opruimwoede en koopziek

• aatje

De laatste maanden ben ik druk bezig geweest ordening in mijn leven te brengen. (Bij forum ook!)

opruimwoede:

Ik ben alle kasten nagelopen en vooral veel weggegooid.

Heb uit de boekenkasten alle thrillers verzameld en verkocht (70), voor een habbekrats want ik kan niet handelen.

De muziekcd's hebben we samen beluisterd en ook daarvan gingen er wat weg

Ik had nog veel dia's van mijn kinderen uit hun kindertijd, die mijn broer en zus gemaakt hadden. (heb zelf nauwelijks fot's van hen). Uitgezocht en ik laat er voor beiden een dvd van maken. (verrassing voor hen) Zelfs mijn vader, nu al 30 jaar dood stond erop!

Koopziek.

Vervolgens heb ik de webwinkels van NRC< Volkskrant en Trouw “geplunderd”, zoals G dat noemde. dvd's, boeken en cd"'s

G. maakte zich wat zorgen om dat gedrag!

Nu ben ik klaar, verzadigd en tevreden!

Ik had het even nodig ook op die manier een nieuwe basis in mijn leven te leggen en mijn eigen kleur in huis te geven.

Zo werkt dat dus kennelijk.

(Heb voor mijn kleidochter een prachtige DikkiDik en een dvd van Nijntje besteld. Ik vind die Teletubies maar niks!)

Ben ook erg netjes geworden. Ken ik niet van mezelf.

• Annelies 47

De meeste mensen doen dit voor een verhuizing, maar tussen door ook prima eens op te ruimen

• ---&gt;zoeff&lt;---

een keer in de zoveel jaar doen wij dta ook in huis

• Rebecca

Niks mis mee. Daar is het ook de tijd van het jaar voor eigenlijk.

Het wordt weer lichter buiten, je merkt goed dat het langer licht is overdag. Dan beginnen mensen een beetje de kriebels te krijgen.

Ze willen een soort ‘frisse nieuwe start’ maken.

En dat kan prima door eens een keer flinke opruiming te houden. Loslaten wat je niet meer nodig hebt (ook emotioineel) en met wat nieuwe dingen erbij voel je je dan meteen heel anders.

Becca

• Agnes

Een opgeruimd huis is een opgeruimd hoofd.

En dat is alleen maar goed.

Koopziek ben ik niet.

Dat laat onze portemonnaie niet toe.

Maar dat geeft niet.

Ik kijk om me heen en voel me rijk.

Omdat we beiden nog gezond zijn en dat is onbetaalbaar.

• Dikkertje Dap

Mooi gesproken….

• Agnes

Ja hé;)

Tistochzekerzo:?

Maar even zonder dollen:gezondheid is ook betrekkelijk.

Manlief en ik zijn nu eenmaal niet meer zoals 20 jaar geleden.

Maar als ik soms lees of hoor wat mensen van onze leeftijd voor klachten hebben,dus echt klachten…dan knijpen wij onze handen dicht.

Gaat niet meer zo snel,maar het gáát.

We hoeven niet meer zoveel en zover.

We hebben het lekker naar ons zin en dat vind ik erg belangrijk.

Elke maand onze pensioenen.

Moet er niet aan denken dat wij de druk van:“Houden we die baan of niet” zouden moeten meemaken.

Dat vind ik zo triest.

Daarom: hier zit een tevreden mens.

Sjjjj….en dat op de late avond;)