Euthanasie

• Swartdam

Ze is 94 . Heeft een sterk hart en sterke longen .

Veertien dagen geleden kreeg ze een hersenbloeding en raakte in coma . Tien dagen geleden heeft de familie besloten dat er geen vocht meer toegediend mocht worden . Ze leeft nog steeds , heet dat niet in een mooi woord versterven .

Ze heeft geen pijn zeggen de artsen echt ze voelt niks . Hoe weten ze dat dan ????

Mij een raadsel .

Ik vind deze hele toestand mens onwaardig en pas als het in je naaste omgeving gebeurd sta je er eigenlijk bij stil .

Graag jullie mening , groetjes Swartdam

• Iso

Ik ben ook eerder een voorstander van aktieve euthanasie maar vooral bij de echt oude generatie's is dat een onderwerp waarover ze maar moeilijk kunnen praten.

De dood is voor velen nog een té groot taboe.

Je staat dan als naaste eigenlijk voor het blok omdat je niet weet wat haar of zijn wens was in zo'n geval en het wordt een kwestie van kiezen tussen 2 “kwaden”.

Ik hoop dat de artsen er idd voor zorgen dat ze niet lijdt en ik geloof ook niet dat de familie het hier makkelijk mee heeft.

Iso

• Desiree2

versterven vind ik persoonlijk schandaaaaaaaaalig en zou niet moeten mogen “ze” kunnen best medicatie geven opdat de persoon rustig heen gaat.

• Desiree2

is het een huis/instelling met een bepaalde religieuze overtuiging??

• Rebecca

Jemig, heftig zeg!

Ik wens alle familie veel sterkte toe. Dit moet ontzettend moeilijk zijn voor alle betrokkenen.

• Swartdam

Ze heeft de hersenbloeding in het bejaardenhuis gekregen . Ze ligt nu in het ziekenhuis. Ze heeft weinig hersenactiviteit . De artsen beweren dat ze geen pijn heeft , staan verbaasd dat “het ” zolang duurt .

Zowel kinderen als kleinkinderen waken bij haar , ze weten het moment niet van …..

Het is ongelofelijk zwaar . groetjes eventjes Swartdam

• Sandy

Met mijn moeder net zo. Ze lag in coma, en steunde, pufde, hapte naar adem. Gevraagd of dit waardig ten einde kon. In een Katholiek ziekenhuis in Brabant krijg je dat met geen mogelijkheid voor elkaar op zo'n korte tijd. Dat voor de tijd beschreven moeten worden..en dan nog…..

Als Gods bestaan waar is, en zijn wil wet, kan ik mij niet voorstellen dat hij dit waardig vindt. Mijn moeder was een bengel, maar geen slecht mens…..dus.

Ik kan mij volledig in je worden vinden:-(

San

• Annelies 47

Zo ging het ook met mijn schoonmoeder

Echter zij was erg gelovig was haar wens

• serine

zo ga ik nog niet eens met mijn dieren om…dus ook niet met een mens

• serine

actief euthanasie mag niet? maar iemand langzaam uit laten drogen wel?

dat staat toch gelijk aan verwaarlozing? of dood door schuld? of gelijk aan het laten liggen van een hulpbehoevende? die niet zelf een glas water kan pakken?

bah wat walgelijk….het zal mijn tijdsgeest misschien wel zijn die anders spreekt…

spreken? ik heb hier geen eens woorden voor

heel veel sterkte