensioen. (in april wordt hij 65)

Hij heeft altijd met erg veel plezier gewerkt op de universiteit maar vind het nu goed zo.

We krijgen vaak vragen daarover:

- Vind je dat wel fijn als ie de hele dag thuis is

- Ben je niet bang dat je geen ruimte meer voor jezelf hebt

- gaat ie zich niet vervelen

Nou, driemaal NEE

Ik heb langzamerhand weer veel hobby's en wat vriendinnen.

We bridgen graag samen ook met vrienden, ijn broer en mijn zus en haar vriendin

G is druk als penningmeester van de bridgeclub, kkookt graag en organiseert thuis “culi-bridge”(een combinatie van bridgen en eten voor 12 tot 16 mensen)

We houden graag korte vakanties en beginnen eind feb met Praag.

We “draaien”bridgeweekenden (hebben daar de leiding) Ik bereid er niks aan voor dat doet G. Ondermeer dagelijks dan een bulletin maken

G. verzorgt de nieuwsbrief van de bridgeclub

We gaan in Maart twee keer samen mee met een excursie van de volksuniversiteit (idee van mij)

G. leest niet..alleen atlassen. Maar ik krijg hem wel zover! Nu is ie zowaar een boek van mij aan het lezen over Europa 1815-1914.

En koken is zijn hobby dus dat komt me wel uit!

We hebben onze kleindochter dichtbij (zie verhaaltje oma)

En hij is nu al weer gevraagd als senioradviseur voor een leuke klus op de UT

Ik verheug me er dus erg op, kan het niet afwachten

• Annelies 47

Wij vermaken ons prima

Je moet wel je eigen dingen blijven doen !

• nicole

Geniet van de tijd die nu je nu samen full-time gaat krijgen. Je hebt er een leven lang naartoe gewerkt.

• Agnes

Mijn man ging na een jaar pensioen weer parttime werken via een Uitzendbureau voor 65 plussers.

Is hem (en mij) heel goed bevallen;)

Door omstandigheden doet hij het niet meer en nóg krijgt hij regelmatig baantjes aangeboden.

Maar ….oost west…thuis best…bij elkaar 50 jaar gewerkt…tis goed geweest.

Heerlijk de tijd aan onszelf en met niemand en niks rekening te hoeven houden en niks meer “moeten”.

Klinkt heel egoïstisch,maar wij voelen ons er goed bij.

• Dikkertje Dap

Heerlijk joh, al die leuke dingen saampies doen. Het wordt een tijd van genieten voor jullie.

Liefs DD

• aatje

niks egoistisch! Gewoon genieten.

Kom net van een middagje van mijn moeder. Blijf ik doen ook als G met pensioen is of wel een avondje logeren bij haar.

Fantastisch..het mens is 89 en we babbelen over van alles. Boerka's de Paus, Angela Merkel, Haar moeder en grootmoeder, boeken zoals Amos OZ en ga maar door.

Mijn zussen en ik gaan samen met aanhang een weekend naar Hamburg. Mailde mijn zus: en wat doen we met mama?

“niks dus, we overleggen gewoon met haar wat ze wil”

Hoezo betutteling?